Smart Cities

Ηλεκτρικά “Tesla-ships” ετοιμάζουν οι Ολλανδοί

Η ολλανδική εταιρεία Port-Liner θα παρουσιάσει εντός του 2018 μια σειρά από αμιγώς ηλεκτρικές φορτηγίδες μεταφοράς κοντέινερ οι οποίες θα συνδέουν τα λιμάνια του Άμστερνταμ, της Αμβέρσας και του Ρότερνταμ.

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των φορτηγίδων που λόγω της τεχνολογίας και του μεγέθους των μπαταριών τις αποκαλούν “Tesla-ships” (πλοία Tesla), είναι ότι θα υποστηρίζουν αυτόνομη λειτουργία για συγκεκριμένες διαδρομές.

Πως το Rotterdam σχεδιάζει να γίνει το πιο «έξυπνο» λιμάνι του κόσμου

Σύμφωνα με την Port-Liner, αυτές οι φορτηγίδες θα είναι οι πρώτες στον κόσμο με μπαταρίες “Ανθρακικής Ουδετερότητας” (Carbon Neutral), ενώ ένα άλλο καινοτόμο στοιχείο είναι ότι η συστοιχίες μπαταριών βρίσκονται μέσα σε κοντέινερ που μπορεί να αποθηκευτεί σε οποιοδήποτε σκάφος.

Πρόκειται για ένα project 100 εκατομμυρίων ευρώ το οποίο έχει και την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω επιδότησης ύψους επτά εκατομμυρίων ευρώ.

Συνολικά 11 φορτηγίδες, δύο μεγεθών, βρίσκονται υπό κατασκευή, με την πρώτη να ξεκινά ταξίδια τον Αύγουστο.

Το πρώτο αυτόνομο ηλεκτρικό πλοίο σαλπάρει το 2019

Οι μικρότερες (5 στον αριθμό), έχουν μήκος 52 μέτρα, πλάτος 6,7 μέτρα, και μπορούν να μεταφέρουν 20 κοντέινερ συνολικού βάρους μέχρι 450 τόννους, ενώ η κινητήρια μονάδα τους θα τροφοδοτείται από μία μπαταρία 6 μέτρων η οποία θα προσφέρει λειτουργία διάρκειας 15 ωρών.

Οι μεγαλύτερες φορτηγίδες (6 στον αριθμό) έχουν 110 μέτρα μήκος και μπορούν να μεταφέρουν 270 κοντέινερ, ενώ διαθέτουν τέσσερις μπαταρίες που τους εξασφαλίζουν 35 ώρες λειτουργίας.

Μη επανδρωμένο αυτόνομο πολεμικό σκάφος δοκιμάζει το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ

Από την εταιρεία ισχυρίζονται πως αυτές οι νέου τύπου ηλεκτρικές φορτηγίδες διαθέτουν 8% περισσότερο χώρο φορτίου απ’ ότι οι αντίστοιχες που φέρουν συμβατικές μηχανές.

Υπολογίζεται, τέλος, ότι όταν οι πρώτες έξι ηλεκτρικές φορτηγίδες ξεκινήσουν να επιχειρούν αναμένεται να αφαιρέσουν 23.000 φορτηγά από τους δρόμους της Ολλανδίας σε ετήσια βάση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το περιβάλλον.

Πηγή

Μένιος Κατής

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Πρόσφατα άρθρα

Rivian: Παίρνει 827 εκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει το εργοστάσιο για την παραγωγή του R2

Κάθε καινούργια εταιρεία αυτοκινήτων χρειάζεται τεράστιες, μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής, αλυσίδες εφοδιασμού και…

03/05/2024

Volkswagen ID.3: Ανανεώνεται με καλύτερο infotainment και ισχύ για το Pro S

H Volkswagen ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο ID.3, το οποίο συνοδεύεται από ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment, αντιμετωπίζοντας…

03/05/2024

Νέο Kia EV6: Με ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία

Το Kia EV6 ξεχώρισε στη σκηνή το 2021 ως ένα από τα πιο κομψά και…

02/05/2024

Γρήγορη φόρτιση: Είναι επιβλαβής για την μπαταρία του ηλεκτρικoύ σας;

Είναι επιβλαβές για τη μπαταρία του να πηγαίνετε συνεχώς το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο σε σταθμό…

02/05/2024

Συνεργασία Hyundai με Baidu για τεχνολογία self-driving

Η Hyundai Motor Group σχεδιάζει να συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Baidu για την…

01/05/2024

Νέες απολύσεις στην Tesla: “Φεύγει” ολόκληρη η ομάδα Supercharger

Μετά από έναν τεράστιο γύρο απολύσεων, που περιόρισε πάνω από το 10% του εργατικού δυναμικού…

01/05/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.