Close

Η ΕΕ ετοιμάζεται να αποκαλύψει τους δασμολογικούς συντελεστές για τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται αυτή την εβδομάδα να αποκαλύψει τους δασμούς που σκοπεύει να επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα επικαλούμενη υπερβολικές επιδοτήσεις.

Λιγότερο από ένα μήνα αφότου η Ουάσιγκτον τετραπλασίασε τους δασμούς για τα κινεζικά EV στο 100%, οι Βρυξέλλες θα ορίσουν σχεδόν σίγουρα πολύ χαμηλότερους δασμούς για εισαγωγές από κινέζους κατασκευαστές όπως BYD και Geely καθώς και δυτικούς παραγωγούς όπως η Tesla που εξάγει αυτοκίνητα από την Κίνα στην Ευρώπη.

Η κίνηση έρχεται καθώς οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αμφισβητούνται από μια εισροή ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλότερου κόστους από κινέζους ανταγωνιστές. Ωστόσο, ουσιαστικά δεν υπάρχει υποστήριξη για τους δασμούς από την αυτοκινητοβιομηχανία της ηπείρου.

Ειδικά οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις πωλήσεις στην Κίνα – και επομένως φοβούνται αντίποινα από το Πεκίνο – και οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εισάγουν επίσης τα δικά τους κινεζικής κατασκευής οχήματα.

Ωστόσο, η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι η Ευρώπη πρέπει να δράσει για να αποτρέψει την Κίνα από το να πλημμυρίσει την αγορά του μπλοκ με επιδοτούμενα ηλεκτρικά οχήματα.

«Εάν προκληθούν, η αντίδραση και οι επιπτώσεις θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε έναν εμπορικό πόλεμο ο οποίος θα ήταν καταστροφικός για μια περιοχή που εξακολουθεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις αλυσίδες εφοδιασμού που κυριαρχούνται από την Κίνα προκειμένου να επιτύχει τους υψηλούς κλιματικούς στόχους της», δήλωσε ο Will Roberts, επικεφαλής της έρευνας αυτοκινήτων στο Rho Motion.

Η Κίνα επέπληξε την ΕΕ για την έρευνα κατά των επιδοτήσεων, προέτρεψε συνεργασία και ασκούσε πιέσεις σε μεμονωμένες χώρες της ΕΕ, αλλά δεν διευκρίνισε πλήρως ποια θα είναι η απάντησή της στους δασμούς.
Οι συνέπειες αφορούν πέντε εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες διαπιστώθηκε ότι υπέβαλαν είτε ελαττωματικά είτε παραποιημένα δεδομένα κατά την υποβολή αίτησης για την πιστοποίηση ορισμένων μοντέλων οχημάτων.

Το Πεκίνο έχει ήδη ξεκινήσει έρευνα για εισαγωγές μπράντι κυρίως γαλλικής κατασκευής. Επίσης, ψήφισε νόμο τον Απρίλιο για να ενισχύσει την ικανότητά της να αντεπιτίθεται σε περίπτωση που οι Ηνωμένες Πολιτείες ή η ΕΕ επιβάλουν δασμούς στις εξαγωγές της υπ’ αριθμόν 2 οικονομίας στον κόσμο.

Η προ-γνωστοποίηση της ΕΕ έρχεται λίγες εβδομάδες πριν από την προθεσμία της 4ης Ιουλίου για την επιβολή προσωρινών μέτρων. Θα μπορούσαν ωστόσο να ισχύουν αναδρομικά για τις προηγούμενες 90 ημέρες.

Τα ενδιαφερόμενα μέρη θα έχουν προθεσμία τριών εργάσιμων ημερών για να σχολιάσουν την ακρίβεια των υπολογισμών της Επιτροπής.

Η έρευνα θα συνεχιστεί μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, οπότε και θα ληφθεί απόφαση για την επιβολή οριστικών δασμών, συνήθως για πέντε χρόνια. Οι προτεινόμενοι δασμοί θα ισχύουν εκτός εάν οι κυβερνήσεις της ΕΕ αντιταχθούν σε συντριπτική πλειοψηφία. Αυτό αφήνει χρόνο για μια πιθανή συμφωνία μεταξύ Βρυξελλών και Πεκίνου με κινεζικά στελέχη να ελπίζουν ότι τέτοιες συνομιλίες θα αμβλύνουν το πλήγμα.

Οι αναλυτές αναμένουν τιμολόγια μεταξύ 10% και 25%. Κάθε επιπλέον 10% επιπλέον της υπάρχουσας εισφοράς 10% θα κόστιζε στους εισαγωγείς κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων της ΕΕ περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια, με βάση τα εμπορικά στοιχεία του 2023, ένα ακόμη πλήγμα για έναν κλάδο που παλεύει με την επιβράδυνση της ζήτησης και την πτώση των τιμών στο εσωτερικό.

Αυτό το κόστος θα αυξηθεί φέτος καθώς οι Κινέζοι κατασκευαστές EV επεκτείνουν τις εξαγωγές τους στην Ευρώπη.

Στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων κυριαρχούν οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες Tesla, Renault, Dacia και BMW, αλλά η Επιτροπή έχει προβλέψει ότι το μερίδιο των κινεζικών εμπορικών σημάτων στα EV που πωλούνται σε η ΕΕ έχει αυξηθεί στο 8% από κάτω από 1% το 2019 και θα μπορούσε να φτάσει το 15% το 2025. Λέει ότι οι τιμές είναι συνήθως 20% χαμηλότερες από εκείνες των μοντέλων που κατασκευάζονται στην ΕΕ.
Τα κινεζικά μοντέλα που εξάγονται στην Ευρώπη περιλαμβάνουν το Atto 3 της BYD, το MG της SAIC και το Volvo της Geely.

Κορυφαία στελέχη της BMW, Mercedes και Volkswagen έχουν προειδοποιήσει κατά της επιβολής εισαγωγικών δασμών σε οχήματα από την Κίνα, όπου η HSBC εκτιμά ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες παράγουν το 20-23% των παγκόσμιων κερδών τους.

Μεταξύ των κυβερνήσεων της ΕΕ, η Γαλλία λέει ότι η Ευρώπη πρέπει να αμυνθεί ενάντια στην επιδοτούμενη παραγωγή της Κίνας, ενώ ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς δήλωσε ότι δεν είναι πεπεισμένος για την ανάγκη επιβολής δασμών.

Εν τω μεταξύ, η αγορά εξελίσσεται καθώς οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεργάζονται με κινέζους ομολόγους τους για να φέρουν τα EV στην αγορά πιο φθηνά και γρήγορα.

Οι Κινέζοι κατασκευαστές και προμηθευτές EV αρχίζουν επίσης να επενδύουν στην ευρωπαϊκή παραγωγή, γεγονός που θα τους κάνει να γλιτώσουν τους δασμούς.

Στελέχη των παλαιών αυτοκινητοβιομηχανιών της Ευρώπης είπαν πρόσφατα στο Reuters ότι οι αυστηρότεροι δασμοί ενδέχεται να συρρικνώσουν ή να εξαλείψουν προσωρινά το πλεονέκτημα κόστους που αποκομίζουν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες από τις αλυσίδες εφοδιασμού τους.

Αλλά δεν θα αποτρέψει τον υπολογισμό ότι τα ηλεκτρικά οχήματα χαμηλότερου κόστους της Κίνας θα επιβληθούν.

[via]

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top