Smart Cities

ΔΕΔΔΗΕ: Σχεδιάζει να κατασκευάσει πάνω από 1.500 σταθμούς φόρτισης στην Ελλάδα έως το 2020

Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα βρίσκεται ακόμα σε εμβρυακή φάση, καθώς δεν υπάρχει ένα σαφές πλαίσιο για την προώθηση και την ανάπτυξή της.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών ή plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων είναι πολύ μικρές (μόλις 0,2% το μερίδιο αγοράς) αν και το 2017 παρουσίασαν σημαντική αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Στο 1ο συνέδριο Eco Mobility που έγινε πρόσφατα, ο Διαχειριστής του Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) ανακοίνωσε πως προωθεί την κατασκευή άνω των 1.500 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη τη χώρα έως το 2020. Ήδη, μάλιστα, έχει υποβάλει σχετική πρόταση προς την Κυβέρνηση και τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.

7 προτάσεις για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα

Σήμερα λειτουργούν περί τους 65 σταθμούς φόρτισης ανά την Ελλάδα, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή Ανάπτυξης του ΔΕΔΔΗΕ, Ηρακλή Μενεγάτο και η περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου ανεφοδιασμού αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στις μεταφορές που αποτελεί και Ευρωπαϊκή υποχρέωση της χώρας.

Ο κύριος Μενεγάτος προέκρινε τη λύση της ανάπτυξης τουλάχιστον σε πρώτη φάση κεντρικά, αφού όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, το δίκτυο δεν αναπτύσσεται επειδή δεν υπάρχουν αρκετά ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και οι καταναλωτές διστάζουν να αγοράσουν ηλεκτροκίνητο όχημα επειδή δεν υπάρχουν αρκετοί σταθμοί ανεφοδιασμού.

Το σχέδιο του ΔΕΔΔΗΕ προβλέπει την εγκατάσταση ενός σταθμού στα μικρά νησιά και μέχρι δέκα στα μεγάλα (Κρήτη, Ρόδο, Κέρκυρα). Στην ηπειρωτική χώρα θα εγκατασταθούν σταθμοί και στο εθνικό οδικό δίκτυο ενώ σε επόμενη φάση υπάρχει πρόβλεψη και για εγκατάσταση 100 φορτιστών ταχείας φόρτισης που θα έχουν τη δυνατότητα ολοκλήρωσης του ανεφοδιασμού σε μισή ώρα.

Συνολικά γίνεται λόγος για κατασκευή 100 – 150 σταθμών φόρτισης στα νησιά και 1.000 – 1.500 στην ηπειρωτική χώρα.

Πηγή

Μένιος Κατής

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Πρόσφατα άρθρα

Wayve: Επένδυση πάνω από 1 δισ. δολάρια για την ανάπτυξη τεχνητής νοημοσύνης για αυτοοδηγούμενα οχήματα

Η Wayve έχει εξασφαλίσει 1,05 δισεκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη τεχνολογίας «ενσωματωμένης τεχνητής νοημοσύνης» επόμενης…

12/05/2024

Αυτοί είναι οι πέντε κορυφαίοι κατασκευαστές ηλεκτρικών στον κόσμο για το πρώτο τρίμηνο με βάση της πωλήσεις

Περισσότερα από 3,2 εκατομμύρια νέα επιβατικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν παγκοσμίως κατά το πρώτο τρίμηνο του…

11/05/2024

Η BP είναι έτοιμη να αναλάβει τα Supercharger projects που εγκατέλειψε η Tesla

Η απροσδόκητη απόφαση της Tesla να μειώσει την επέκταση του δικτύου Supercharger έχει προκαλέσει αναταραχή…

10/05/2024

Kia EV3: Θα κάνει το ντεμπούτο του στις 23 Μαΐου

Η Kia πρόκειται να παρουσιάσει το νέο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το EV3, στις 23 Μαΐου…

10/05/2024

Rimac: Οι αγοραστές δεν θέλουν πια ηλεκτρικά supercar

Η επιθυμία για ηλεκτρικά supercar μειώνεται σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Rimac, Mate Rimac,…

09/05/2024

Αυτός είναι ο «πρώτος στον κόσμο» φορτιστής ηλεκτρικών με ηλιακή ενέργεια DC-to-DC

Η Enteligent με έδρα την Καλιφόρνια υποστηρίζει ότι έχει κατασκευάσει και δέχεται προπαραγγελίες για τον…

09/05/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.