Σε μια συνέντευξη στο Euronews, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars προειδοποίησε ότι το 2025 θα είναι δύσκολο για την αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ είπε την άποψή του για τις τιμές και την ανάπτυξη των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.
Ο Jim Rowan δήλωσε ότι ο όμιλος είναι «καλά προετοιμασμένος αλλά έχει επίγνωση» ότι το 2025 θα είναι μια χρονιά προκλήσεων για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο κλάδος αντιμετωπίζει συνεχείς αντίθετους ανέμους, συμπεριλαμβανομένων των διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας, ως αποτέλεσμα των ελλείψεων ημιαγωγών, των υψηλότερων επιτοκίων και των τιμών που περιορίζουν τη ζήτηση των καταναλωτών, της μείωσης των πωλήσεων ηλεκτρικών, καθώς και της απειλής εκκρεμών δασμών στις ΗΠΑ.
«Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει πολλές αβεβαιότητες: κυκλικές, δομικές, μετασχηματιστικές και γεωπολιτικές», δήλωσε ο Rowan.
Και πρόσθεσε: “Παρακολουθούμε τις εξελίξεις. Θα συνεχίσουμε με τη μακροχρόνια στρατηγική μας να κατασκευάζουμε τα αυτοκίνητά μας εκεί που τα πουλάμε, συμπεριλαμβανομένης της προσθήκης της παραγωγής EX30 στο εργοστάσιό μας στη Γάνδη. Η πλήρης εστίασή μας αυτή τη στιγμή είναι να θέσουμε σε λειτουργία την παραγωγή κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.”
Η Γερμανία συγκαταλέγεται στις ευρωπαϊκές αγορές που παρουσίασαν πτώση στις πωλήσεις EV το 2024, αφού επλήγη από τον αυξημένο ανταγωνισμό από την Κίνα και τη λήξη του προγράμματος επιδότησης ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV). Η έλλειψη υποδομής φόρτισης και οι σχετικά υψηλές τιμές των EV συνέβαλαν επίσης στην πτώση των πωλήσεων.
«Επενδύουμε σε ένα ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων από καθαρά BEV και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα. Το 2024 αυξήσαμε το μερίδιο πωλήσεών μας πλήρως ηλεκτρικών (BEV) στο 23% των συνολικών πωλήσεων (έναντι 16% το 2023) και παραδώσαμε το υψηλότερο μερίδιο πωλήσεων EV από όλους τους παλαιούς κατασκευαστές premium αυτοκινήτων το 2024», δήλωσε ο Rowan.
“Πραγματοποιούμε πρόοδο στη φιλοδοξία μας να φτάσουμε στο 50% έως 60% των ηλεκτροκίνητων πωλήσεων για ολόκληρο το έτος 2025, αντικατοπτρίζοντας όλα τα αυτοκίνητα με βύσμα. Οι ηλεκτροκίνητες πωλήσεις μας ανήλθαν στο 46% το 2024 (έναντι 38% το 2023)”, πρόσθεσε.
Ο Rowan τόνισε ότι παρά τις αντιξοότητες, το 2024 η εταιρεία πέτυχε ισχυρές επιδόσεις με έτος ρεκόρ όσον αφορά τα κέρδη και τον όγκο πωλήσεων αυτοκινήτων.
Τα λειτουργικά έσοδα το 2024 ήταν 22,3 δισ. SEK (1,9 δισ. ευρώ), από 19,9 δισ. SEK (1,8 δισ. ευρώ) το προηγούμενο έτος, ενώ τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) ήταν 5,6% το 2024, από 5% το προηγούμενο έτος.
«Τα έσοδα ξεπέρασαν τα 400 δισ. SEK (35,4 δισ. ευρώ) για πρώτη φορά στην ιστορία της εταιρείας μας. Όσον αφορά τις προκλήσεις, είμαι ιδιαίτερα περήφανος για το επίτευγμά μας να γίνουμε μία από τις λίγες εταιρείες που αξιοποιούν βασική τεχνολογία υπολογιστών», είπε.
Επιπτώσεις των κανονισμών της ΕΕ
Οι κανονισμοί της ΕΕ, ειδικά όσον αφορά τους πράσινους στόχους, είχαν ως αποτέλεσμα οι αυτοκινητοβιομηχανίες να ξοδεύουν σημαντικό χρόνο και χρήμα για να παραμείνουν σύμφωνοι με τα πρότυπα.
Πέρυσι, η ΕΕ εξέταζε το ενδεχόμενο αλλαγής του στόχου μηδενικών εκπομπών για το 2035 για όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην ΕΕ. Ωστόσο, αρκετές ευρωπαϊκές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Volvo Cars, προέτρεψαν τις Βρυξέλλες να μην αλλάξουν τον στόχο καθώς πιστεύουν ότι μπορεί να επιτευχθεί.
Εκθέτοντας το όραμά του για το μέλλον, ο Jim Rowan τόνισε: «Η ηλεκτροκίνηση είναι η μοναδική μεγαλύτερη ενέργεια που μπορεί να κάνει η βιομηχανία μας για να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα. Ο στόχος του 2035 είναι ζωτικής σημασίας για την ευθυγράμμιση όλων των ενδιαφερομένων σε αυτό το ταξίδι και τη διασφάλιση της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας. Προτρέπουμε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ να επικεντρωθούν στις ενέργειες που πρέπει να λάβουμε για να φτάσουμε εκεί, αντί να ανοίξουμε εκ νέου τη νομοθεσία που μόλις συμφωνήθηκε.
Η Πράσινη Συμφωνία της ΕΕ έχει θέσει μια σταθερή βάση για τον περιορισμό των εκπομπών, προσελκύοντας ταυτόχρονα μακροπρόθεσμες επενδύσεις στην Ευρώπη. Με τον παγκόσμιο ανταγωνισμό των EV να εντείνεται, η Ευρώπη πρέπει να παραμείνει προσηλωμένη στο όραμα. Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να αποφύγουν να ανοίξουν εκ νέου νομοθεσία που θα μπορούσε να υπονομεύσει αυτή την πρόοδο», δήλωσε ο Rowan στο Euronews.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars τόνισε επίσης ότι ο όμιλος είναι καλά προετοιμασμένος για τα εμπόδια που έχει μπροστά του. «Είμαστε καλά προετοιμασμένοι, αλλά το 2025 θα είναι μια χρονιά πρόκλησης για τον κλάδο. Σχεδιάζουμε να λανσάρουμε πέντε νέα και ανανεωμένα μοντέλα».
Ο Rowan είπε ότι ο όμιλος εντείνει επίσης την παραγωγή του EX30 στην Ευρώπη και προετοιμάζεται για την κυκλοφορία των πλατφορμών EX60 και SPA3.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.