H Stellantis και ο κινέζος συνεργάτης της Leapmotor δεν θέλουν να κατασκευάσουν το νέο τους ηλεκτρικό όχημα στο εργοστάσιο της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Πολωνία, σύμφωνα με δύο πηγές του Reuters.
Η κοινοπραξία εξετάζει το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει ένα εργοστάσιο της Stellantis στο Eisenach της Γερμανίας που παράγει μοντέλα Opel και το εργοστάσιό της στην Trnava στη Σλοβακία ως εναλλακτικές εγκαταστάσεις παραγωγής για το ηλεκτρικό crossover B10, ανέφερε η μία πηγή.
Η αλλαγή στα σχέδια παραγωγής από την κοινοπραξία έγινε αφού η κινεζική κυβέρνηση είπε στις αυτοκινητοβιομηχανίες να σταματήσουν τις μεγάλες επενδύσεις σε ευρωπαϊκές χώρες που υποστήριζαν την επιβολή επιπλέον δασμών σε κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, δήλωσαν οι ίδιες πηγές που δε θέλησαν να κατονομαστούν.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ενημερώθηκαν σε συνάντηση με το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας στις 10 Οκτωβρίου ότι θα πρέπει να σταματήσουν τα μεγάλης κλίμακας επενδυτικά τους σχέδια σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είχαν υποστηρίξει την πρόταση δασμών, ανέφερε προηγουμένως το Reuters.
Η Leapmotor και ο Stellantis παρουσίασαν το επερχόμενο B10 EV στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού.
Η Πολωνία είναι μεταξύ των 10 μελών της ΕΕ που υποστήριξαν την απόφαση της ΕΕ να επιβάλει δασμούς έως και 45% στα εισαγόμενα ηλεκτρικά κινεζικής κατασκευής.
Πέντε μέλη της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και της Σλοβακίας, αντιτάχθηκαν στους δασμούς και άλλα 12 κράτη μέλη απείχαν από την ψηφοφορία για την έγκριση των δασμών, η οποία τέθηκε σε ισχύ στις 30 Οκτωβρίου.
Τα λειτουργικά κέρδη για το δεύτερο τρίμηνο μειώθηκαν κατά 85%
Η Stellantis και η Leapmotor δεν έχουν αποκαλύψει πού θα παραχθεί το B10 SUV και δεν ήταν σαφές εάν άλλοι παράγοντες εκτός από την πίεση από το Πεκίνο στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έπαιξαν ρόλο στην απόφαση να μετατοπιστεί η προγραμματισμένη παραγωγή του B10 από την Πολωνία.
Το εργοστάσιο Tychy της Stellantis στην Πολωνία παράγει το T03 compact EV με εξαρτήματα που αποστέλλονται από την Κίνα. Δεν είναι αμέσως σαφές εάν η συναρμολόγηση του T03 ήταν επίσης υπό εξέταση και εάν το σχέδιο θα είχε αντίκτυπο στις θέσεις εργασίας.
Η παραγωγή στη Γερμανία, μια επιλογή που εξετάζεται για τη νέα κοινοπραξία EV, θα ήταν πιο ακριβή από την Πολωνία όσον αφορά το κόστος κοινής ωφέλειας και την εργασία, δήλωσε η μία πηγή.
Η Leapmotor είπε ότι το B10 είναι το πρώτο από μια σειρά ηλεκτρικών οχημάτων Β που θα κυκλοφορήσει σχεδιασμένα για αγορές εκτός Κίνας, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης, όπου ξεκίνησε τις πωλήσεις του τον Σεπτέμβριο.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε ότι η συνεργασία με τη Leapmotor και το B10 ήταν ένας τρόπος για να φέρουμε ηλεκτρικά «υψηλής τεχνολογίας, οικονομικά προσιτά» σε καταναλωτές εκτός Κίνας.
Η Stellantis κατέχει μερίδιο 51% στην κοινοπραξία με τον κινέζο εταίρο της για ηλεκτρικά οχήματα. Η Leapmotor κατέχει το υπόλοιπο 49% της εταιρικής σχέσης, Leapmotor International.
Κλείνοντας, οι κινεζικές εταιρείες πρέπει να ζητήσουν έγκριση από το Πεκίνο για τις άμεσες επενδύσεις τους στο εξωτερικό σύμφωνα με τους κινεζικούς νόμους και κανονισμούς.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.