Σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών της BMW, η Γερμανική εταιρεία θα αρχίσει δοκιμές αυτόνομων οχημάτων στο Μόναχο τον επόμενο χρόνο, με σκοπό να φτάσει στο ίδιο επίπεδο με υπηρεσίες ride-sharing, όπως της Uber. Αρχικά, η BMW θα έχει 40 οχήματα με λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης στο κέντρο του Μονάχου, ενώ αργότερα θα επεκταθεί και σε άλλες πόλεις.
Ο Klaus Buettner, Αντιπρόεδρος της BMW και υπεύθυνος για την αυτόνομη οδήγηση, αναφέρει, “Θα υπάρχει ένας εκπαιδευμένος οδηγός πίσω από κάθε τιμόνι κάθε αυτοκινήτου”. Η μεγάλη ανάπτυξη της Uber, ήταν αυτή που παρακίνησε την BMW να ασχοληθεί με τα αυτόνομα οχήματα, ώστε να επιταχύνει την την δημιουργία pay-per-use υπηρεσιών μεταφοράς.
Εταιρείες software και τεχνολογίας, όπως η Lyft, Juno και Uber, ταρακούνησαν το παραδοσιακό μοντέλο της βιομηχανίας αυτοκινήτων, που βασιζόταν αποκλειστικά πάνω στις πωλήσεις οχημάτων, προσφέροντας στους πελάτες μια εναλλακτική λύση για την κυριότητα του οχήματος, μέσω των υπηρεσιών ride-sharing. Τώρα, οι ίδιες σκοπεύουν στην επέκταση των υπηρεσιών τους, χρησιμοποιώντας τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
H BMW κατασκευάζει κέντρο δοκιμών αυτόνομων αυτοκινήτων στο Μόναχο
Σύμφωνα με τον Tony Douglas, Επικεφαλή για την Στρατηγική της BMW, αναφέρει, “Μόλις απαλλαγείς από την ανάγκη του οδηγού, έχεις στην ουσία μια άδεια για να εκτυπώνει λεφτά”, αναφερόμενος στην μεγάλη επιτυχία που μπορεί να φέρει μια τέτοια υπηρεσία.
H BMW έχει ήδη σημειώσει σημαντική πρόοδο στο κομμάτι του ride-sharing, με την εισαγωγή της pay-per-minute υπηρεσίας ReachNow στο Seattle. O Douglas αναφέρει, “Είχαμε 14.000 ανθρώπους να γίνονται χρήστες της υπηρεσίας σε 4 ημέρες, σε μια αγορά που ήδη εξυπηρετείται από το Zipcar, Yber, Lyft και car2go”.
Η BMW σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει την τεχνογνωσία της, όχι μόνο για να κατασκευάζει και να πουλάει οχήματα, αλλά και να φτιάξει τον δικό της στόλο με premium οχήματα. Σύμφωνα με τον Harald Krueger, Γενικό Διευθυντή της BMW, “Η Uber και η Lyft δεν λειτουργούν με δικούς τους στόλους. Το να σου ανήκει ένα στόλος με οχήματα σημαίνει ότι, μπορείς να κάνεις προσφορές που οι άλλες εταιρείες δεν μπορούν να κάνουν. Για παράδειγμα, να παρέχει car-sharing υπηρεσίες αποκλειστικά σε μια κοινότητα”.