Πριν από περίπου δύο χρόνια, η CATL, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών στον κόσμο, ανακοίνωσε την πρώτη της μπαταρία ιόντων νατρίου και την πρόθεσή της να ξεκινήσει την παραγωγή της το 2023.
Τώρα, δύο χρόνια αργότερα, βρισκόμαστε στη δεύτερη γενιά και η παραγωγή πρόκειται να ξεκινήσει το 2025, ενώ η μαζική παραγωγή έχει προγραμματιστεί για το 2027.
Η μπαταρία νατρίου δεύτερης γενιάς μπορεί να αποφορτιστεί κανονικά σε θερμοκρασίες έως -40°C. Αυτή η μπαταρία έχει επίσης παρουσιάσει καλύτερες επιδόσεις ασφαλείας και αντίσταση σε χαμηλές θερμοκρασίες διατηρώντας παράλληλα την ενεργειακή της πυκνότητα, λέει η CATL. Μιλώντας για αυτό, ο επίσημος αριθμός πυκνότητας δεν είναι ακόμη γνωστός για αυτό, αλλά η CATL είναι γνωστό ότι στοχεύει να ξεπεράσει τις 200 Wh/kg.
Η απόδοση σε χαμηλές και πολύ χαμηλές θερμοκρασίες είναι μια από τις αχίλλειες πτέρνες των μπαταριών ιόντων λιθίου, επομένως αυτή η νέα μπαταρία νατρίου δείχνει πολλά υποσχόμενη στην ομαλοποίηση της απόδοσης σε όλες τις θερμοκρασίες. Οι μπαταρίες ιόντων νατρίου είναι παρόμοιες με αυτές ιόντων λιθίου. Επί του παρόντος, δεν έχουν τόσο υψηλή ενεργειακή πυκνότητα όσο τα ιόντα λιθίου, αλλά η αντίσταση στη θερμοκρασία δίνει στις μπαταρίες ιόντων νατρίου το πλεονέκτημα για χρήση αποκλειστικά σε ψυχρές περιοχές.
Η BYD νωρίτερα φέτος προέβλεψε ότι οι μπαταρίες ιόντων νατρίου θα πρέπει να είναι ίσες, από άποψη κόστους, με τις μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) το 2025 και τελικά θα είναι λιγότερο από το 70% του κόστους του LFP μακροπρόθεσμα. Υπάρχουν, δε, ήδη δει μερικά κινεζικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν μπαταρίες ιόντων νατρίου.
Σύμφωνα με ανώνυμες αναφορές από την Κίνα, οι μπαταρίες ιόντων νατρίου δεύτερης γενιάς της CATL θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν το 20% έως το 30% των μπαταριών LFP σε μικρά ή μικρής εμβέλειας οχήματα.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.