Close

H Κίνα καλεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες της να αναστείλουν τις επενδύσεις στις χώρες της Ευρώπης που υποστηρίζουν τους δασμούς

H Κίνα φέρεται να έχει πει στις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της να αναστείλουν τις επενδύσεις σε χώρες της ΕΕ που υποστήριξαν τους νέους δασμούς για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Οι επενδύσεις της χώρας στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων έχουν αρχίσει να αποδίδουν καρπούς και οι κατασκευαστές της χώρας πρόλαβαν γρήγορα και τώρα ξεπέρασαν τις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ιδιαίτερα στην τιμή, παρά το γεγονός ότι μπήκαν αργότερα στο παιχνίδι των ηλεκτρικών.

Το αποτέλεσμα ήταν η Ευρώπη και οι ΗΠΑ να επιβάλουν πρόσφατα μεγάλους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, φοβούμενοι ότι θα υποβαθμίσουν την εγχώρια βιομηχανία με χαμηλότερο κόστος κατασκευής. Τα κινεζικά ηλεκτρικά είναι ήδη αρκετά δημοφιλή στην Ευρώπη, αν και πολύ λίγα πωλούνται στις ΗΠΑ.

Από τη στιγμή που η ψηφοφορία για τους δασμούς της ΕΕ πέρασε, οι χώρες που τους υποστήριξαν περίμεναν τα αντίποινα. Όπως συμβαίνει συχνά με τους δασμούς, μια χώρα δεν μπορεί απλώς να επιβάλει έναν περιορισμό χωρίς να περιμένει καμία απάντηση.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο, για παράδειγμα, η Γερμανία ψήφισε κατά του τελικού δασμού παρά την αποχή από την αρχική ψηφοφορία. Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν πολλές δουλειές με υψηλά περιθώρια κέρδους στην Κίνα και ανησυχούν ότι η Κίνα δεν θα αγοράζει πλέον τα αυτοκίνητά τους είτε λόγω των αντίποινων δασμών είτε λόγω της εχθρότητας των καταναλωτών προς τις ξένες μάρκες.

Και η Κίνα συγκεκριμένα ήταν αρκετά αποτελεσματική στο παρελθόν στο να ανταποκρίνεται στους δασμούς με δικούς της στοχευμένους δασμούς αντιποίνων. Πράγματι, ήδη ερευνούν τα γαλακτοκομικά και τα προϊόντα οίνου της ΕΕ ως πιθανούς δασμολογικούς στόχους.

Επομένως, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι σήμερα, την ίδια ημέρα που τέθηκαν σε ισχύ οι νέοι δασμοί της ΕΕ, μια αναφορά από το Reuters αναφέρει ότι η κινεζική κυβέρνηση έχει πει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να σκεφτούν προσεκτικά πριν επενδύσουν στην Ευρώπη, ιδιαίτερα σε χώρες που ψήφισαν υπέρ ή απείχαν στη διαδικασία επιβολής δασμών από την ΕΕ.

Αρκετές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες εξετάζουν ήδη το ενδεχόμενο κατασκευής εργοστασίων στην Ευρώπη προκειμένου να τοπικοποιήσουν την παραγωγή και να παρακάμψουν τους δασμούς, συμπεριλαμβανομένων των BYD, Geely και XPeng. Αυτό είναι το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα των δασμών, διασφαλίζοντας ότι οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες θα επενδύσουν στην τοπική παραγωγή και τις τοπικές θέσεις εργασίας.

Αλλά η Κίνα θέλει να διασφαλίσει ότι αυτά τα επενδυτικά χρήματα πηγαίνουν σε χώρες που δεν ψήφισαν υπέρ των δασμών. Για παράδειγμα, η BYD κατασκευάζει ένα εργοστάσιο στην Ουγγαρία, μια χώρα που καταψήφισε τους δασμούς.

Παράλληλα, άλλες χώρες που ψήφισαν υπέρ των δασμών προσπάθησαν να πείσουν τις κινεζικές εταιρείες να επενδύσουν στην κατασκευή εργοστασίων εκεί, όπως η Γαλλία και η Ιταλία. Ωστόσο, αυτή η νέα οδηγία θα έκανε πιο σκληρή την πορεία τους προς τις επενδύσεις, εάν οι κινεζικές εταιρείες ακολουθήσουν τις οδηγίες της κυβέρνησης.

Αυτή πιθανότατα δεν είναι η μόνη ενέργεια που θα λάβει η Κίνα ως απάντηση στους δασμούς της ΕΕ, όμως δείχνει την προθυμία της Κίνας να ανταποκριθεί γρήγορα στην επιβολή εμπορικών περιορισμών από τις χώρες.

Ταυτόχρονα, διεξάγονται συζητήσεις μεταξύ ΕΕ και Κίνας σχετικά με μια πιθανή συμφωνία ελάχιστης τιμολόγησης για την αποφυγή δασμών.

[via]

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top