Το ποσοστό των αγοραστών αυτοκινήτων που σχεδιάζουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κάποια στιγμή εκτοξεύτηκε το 2024, σύμφωνα με έρευνα.
Η CDK Global, μια εταιρεία που παρέχει λογισμικό σε αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, ερεύνησε αγοραστές αυτοκινήτων και διαπίστωσε ότι το ποσοστό των αγοραστών βενζινοκίνητων που σχεδίαζαν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό στο μέλλον εκτινάχθηκε από 18% το 2023 σε 31% το 2024. Για εκείνους που έχουν υβριδικά, το ενδιαφέρον για ηλεκτρικά ήταν ακόμη υψηλότερο. Το CDK λέει ότι το 2024, το 54% αυτών των ερωτηθέντων στην έρευνα δήλωσαν ότι θα πάρουν ηλεκτρικό, από 38% το 2023.
Έτσι, συμπεραίνουμε πως, αν και η ζήτηση για ηλεκτρικά δεν αυξάνεται με τον ρυθμό που το έκανε κάποτε, αυτή η αγορά εξακολουθεί να αυξάνεται.
Το 2024, οι αυτοκινητοβιομηχανίες μείωσαν τα σχέδιά τους για EV και μείωσαν τις επενδύσεις ενόψει της δύσκολης ζήτησης. Ωστόσο, σημειώθηκε ένα έτος ρεκόρ πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ και οι ειδικοί αναμένουν ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί. Πέρυσι, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ έφτασαν τα 1,3 εκατομμύρια μονάδες, αυξημένες κατά 7,3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την Cox Automotive. Αυτό συμβαίνει παρά τη σοβαρή πτώση στις παραδόσεις της Tesla, που σημαίνει ότι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η General Motors και η Hyundai, είδαν τεράστια κέρδη σε αυτό το τμήμα.
Ωστόσο, υπάρχουν οι γνωστές δυσκολίες. Σύμφωνα με την έρευνα, οι αγοραστές αυτοκινήτων που διστάζουν να πάνε ηλεκτρικά θέλουν μεγαλύτερη αυτονομία και μικρότερους χρόνους φόρτισης προτού κάνουν το βήμα. Θέλουν επίσης ένα πιο αξιόπιστο δίκτυο φόρτισης, περισσότερες επιλογές από τις προτιμώμενες μάρκες τους και διαβεβαίωση ότι η μπαταρία τους δεν θα χαλάσει.
Οι αγοραστές αυτοκινήτων βενζίνης το 2024 έδειξαν, όμως, πολύ καλύτερη κατανόηση της φόρτισης από πριν. Σύμφωνα με το CDK, το 60% είπε ότι κατανοούσε το κόστος φόρτισης ενός EV, το 48% γνώριζε ότι ένα EV χρειάζεται περίπου 30 λεπτά για να φορτιστεί και το 49% έχει εντοπίσει τοπικούς σταθμούς φόρτισης. Αυτά τα στοιχεία ήταν όλα σημαντικά αυξημένα από το 2023.
Αλλά υπήρχε μια μεγάλη παρανόηση σχετικά με τα ηλεκτρικά που εντόπισε η CDK. Σε γενικές γραμμές, οι αγοραστές αυτοκινήτων είπαν ότι πιστεύουν ότι τα EV έχουν υψηλότερο κόστος συντήρησης από άλλους τύπους οχημάτων. Στην πραγματικότητα, μελέτες έχουν δείξει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κοστίζουν πολύ λιγότερο στη συντήρηση με την πάροδο του χρόνου από τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, επειδή τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης έχουν λιγότερα κινούμενα μέρη.
«Κάθε τύπος αγοραστών που ερευνήσαμε εντόπισε με ακρίβεια τα αρνητικά των ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά οι περισσότεροι πιστεύουν επίσης ότι τα EV είναι πιο ακριβά στη συντήρηση – αφαιρώντας ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα του ηλεκτρικού ρεύματος – εκτός, φυσικά, των περιβαλλοντικών τους οφελών», αναφέρει η μελέτη. «Το μήνυμα γύρω από τον οικονομικό αντίκτυπο της ηλεκτροκίνησης σαφώς δεν καταρρίπτει μύθους».
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.