Λύση στην αλλαγή λωρίδων για τα αυτόνομα οχήματα προσπαθεί να δώσει το MIT μέσω ενός νέου αλγορίθμου. Σε γενικότερο πλαίσιο τα αυτόνομα οχήματα θεωρούνται ότι είναι πιο ανώτερα στην οδήγηση σε σχέση με τους ανθρώπους, αλλά η αλλαγή λωρίδων φαίνεται ότι δεν είναι και το πιο δυνατό σημείο τους.
Ο νέος τους αλγόριθμος όμως σύμφωνα με την ερευνητική ομάδα του Εργαστηρίου Πληροφορικής και Τεχνητής Νοημοσύνης θα κάνει τα αυτόνομα οχήματα να δρουν πιο πολύ σαν άνθρωποι.
Οι μέχρι στιγμής αλγόριθμοι ή είτε είναι πολύπλοκα στατιστικά μοντέλα τα οποία δυσκολεύονται να πραγματοποιήσουν γρήγορα αποφάσεις στη στιγμή ή δρουν πολύ συντηρητικά, αποφεύγοντας να αλλάζουν λωρίδες συχνά.
Ο αλγόριθμος του ΜΙΤ επιτρέπει πιο επιθετική οδήγηση εκ μέρους των αυτόνομων οχημάτων και πιο γρήγορες αποφάσεις. Ο προτεινόμενος από το MIT αλγόριθμος στην ουσία εκμεταλλεύεται τις λεγόμενες “buffer zones”, οι οποίες αντιπροσωπεύουν τον χώρο γύρω από το όχημα, ο οποίος είναι ασφαλής για να αποφευχθεί η σύγκρουση.
Συνήθως τα αυτόνομα οχήματα υπολογίζουν τις buffer zones εκ των προτέρων κάτι όμως που έχει σαν αποτέλεσμα καθυστερημένους χρόνους απόκρισης. Ο αλγόριθμος του MIT έχει λιγότερες μεταβλητές κι έτσι επιτρέπει στα αυτόνομα οχήματα να λαμβάνουν αποφάσεις εκείνη τη στιγμή.
Μάλιστα, σύμφωνα με το MIT, ο αλγόριθμος έχει δοκιμαστεί με επιτυχία σε προσομοιώσεις με μέχρι 16 αυτόνομα οχήματα και εκατοντάδες άλλα αυτοκίνητα. Η έρευνα χρηματοδοτήθηκε από την Toyota, η οποία επίσης χρηματοδοτεί ένα project του MIT για τη δημιουργία εναλλακτικού συστήματος πλοήγησης για αυτόνομα οχήματα.
Πάντως μετά τα πρόσφατα θανατηφόρα ατυχήματα με αυτόνομα οχήματα δεν ξέρουμε αν αυτό που θέλουμε να ακούσουμε αυτή τη στιγμή είναι αυτόνομα οχήματα που οδηγούν πιο επιθετικά.