Η Nissan βρίσκεται σε καλό δρόμο για την κυκλοφορία μιας πλήρως solid-state μπαταρίας (ASSB) μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους 2028, όπως επιβεβαίωσαν στελέχη κατά τη διάρκεια της μελλοντικής εκδήλωσης προεπισκόπησης τεχνολογίας της μάρκας στην Ιαπωνία.
«Αυτή είναι η φιλοδοξία μας», είπε ο Shunichi Inamijima, αντιπρόεδρος της Nissan για το τμήμα μηχανικής κινητήρων και ηλεκτρικών οχημάτων, μέσω μεταφραστή.
Πρόσθεσε ότι η Nissan βρίσκεται στην «κορύφωση» της μηχανικής του ίδιου του πακέτου και πρόκειται να αρχίσει να εργάζεται στα αυτοκίνητα.
Αυτή είναι μια δύσκολη περίοδος ανάκαμψης, καθώς το οικονομικό έτος 2028 στην Ιαπωνία λήγει στις 31 Μαρτίου 2029. Αυτό το χρονοδιάγραμμα έχει ήδη καθυστερήσει λίγο, καθώς η Nissan αρχικά περίμενε μεγαλύτερη ζήτηση στα ηλεκτρικά από όση υπήρξε τελικά.
Αλλά το χρονοδιάγραμμα τέλη 2028/αρχές 2029 είχε ήδη ανακοινωθεί την περασμένη άνοιξη. Αυτή τη φορά, όμως, η Nissan έχει ένα πιλοτικό εργοστάσιο μαζικής παραγωγής σε λειτουργία. Η εταιρεία δεν πλησιάζει καθόλου την πλήρη παραγωγή, αλλά βρίσκεται στη διαδικασία οριστικοποίησης του σχεδιασμού.
Το ASSB της Nissan θα χρησιμοποιεί άνοδο λιθίου-μετάλλου, με ηλεκτρολύτη θείου. Η εταιρεία λέει ότι μπορεί να χρησιμοποιήσει μια κάθοδο νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC), νικελίου μαγγανίου (NM) ή – τελικά – μια κάθοδο μαγγανίου θείου. Οι δύο τελευταίες χημείες θα επέτρεπαν στην εταιρεία να μην χρειάζεται να προμηθεύεται κοβάλτιο, ένα ακριβό και σπάνιο μέταλλο, ενώ μια κάθοδος θείου-μαγγανίου θα μπορούσε να το κάνει φθηνότερο. Ανεξάρτητα από αυτό, η εταιρεία στοχεύει σε πυκνότητα 1.000 watt-hours ανά λίτρο. Αυτό είναι πολύ πιο πάνω από τις περισσότερες σύγχρονες μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι οποίες ξεπερνούν περίπου τις 700 watt/h ανά λίτρο. Η Nissan λέει επίσης ότι είναι ανθεκτικό στη θερμότητα στους 100 βαθμούς Κελσίου και το πιο ανθεκτικό από κάθε πειραματικό SSB με δημοσιευμένα αποτελέσματα.
Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι το ASSB θα μπορεί να φορτίζει στο 65% σε μόλις 5 λεπτά, επίσης ένα μεγάλο άλμα σε σχέση με τις περισσότερες μπαταρίες EV. Σύμφωνα με ένα στέλεχος, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης θα είναι χρήσιμες για υβριδικά, ειδικά για μεγαλύτερα SUV. Τα οφέλη βάρους και σταθερότητας των ASSB θα κάνουν τα υβρίδια πιο αποτελεσματικά, φθηνότερα και πιο ανθεκτικά.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.