Οι προοπτικές για το ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία στην ΕΕ συνεχίζουν να επιδεινώνονται, σύμφωνα με νέα στοιχεία της S&P Global.
Εκτιμά ότι το μερίδιο του ηλεκτρικού οχήματος με μπαταρία το 2025 είναι πιθανό να είναι 21%. Πρόκειται για μια σημαντική αναθεώρηση προς τα κάτω από την πρόβλεψη της S&P Global για το πρώτο εξάμηνο του 2024, η οποία ήταν 27%.
Αυτή η αναθεώρηση οφείλεται κυρίως στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς, καθώς η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα έχει μια πτωτική τάση παγκοσμίως.
Ένα χαμηλότερο μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία το 2025 είναι επίσης πιθανό να καταστήσει πολύ πιο δύσκολη την επίτευξη των στόχων της ΕΕ για τις εκπομπές άνθρακα για το 2025. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η αύξηση του μεριδίου αγοράς και των πωλήσεων BEV είναι ένας από τους βασικούς τρόπους με τους οποίους οι κατασκευαστές οχημάτων σχεδιάζουν να επιτύχουν αυτούς τους στόχους.
Άλλοι τρόποι περιλαμβάνουν κατασκευαστές υψηλότερων εκπομπών που συνεργάζονται με παραγωγούς χαμηλότερων εκπομπών ρύπων, καθώς και αλλαγή στρατηγικών πωλήσεων για να θέσουν τα φώτα της δημοσιότητας σε πιο αποδοτικά μοντέλα οχημάτων. Η ήπια υβριδική τεχνολογία, η οποία περιλαμβάνει τη χρήση ενός μικρού ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί με μπαταρία για να βοηθήσει έναν παραδοσιακό κινητήρα ντίζελ ή βενζίνης, θα μπορούσε επίσης να συμβάλει στην επίτευξη αυτών των στόχων.
Ο Μάρτιν Κούπκα, υπουργός Μεταφορών της Τσεχίας, δήλωσε σε δήλωση στον ιστότοπο της ACEA: «Χωρίς ένα στοχευμένο σχέδιο δράσης για την αυτοκινητοβιομηχανία, κινδυνεύουμε να μείνουμε πίσω από τις ΗΠΑ και την Κίνα.
“Ο έλεγχος πραγματικότητας δείχνει ότι η ΕΕ πρέπει να έχει ένα πιο ευέλικτο σύστημα για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων ώστε να επιτύχουν τους φιλόδοξους στόχους μείωσης του CO2. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι η βιομηχανία χρησιμοποιεί τα κέρδη για να επενδύσει σε νέες λύσεις αντί να πληρώνει πρόστιμα.”
Ο Sigrid de Vries, γενικός διευθυντής της ACEA, δήλωσε επίσης στο δελτίο τύπου: “Η διαφαινόμενη κρίση απαιτεί επείγουσα δράση. Όλοι οι δείκτες δείχνουν μια στασιμότητα στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της ΕΕ, σε μια εποχή που απαιτείται επιτάχυνση. Εκτός από το δυσανάλογο κόστος συμμόρφωσης για τους κατασκευαστές της ΕΕ το 2025, η επιτυχία ολόκληρης της πολιτικής απαλλαγής από τις ανθρακούχες μεταφορές τίθεται σε κίνδυνο.
“Εκτιμούμε ότι αρκετοί Ευρωπαίοι Επίτροποι έχουν δώσει έμφαση στη ρυθμιστική προβλεψιμότητα και σταθερότητα στις ακροάσεις επιβεβαίωσης, αλλά η σταθερότητα δεν μπορεί να είναι στόχος από μόνη της. Οι κατασκευαστές έχουν επενδύσει πολλά και θα συνεχίσουν να το κάνουν. Η Ευρώπη πρέπει να παραμείνει στην πορεία του πράσινου μετασχηματισμού υιοθετώντας μια στρατηγική που λειτουργεί».
Οι επιπτώσεις των δασμών
Η ΕΕ επέβαλε πρόσφατα υψηλότερους εισαγωγικούς δασμούς σε κινεζικούς κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων όπως η Geely, η BYD και η SAIC. Η απόφαση αυτή ήρθε εν μέσω αυξανόμενων ισχυρισμών ότι η κινεζική κυβέρνηση επιδότησε σε μεγάλο βαθμό αυτές τις εταιρείες, επιτρέποντάς τους έτσι να πουλήσουν τα μοντέλα τους σε σημαντικά μειωμένες τιμές στην ΕΕ.
Αυτό με τη σειρά του, έχει υποβαθμίσει σημαντικά άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen, η Audi, η Mercedes-Benz και η BMW.
Η ΕΕ έχει πλέον επιβάλει δασμούς 18,8% στην Geely, 17% στην BYD και 35,3% στην SAIC.
Ωστόσο, με την εφαρμογή αυτών των τιμολογίων, αυτά τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιθανό να γίνουν αρκετά πιο ακριβά, αποθαρρύνοντας έτσι τις πωλήσεις, ειδικά καθώς οι αγοραστές εξακολουθούν να αγωνίζονται με την κρίση κόστους ζωής σε όλη την Ευρώπη.
Αυτό με τη σειρά του, είναι πιθανό να καταστήσει ακόμη πιο δύσκολη την επίτευξη των στόχων για τις εκπομπές άνθρακα, τόσο το 2025 όσο και περαιτέρω το 2030.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.