Η Volkswagen θέλει να εξελιχθεί σε έναν “μεγάλο παίχτη” του χώρου της αυτόνομης οδήγησης. Για αυτό τον λόγο, ο Γερμανός κολοσσός θέλει να συνεργαστεί με άλλα ισχυρά ονόματα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε πως θα επενδύσει δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ στον… βωμό της μεγαλύτερης τεχνολογικής επανάστασης των τελευταίων ετών.
Παρά το γεγονός πως η VW προσπαθεί να φτάσει σύντομα τους κορυφαίους του χώρου, η ίδια παραδέχεται πως ακόμα βρίσκεται αρκετά πίσω. Συγκεκριμένα, κατά την διάρκεια πρόσφατης συνέντευξης του, ο CEO της εταιρείας, Herbert Diess, τόνισε πως εκείνη βρίσκεται περίπου ένα με δύο χρόνια πίσω από την Waymo (εταιρεία της Alphabet Inc που με την σειρά της ανήκει στην Google), στην κούρσα παρουσίασης ενός πλήρους και ολοκληρωμένου αυτόνομου οχήματος. Ο Diess ήταν απόλυτα ειλικρινής (χαρακτηριστικό γνώρισμα των Γερμανών), παραδέχοντας έμμεσα την προσωρινή ανωτερότητα των Αμερικανών.
Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει πως η Volkswagen δεν μπορεί να φτάσει ή να προσπεράσει την Waymo. Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί πως ο Elon Musk, διευθύνων σύμβουλος της Tesla, θεωρεί πως η Waymo βρίσκεται πίσω από την εταιρεία του σε επίπεδο ανάπτυξης αυτόνομων μοντέλων. Οπότε, ίσως η VW θα πρέπει να θεωρεί ανώτερη της και την Tesla, εκτός του θυγατρικού κατασκευαστή της Google. Σε κάθε περίπτωση, η αυτογνωσία είναι ο καλύτερος σύμβουλος στην επίτευξη ενός στόχου, κάτι που σημαίνει πως οι Γερμανοί είναι τώρα σε θέση να συντονίσουν τις κινήσεις τους και να… καταστρώσουν ένα πλάνο για το πως μπορούν να βγουν μπροστά από τους αντιπάλους τους.
Θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να παρατηρήσουμε την πορεία της Volkswagen στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης, ιδιαίτερα κατά την διάρκεια του ερχόμενου έτους. Ίσως η ταχεία πρόοδος της εταιρείας καταστήσει εν τέλει την ίδια ικανή να παρουσιάσει πρώτη ένα αυτόνομο όχημα, ευρέως διαθέσιμο στο καταναλωτικό κοινό. Αναμένουμε τα νέα πλάνα της Volkswagen και ελπίζουμε πως εκείνα θα στεφθούν με επιτυχία.