Βολική αλλά όχι και τόσο ενεργειακά αποδοτική η ασύρματη φόρτιση της BMW

Σύστημα ασύρματης φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων λάνσαρε η BMW, το οποίο είναι μεν βολικότερο από το αντίστοιχο ενσύρματος, αλλά ίσως η ενεργειακή του απόδοση δεν είναι η καλύτερη.

Πλέον, οι καταναλωτές μπορούν να παραγγείλουν το BMW 530e iPerformance με προαιρετική ασύρματη (επαγωγική) φόρτιση.

Η BMW που έχει ονομάσει το σύστημα «Ασύρματη Φόρτιση BMW» αναφέρεται σε αυτό ως εξής: «Η Ασύρματη Φόρτιση της BMW έρχεται με την ίδια μέθοδο επαγωγικής φόρτισης που χρησιμοποιείται ήδη ευρέως για να φορτίζει συσκευές όπως τα κινητά τηλέφωνα και τις ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες και πλέον χρησιμοποιείται για την επαναφόρτιση μπαταριών υψηλής τάσης των ηλεκτρικών οχημάτων. Το βασικότερο πλεονέκτημα είναι η ασυναγώνιστη ευκολία χρήσης καθώς οι οδηγοί δεν χρειάζεται να βάζουν το υβριδικό plug-in όχημά τους στην πρίζα. Αντίθετα, όταν το όχημα σταθμεύσει στη σωστή θέση πάνω από το επαγωγικό Σημείο Φόρτισης και μόλις πατηθεί το πλήκτρο «Έναρξη/Διακοπή», ξεκινά η διαδικασία φόρτισης. Όταν η μπαταρία φορτιστεί πλήρως, το σύστημα κλείνει αυτόματα».

Ο επαγωγικός σταθμός φόρτισης ονομάζεται GroundPad και μπορεί να εγκατασταθεί σε ένα γκαράζ ή έξω και συνδέεται με το σύστημα φόρτισης του οχήματος από απόσταση περίπου 8 εκατοστών μέσω μαγνητικού πεδίου».

Η γερμανική κατασκευάστρια θα προσφέρει επίσης μια υπηρεσία εγκατάστασης του GroundPad ξεκινώντας από τη Γερμανία και σταδιακά θα επεκταθεί και στο Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Ιαπωνία και Κίνα.

Το σύστημα έχει ισχύ φόρτισης 3.2 kW και ρυθμό απόδοσης στο 85%, το οποίο η BMW χαρακτηρίζει ως αρκετά αποδοτικό, αλλά το Electrek αναφέρει ότι είναι περίπου 5% λιγότερο αποδοτικό από τα πιο πολλά συστήματα φόρτισης (με πρίζα), που σημαίνει ότι χρειάζεται 5% περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια για τη φόρτιση του ίδιου οχήματος.

Πηγή