Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο δημοφιλή παγκοσμίως, όπως δείχνει η τάση από τις αρχές του 2025.
Οι πωλήσεις τόσο των πλήρως ηλεκτρικών όσο και των plug-in υβριδικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 30% τους πρώτους δύο μήνες του έτους. Αυτό σημαίνει ότι 2,4 εκατομμύρια από αυτά τα αυτοκίνητα πουλήθηκαν σε όλο τον κόσμο σε λιγότερο από 60 ημέρες.
Η Κίνα βρίσκεται ακριβώς στο μέτωπο αυτής της ανάπτυξης. Οι πωλήσεις εκεί αυξήθηκαν κατά 35%, φτάνοντας τα 1,4 εκατομμύρια μονάδες. Αυτό το τεράστιο άλμα δείχνει ότι οι Κινέζοι καταναλωτές δεν κρατούν πίσω και αγκαλιάζουν τα ηλεκτρικά με γρήγορο ρυθμό. Η αύξηση μόνο τον Φεβρουάριο ήταν ένα αξιοσημείωτο 76% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Το κινεζικό νέο έτος πιθανότατα επηρέασε αυτή την άνοδο, αλλά η συνολική τάση είναι αναμφισβήτητη. Οι πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 46%, ενώ οι πωλήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 22%. Αυτοί οι αριθμοί δείχνουν μια ισχυρή στροφή προς τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα στην κινεζική αγορά.
Η Βόρεια Αμερική βλέπει επίσης μια αύξηση στις πωλήσεις EV. Οι συνδυασμένες πωλήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Καναδά και το Μεξικό αυξήθηκαν κατά 20%. Στο Μεξικό, οι πωλήσεις υπερδιπλασιάστηκαν, κυρίως χάρη στην άφιξη πιο προσιτών κινεζικών μοντέλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις EV και PHEV αυξήθηκαν σημαντικά κατά 28%. Αυτή η αύξηση μπορεί να αποδοθεί εν μέρει στους καταναλωτές που προσπαθούν να επωφεληθούν από την ομοσπονδιακή πίστωση φόρου 7.500 $ για ηλεκτρικά οχήματα προτού δυνητικά γίνει καπνός .
Η Ευρώπη συμβάλλει επίσης στην παγκόσμια ανάπτυξη των EV, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 29%. Είναι ενδιαφέρον ότι οι πωλήσεις plug-in υβριδικών στην Ευρώπη έχουν σημειώσει μόνο μέτρια αύξηση 2%. Στη Γαλλία, οι πωλήσεις PHEV μειώθηκαν δραματικά κατά 48% αφού η κυβέρνηση εισήγαγε φόρο βάρους σε αυτά τα οχήματα. Αυτή είναι η πιο ξεκάθαρη απόδειξη ότι οι κυβερνητικές πολιτικές μπορούν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στις επιλογές των καταναλωτών.
«Ήταν μια σταθερή αρχή της χρονιάς για τις πωλήσεις EV παγκοσμίως με 50% αύξηση τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος», δήλωσε ο διευθυντής δεδομένων της RhoMotion, Charles Lester. Σημείωσε επίσης ότι η Κίνα συνεχίζει να είναι ο κύριος μοχλός αυτής της ανάπτυξης, με εταιρείες όπως η BYD να επεκτείνονται τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο. Ακόμη και με υψηλούς δασμούς, η ανάπτυξη της BYD δεν φαίνεται να επιβραδύνεται.