Υπό την πίεση των Κινέζων ανταγωνιστών, μεγάλες αμερικανικές και ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εργάζονται σκληρά για να μειώσουν το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων, ώστε να έχουν τιμές και περιθώρια κέρδους παρόμοια με αυτά των μοντέλων με ορυκτά καύσιμα, δήλωσαν στελέχη του κλάδου την Πέμπτη.
Η Stellantis Ευρώπης και η Renault προσπαθούν να αναπτύξουν πιο προσιτά ηλεκτρικά οχήματα τα οποία είναι πιο ακριβά από τα ισοδύναμα κινητήρων εσωτερικής καύσης, καθώς η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει επιβραδυνθεί, ενώ στις Η.Π.Α. οι κολοσσοί General Motors και Ford ανέπτυξαν τη δυνατότητα συνεργασιών που θα μπορούσαν να μειώσουν το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων.
Το υψηλό κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων έχει γίνει σημαντικό εμπόδιο για την ευρύτερη μαζική υιοθέτηση των αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δυσκολεύτηκαν να συμβαδίσουν με την Tesla αλλά τα κινεζικά μοντέλα χαμηλού κόστους έχουν αυξήσει τα ανταγωνιστικά διακυβεύματα.
«Αν έβλεπα βραχυπρόθεσμα, θα μπορούσα να αυξήσω αμέσως τις πωλήσεις μου σε ηλεκτρικά οχήματα απλά αφήνοντας τα περιθώρια να υποχωρήσουν», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, μετά την δημοσίευση των αποτελεσμάτων πλήρους έτους της εταιρείας και την προειδοποίηση για μια ταραχώδη χρονιά.
Η άφιξη των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλότερου κόστους έχει προσθέσει νέα ώθηση στις συνεχείς προσπάθειες των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών να αναπτύξουν πιο προσιτά μοντέλα. Η BYD και άλλοι κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών επιταχύνουν τις εξαγωγές οχημάτων στην Ευρώπη και σε άλλες περιοχές και οι αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ φοβούνται ότι αυτές οι εταιρείες θα δημιουργήσουν εργοστάσια στο Μεξικό για να μεταφέρουν ηλεκτρικά στις Ηνωμένες Πολιτείες.
«Φυσικά, όλοι προσπαθούν να μειώσουν το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων», για να επιτύχουν την ισοτιμία των τιμών με τα μοντέλα κινητήρων εσωτερικής καύσης, είπε στους αναλυτές ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Luca de Meo, όταν ρωτήθηκε για τις τιμές και την κερδοφορία.
O de Meo δήλωσε πως ότι η μείωση των τιμών θα είναι ευκολότερη για τα μικρότερα αυτοκίνητα, επειδή οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να μειώσουν το μέγεθος της μπαταρίας – που συνήθως αποτελεί περίπου το 40% του κόστους ενός ηλεκτρικού – αλλά σημαίνει ότι οι τιμές θα παραμείνουν υψηλότερες για αυτά. με μεγαλύτερες μπαταρίες.
Η Ford αξιολογεί επίσης τη στρατηγική της για τις μπαταρίες και έχει ξεκινήσει μια ειδική ομάδα για να σχεδιάσει ένα ηλεκτρικό χαμηλότερου κόστους που θα μπορούσε να ανταγωνιστεί την BYD. “Μπορούμε να αρχίσουμε να έχουμε μια ανταγωνιστική κατάσταση μπαταρίας. Μπορούμε να πάμε σε κοινές κυλινδρικές κυψέλες που θα μπορούσαν να προσθέσουν μεγάλη μόχλευση στην αγοραστική μας ικανότητα”, δήλωσε ο CEO Jim Farley.
Η Ford και η GM αντιμετωπίζουν πιέσεις από επενδυτές να περιορίσουν τις δαπάνες για ηλεκτρικά. Η πρώτη αναμένεται να χάσει 5 έως 5,5 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος σε αυτά τα οχήματα.
Τον περασμένο Οκτώβριο, η μάρκα Stellantis Citroen αποκάλυψε το νέο της ηλεκτρικό e-C3 SUV, ένα μοντέλο χαμηλού κόστους που ξεκινά από 23.300 ευρώ με στόχο να αντιμετωπίσει τους Κινέζους αντιπάλους της.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.