Η Mercedes-Benz δοκίμαζε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία φόρτιζαν με ηλιακά πάνελ, πολλά χρόνια πριν ιδρυθεί η Tesla.
Τον Ιούλιο του 2003 ήρθε στο φως μία εταιρεία, η οποία έμελλε να κυριαρχήσει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και στην αυτόνομη οδήγηση. Ο λόγος για την Tesla, η οποία κατασκευάζει μόνο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα και εξελίσσει συνεχώς το Autopilot, ώστε να το φτάσει στο επίπεδο της πλήρους αυτόνομης οδήγησης.
Ωστόσο, πολλά χρόνια πιο πριν η Mercedes-Benz είχε κάνει, ήδη, το βήμα και το πείραμα να φτιάξει ένα ηλεκτροκίνητο, σε μία εποχή που τα βενζινοκίνητα ήταν τα αφεντικά. Το 1990, λοιπόν, η γερμανική φίρμα αποκάλυψε μία ηλεκτρική έκδοση του sedan 190Ε, με την ονομασία 190E Elektro, και την παρουσίασε επίσημα στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης την επόμενη χρονιά.
Αυτή είχε δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, με τον καθένα να αποδίδει από 16 kW, δηλαδή από 22 ίππους, μία μπαταρία χλωριούχου νατρίου-νικελίου και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, όπως έχουν και αρκετά τωρινά ηλεκτροκίνητα.
Τα «ασημί βέλη» κατασκεύασαν 10 τέτοια αυτοκίνητα για τις ανάγκες δοκιμών, που έγιναν σε γερμανική ακτή της Βαλτικής Θάλασσας, όντας μέρος ενός μεγάλου χρηματοδοτούμενου προγράμματος από την κυβέρνηση για τη δοκιμή ηλεκτρικών οχημάτων από διάφορους κατασκευαστές.
Μάλιστα, φόρτιζαν με τη χρήση σταθμών, οι οποίοι ήταν συνδεδεμένοι με ηλιακά πάνελ, τη στιγμή που η Mercedes-Benz άρχισε να δίνει τέτοια αυτοκίνητα για κανονική χρήση στην καθημερινότητα του καθενός, αλλά και για την παροχή υπηρεσιών από ταξί.
Σύμφωνα με την εταιρεία ένα 190E Elektro κάλυψε 100000 χιλιόμετρα σ’ ένα χρόνο, δηλαδή περίπου 280 χιλιόμετρα την ημέρα και περίπου 8500 χιλιόμετρα το μήνα. Ωστόσο, τα ερωτηματικά για την αυτονομία, τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και την έλλειψη υποδομών φόρτισης ανάγκασαν τη Mercedes-Benz να βάλει τέλος στην ιδέα να το βγάλει στην κυκλοφορία.
Άλλωστε, αυτοί είναι τρεις παράγοντες, που προβληματίζουν και σήμερα τους κατασκευαστές, ειδικά πριν από 30 χρόνια, όταν δεν είχε προχωρήσει στο σημερινό επίπεδο η τεχνολογία.
Έτσι, φτάσαμε σε σημείο το Tesla Model 3 να ξεπερνάει πολύ γρήγορα σε πωλήσεις τη Mercedes C-Class, όταν βγήκε στην αγορά, ενώ από το 2014 έως το 2017 οι Γερμανοί είχαν την ηλεκτρική B-Class (αργότερα μετονομάστηκε σε Β250e), η οποία «φορούσε» κινητήρα της αμερικανικής φίρμας.
Πλέον, ετοιμάζουν μία σειρά από ηλεκτρικά οχήματα, με το crossover EQC να αποτελεί το πρώτο από αυτά τα μοντέλα. Τέλος, να σημειωθεί πως τα προηγούμενα χρόνια η ίδια η Mercedes-Benz έλεγε ότι τα ηλεκτροκίνητα δεν έχουν κανένα κέρδος, με την Tesla να τη διαψεύδει και να αποδεικνύει ότι ισχύει το αντίθετο.