Η ολλανδική εταιρεία Port-Liner θα παρουσιάσει εντός του 2018 μια σειρά από αμιγώς ηλεκτρικές φορτηγίδες μεταφοράς κοντέινερ οι οποίες θα συνδέουν τα λιμάνια του Άμστερνταμ, της Αμβέρσας και του Ρότερνταμ.
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των φορτηγίδων που λόγω της τεχνολογίας και του μεγέθους των μπαταριών τις αποκαλούν “Tesla-ships” (πλοία Tesla), είναι ότι θα υποστηρίζουν αυτόνομη λειτουργία για συγκεκριμένες διαδρομές.
Πως το Rotterdam σχεδιάζει να γίνει το πιο «έξυπνο» λιμάνι του κόσμου
Σύμφωνα με την Port-Liner, αυτές οι φορτηγίδες θα είναι οι πρώτες στον κόσμο με μπαταρίες “Ανθρακικής Ουδετερότητας” (Carbon Neutral), ενώ ένα άλλο καινοτόμο στοιχείο είναι ότι η συστοιχίες μπαταριών βρίσκονται μέσα σε κοντέινερ που μπορεί να αποθηκευτεί σε οποιοδήποτε σκάφος.
Πρόκειται για ένα project 100 εκατομμυρίων ευρώ το οποίο έχει και την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω επιδότησης ύψους επτά εκατομμυρίων ευρώ.
Συνολικά 11 φορτηγίδες, δύο μεγεθών, βρίσκονται υπό κατασκευή, με την πρώτη να ξεκινά ταξίδια τον Αύγουστο.
Το πρώτο αυτόνομο ηλεκτρικό πλοίο σαλπάρει το 2019
Οι μικρότερες (5 στον αριθμό), έχουν μήκος 52 μέτρα, πλάτος 6,7 μέτρα, και μπορούν να μεταφέρουν 20 κοντέινερ συνολικού βάρους μέχρι 450 τόννους, ενώ η κινητήρια μονάδα τους θα τροφοδοτείται από μία μπαταρία 6 μέτρων η οποία θα προσφέρει λειτουργία διάρκειας 15 ωρών.
Οι μεγαλύτερες φορτηγίδες (6 στον αριθμό) έχουν 110 μέτρα μήκος και μπορούν να μεταφέρουν 270 κοντέινερ, ενώ διαθέτουν τέσσερις μπαταρίες που τους εξασφαλίζουν 35 ώρες λειτουργίας.
Μη επανδρωμένο αυτόνομο πολεμικό σκάφος δοκιμάζει το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ
Από την εταιρεία ισχυρίζονται πως αυτές οι νέου τύπου ηλεκτρικές φορτηγίδες διαθέτουν 8% περισσότερο χώρο φορτίου απ’ ότι οι αντίστοιχες που φέρουν συμβατικές μηχανές.
Υπολογίζεται, τέλος, ότι όταν οι πρώτες έξι ηλεκτρικές φορτηγίδες ξεκινήσουν να επιχειρούν αναμένεται να αφαιρέσουν 23.000 φορτηγά από τους δρόμους της Ολλανδίας σε ετήσια βάση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το περιβάλλον.