Close

Η Νορβηγία θα γίνει η πρώτη χώρα που θα μεταβεί πλήρως στα ηλεκτρικά οχήματα

Η Νορβηγία πρόκειται να γίνει η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα διαγράψει αποτελεσματικά τα αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ από την αγορά νέων αυτοκινήτων της.

Παρά τα τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου τη, η σκανδιναβική χώρα έχει αναγνωριστεί εδώ και καιρό ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές . Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων της αυξήθηκαν από λιγότερο από 1% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων το 2010 σε ένα επιβλητικό 88,9% πέρυσι. Kαι αυτή η τάση δεν δείχνει κανένα σημάδι επιβράδυνσης.

Στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από τη Νορβηγική Υπηρεσία Δημόσιων Οδών, η οποία είναι υπεύθυνη για το εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας, διαπίστωσαν ότι τα EV αντιπροσώπευαν περισσότερο από το 96% των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν τις πρώτες εβδομάδες του τρέχοντος έτους.

Aυτό βάζει τη Νορβηγία σε κοντινή απόσταση από το να γίνει πλήρως ηλεκτρική — πραγματοποιώντας έναν μη δεσμευτικό στόχο που θεσπίστηκε για πρώτη φορά από τους νομοθέτες το 2017.

Η Christina Bu, γενική γραμματέας της Norwegian EV Association (NEVA), η οποία εκπροσωπεί τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα, αναμένει από τη Νορβηγία να πετύχει αυτόν τον στόχο. Στην πραγματικότητα, η Bu είπε ότι βρίσκονταν σε εξέλιξη σχέδια για τη διοργάνωση ενός πάρτι για να γιορτάσουν αυτό που είπε ότι θα ήταν ένα ιστορικό ορόσημο.

«Έχουμε ήδη προσκαλέσει πολλούς πολιτικούς και διαφορετικούς φορείς σε ένα πάρτι στις 13 Φεβρουαρίου γιατί, δεν ξέρουμε ακριβώς μέχρι να τελειώσει η χρονιά, αλλά όλοι λένε ότι θα τελειώσουμε κάπου μεταξύ 95% και 100% φέτος, », είπε ο Μπου στο CNBC μέσω βιντεοκλήσης.

«Έτσι, σε καιρούς σαν αυτόν με τον [πρόεδρο Ντόναλντ] Τραμπ να αποσύρει τις ΗΠΑ από τη συμφωνία για το κλίμα και από όλα, νομίζω ότι πρέπει να γιορτάσουμε τα επιτεύγματα που καταφέραμε», πρόσθεσε.

Η υφυπουργός Μεταφορών της Νορβηγίας Cecilie Knibe Kroglund είπε ότι οι μακροπρόθεσμες και συνεπείς πολιτικές που αποσκοπούν στην υποστήριξη της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων – αντί να επιβάλλουν μέτρα για την απαγόρευση της χρήσης οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης – ήταν καθοριστικής σημασίας για τη μετάβαση της χώρας.

Συγκριτικά, η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε νομοθεσία για την ουσιαστική απαγόρευση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν άνθρακα από το 2035, ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο έχει δηλώσει ότι θα απαγορεύσει την πώληση νέων αυτοκινήτων που τροφοδοτούνται αποκλειστικά από κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2030.

Μερικά από τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Νορβηγίας περιλαμβάνουν απαλλαγή από τον ΦΠΑ, εκπτώσεις στους φόρους οδικής κυκλοφορίας και στάθμευσης και πρόσβαση σε λωρίδες λεωφορείων. Η κυβέρνηση έχει επίσης επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στη δημόσια υποδομή φόρτισης και πολλά νοικοκυριά της Νορβηγίας μπορούν να φορτίζουν τα αυτοκίνητά τους στο σπίτι.

Ο Kroglund χαρακτήρισε τις αλλαγές ως «νέο φυσιολογικό» για τη χώρα των 5,5 εκατομμυρίων κατοίκων. «Οι μεταφορές είναι ένα μεγάλο μέρος της απάντησης για φιλικές προς το κλίμα λύσεις. Επομένως, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι μέρος της επιτυχίας που είχαμε με τα αυτοκίνητα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε άλλους τομείς του τομέα των μεταφορών», δήλωσε ο Kroglund στο CNBC μέσω βιντεοκλήσης.

Ο Kroglund είπε ότι η χώρα σχεδιάζει να μεταβεί πλήρως στα ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία το 2025, ενώ θα κάνει τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα κατά 75% ανανεώσιμα έως το τέλος της δεκαετίας.

Ενώ οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στη Νορβηγία αφορούν σχεδόν 100% ηλεκτρικά, υπάρχουν ακόμα πολλά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης στο δρόμο. Η Bu της NEVA είπε ότι το 28% των αυτοκινήτων είναι πλήρως ηλεκτρικά σε εθνικό επίπεδο, αν και αυτό αυξάνεται σε πάνω από 40% στην πρωτεύουσα Όσλο.

«Τόσοι μεσήλικες άντρες έχουν έρθει κοντά μου για να μου πουν: «Δεν επρόκειτο ποτέ να πάρω ηλεκτρικό αυτοκίνητο — καθόλου», και μετά λένε: «Αλλά τώρα οδηγώ ένα…» και μου λένε το μοντέλο οδηγούν και ενθουσιάζονται με την τεχνολογία και τα πάντα», είπε η Bu.

«Ολόκληρη η κοινωνία μας έχει περάσει αυτή τη νοητική αλλαγή. Θέλω να πω, δεν είναι ότι οι Νορβηγοί είναι πιο πράσινοι ή πιο επιρρεπείς να κάνουν κάτι τέτοιο από άλλους. Ήταν οι πολιτικές που το έκαναν και οι άνθρωποι γρήγορα κατάλαβαν και άλλαξαν τη σκέψη τους για αυτό», πρόσθεσε.

Πράγματι, η Bu είπε ότι, ενώ υπήρξαν συχνά πολιτικές συζητήσεις σχετικά με τα πλεονεκτήματα της μετάβασης από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, εκείνοι που αντιτίθενται στο διακόπτη «δεν ήταν αρκετά δυνατοί ή αρκετά οργανωμένοι».

[via]

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top