Audi: 4 πλατφόρμες για 20 ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Audi θα χρησιμοποιήσει 4 ξεχωριστές πλατφόρμες για 20 πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2025. Ποιο το γενικό πλάνο για τα plug-in.

Η κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων βρίσκεται στα άμεσα σχέδια της Audi. Ήδη, έχει γίνει η αρχή με e-tron και e-tron Sportback, ενώ μέχρι το 2025 η γερμανική φίρμα έχει σκοπό να παρουσιάσει 20 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα, τα οποία θα χρησιμοποιήσουν 4 ξεχωριστές πλατφόρμες.

Αυτές είναι οι MLB Evo, J1 Performance Platform, Modular Electric Drive Toolkit (MEB) και Premium Platform Electric (PPE). Ας τις δούμε, όμως, μία προς μία.

Η MLB Evo βασίζεται σε μία πολύ τροποποιημένη έκδοση της πλατφόρμας Modular Longitudinal και ήδη χρησιμοποιείται στο SUV e-tron, ενώ θα χρησιμοποιηθεί και στο e-tron Sportback, με αμφότερα τα μοντέλα να διατίθενται σε δύο εκδόσεις, τις 55 quatro και 50 quattro. Μάλιστα, στο μέλλον αναμένεται να τη δούμε και στην πιο σπορ έκδοση S των e-tron.

Η MLB Evo, λοιπόν προσφέρει μπαταρία 95 kWh στην περίπτωση της πρώτης έκδοσης και 71 kWh σε αυτή της δεύτερης, δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, με μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς (All-Wheel Drive), ισχύ 300 kW, δηλαδή 402 ίππους, ταχεία φόρτιση μέσω DC στα 150 kW και φόρτιση μέσω τριφασικού AC στα 11 ή στα 22 kW.

Η J1 Performance Platform έχει εξελιχθεί από την Porsche για την ηλεκτρική Taycan, με την Audi να τη χρησιμοποιεί στο e-tron GT Concept, το οποίο θα παρουσιαστεί στα τέλη του 2020.

Η J1 προσφέρει σύστημα μπαταρίας με τάση 800 Volt, ταχεία φόρτιση με ισχύ μέχρι 350 kW, σχεδιασμό του συστήματος μπαταρίας για απόδοση GT μοντέλων, στα οποία ο οδηγός είναι χαμηλά, δύο ηλεκτρικούς κινητήρες για μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς και φυσικά υψηλή απόδοση.

Η ΜΕΒ είναι γνωστή πλατφόρμα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς ανήκει στη Volkswagen και την παρέχει σε διάφορες εταιρείες του ομίλου της. Μία εξ’ αυτών είναι και η Audi, η οποία σκοπεύει να τη χρησιμοποιήσει σε μικρού και μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικά αυτοκίνητα της γκάμας της στο μέλλον, ξεκινώντας με το SUV Q4 e-tron Concept.

Τελευταία αφήσαμε την PPE, που έχει εξελιχθεί από κοινού από τις Audi και Porsche και προορίζεται για μεσαίου μεγέθους και μεγάλα premium ηλεκτρικά οχήματα, όπως είναι τα A5, A8 (αν και δεν είναι βέβαιο ότι θα κυκλοφορήσει ως ηλεκτρικό), Q5 και Q8 της πρώτης, αλλά και η Macan της δεύτερης.

Αυτή προσφέρει σύστημα μπαταρίας με τάση 800 Volt, τη δυνατότητα για φόρτιση με ισχύ μέχρι 350 kW, δύο ηλεκτρικά μοτέρ (PSM και ASM) με μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς (AWD) ή στους πίσω τροχούς (Rear-Wheel Drive) και κλιμακωτή αρχιτεκτονική για υψηλό και χαμηλό πάτωμα από τα μεσαίου μεγέθους οχήματα μέχρι τα ηλεκτρικά SUV, Sportback και crossover.

Από εκεί και πέρα, να αναφέρουμε και το γενικό ηλεκτρικό πλάνο της Audi για την επόμενη πενταετία. Εντός αυτής θα έχει 30 plug-in αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 20 θα είναι πλήρως ηλεκτρικά, με το 40% των πωλήσεων παγκοσμίως να αφορούν τα plug-in, τη στιγμή που στόχος είναι οι 800 χιλιάδες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ετησίων.

Τέλος, θα ξοδευτούν περίπου 12 δις ευρώ μόνο για τα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2024, ενώ θα επεκταθεί σε μεγάλο ποσοστό και η γκάμα των plug-in υβριδικών σε κάθε αγορά.

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *