Close

Η Ευρώπη στα βήματα της Κίνας με τη φόρτιση ηλεκτρικών ισχύος Megawatt

H πεντάλεπτη φόρτιση megawatt της BYD στην Κίνα είναι εκπληκτική, καθώς, κατά τη διάρκεια μιας στάσης φόρτισης που ήταν εξίσου γρήγορη με το γέμισμα με βενζίνη, προστέθηκαν στο μετρητή απόστασης τουλάχιστον 421 χιλιόμετρα.

Μια παρόμοια εμπειρία έρχεται στην Ευρώπη αργότερα φέτος, χάρη στην Ionity, τον πάροχο ταχείας φόρτισης που υποστηρίζεται από αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως ο Όμιλος BMW, η Ford, η Hyundai, η Kia, η Mercedes-Benz και ο Όμιλος Volkswagen.

Η εταιρεία, η οποία υπερηφανεύεται για το γεγονός ότι είναι το κορυφαίο δίκτυο υπερταχείας φόρτισης στην περιοχή, διαθέτει ήδη πάνω από 5.000 σημεία φόρτισης ικανά να παρέχουν έως και 350 κιλοβάτ σε κάθε συνδεδεμένο ηλεκτρικό όχημα. Ωστόσο, κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, η Ionity θα ξεκινήσει την εγκατάσταση σταθμών με δυνατότητα μεγαβάτ για ακόμη μικρότερες στάσεις φόρτισης.

Ο φορέας εκμετάλλευσης θα είναι ο πρώτος στην Ευρώπη που θα εγκαταστήσει το σύστημα HYC 1000 της Alpitronic, το οποίο μπορεί να παρέχει έως και 600 kW σε ένα συνδεδεμένο ηλεκτρικό όχημα. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες σημαντικές λεπτομέρειες εδώ, ξεκινώντας από το γεγονός ότι τα νέα σημεία φόρτισης δεν μπορούν στην πραγματικότητα να παρέχουν 1 MW ισχύος στα αυτοκίνητα, τουλάχιστον όχι ακόμα.

Το σύστημα αποτελείται από ένα Power Cabinet και έως τέσσερις μεμονωμένες θήκες, η καθεμία με δύο καλώδια φόρτισης με υγρόψυκτο σύστημα. Με άλλα λόγια, μια ενιαία εγκατάσταση μπορεί να φορτίσει έως και οκτώ ηλεκτρικά οχήματα ταυτόχρονα, αλλά σε αυτό το σενάριο, οι ταχύτητες φόρτισης θα είναι χαμηλότερες. Ενώ το Power Cabinet μπορεί να παρέχει 1.000 kW ισχύος, αυτή κατανέμεται μεταξύ των θηκών. Μια ενιαία θήκη έχει ονομαστική ισχύ έως 600 kW (1.000 βολτ στα 600 αμπέρ), επομένως εάν ένα μεμονωμένο ηλεκτρικό όχημα συνδεθεί σε έναν συγκεκριμένο σταθμό, μπορεί να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητές του. Ωστόσο, προς το παρόν, κανένα από τα ηλεκτρικά οχήματα που διατίθενται στην ευρωπαϊκή αγορά δεν μπορεί να δεχτεί αυτό το επίπεδο ισχύος.

Όταν πολλά ηλεκτρικά οχήματα χρησιμοποιούν τον ίδιο σταθμό, η Alpitronic αναφέρει ότι οι φορτιστές θα κατανέμουν δυναμικά την ισχύ ανά σημείο φόρτισης. Αυτό είναι σημαντικό επειδή δεν μπορούν όλα τα ηλεκτρικά οχήματα να καταναλώσουν την ίδια ισχύ κατά τη φόρτιση. Έτσι, όταν μια Porsche Taycan και ένα Hyundai Ioniq 5, τα οποία μπορούν εύκολα να καταναλώσουν περισσότερα από 200 kW, μοιράζονται έναν σταθμό με ένα MG4, το οποίο φτάνει στο μέγιστο των 150 kW, όλα θα πρέπει να λαμβάνουν την πλήρη ισχύ.

Η Ionity ισχυρίζεται ότι ένα αρκετά ισχυρό ηλεκτρικό όχημα θα μπορούσε να προσθέσει αυτονομία 300 χλμ. σε μόλις οκτώ λεπτά από αυτόν τον νέο φορτιστή, φέρνοντάς τον πιο κοντά σε έναν συμβατικό ανεφοδιασμό με βενζίνη.

Πρόσφατα, η Ionity συνεργάστηκε με τρεις άλλους φορείς υπερταχείας φόρτισης (Fastned, Atlante και Electra) για να σχηματίσουν την Spark Alliance, το μεγαλύτερο δίκτυο ταχείας φόρτισης DC στην Ευρώπη. Από αυτό το καλοκαίρι, οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη θα μπορούν να χρησιμοποιούν μία μόνο εφαρμογή για φόρτιση σε πάνω από 1.700 σταθμούς που προσφέρουν συνολικά 11.000 στάσεις.

[via]

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top