Τον επόμενο μήνα ξεκινά η παραγωγή της πρώτης ηλεκτρικής Vespa, της Vespa Elettrica, ενώ οι πρώτες πωλήσεις αναμένονται τον Οκτώβριο.
Η Vespa Elettrica βρίσκεται ήδη και καιρό σε ανάπτυξη αλλά η Piaggio εδώ και περίπου μια διετία μας προϊδεάζει μόνο με το concept.
Σύμφωνα με την Piaggio, τον επόμενο μήνα ξεκινά η παραγωγή της Vespa Elettrica και τον Οκτώβριο οι πρώτες πωλήσεις, οι οποίες αρχικά θα είναι περιορισμένες και θα πραγματοποιούνται μέσω website, το όνομα του οποίου δεν αναφέρεται. Τον Νοέμβριο θα επεκταθούν οι πωλήσεις, μήνας που συμπίπτει και με τη διεθνή έκθεση μοτοσικλέτας του Μιλάνου.
Αρχικά οι πωλήσεις θα αφορούν μόνο στην Ευρώπη αλλά στις αρχές του 2019 αναμένεται να επεκταθούν σε ΗΠΑ και Ασία.
Χαρακτηριστικό είναι ότι η ηλεκτρική Vespa θα κατασκευαστεί στο εργοστάσιο της Pontedera στην Πίζα, όπου κατασκευάστηκε η πρώτη Vespa το 1946.
Οι επιδόσεις του θα είναι παρόμοιες με ένα 50άρι σκούτερ. Θα διαθέτει κινητήρα συνεχούς ρεύματος χωρίς ψύκτρες (Brushless DC Motor) που ισοδυναμεί με ισχύ 2,7 ίππων που στο μεγιστο του θα αποδίδει 4 kW (ισοδύναμο με 5,4 ίππους).
Η μπαταρία του θα είναι ιόντων λιθίου και θα έρχεται με αυτονομία 100 χιλιομέτρων. Ο χρόνος φόρτισής της είναι 4 ώρες και η διάρκεια ζωής της υπολογίζεται στους 1.000 κύκλους φόρτισης. Σύμφωνα με την εταιρεία αυτό μεταφράζεται σε 50.000-70.000 χλμ. που σύμφωνα με την Piaggio είναι περίπου 10 χρόνια για μία τυπική χρήση ενός σκούτερ. Στην ανακοίνωση δεν αναφέρεται η μέγιστη ταχύτητα, αλλά φαίνεται ότι θα υπάρχει ένα αργότερο προφίλ “Eco” με μέγιστη ταχύτητα τα 30 χλμ./ώρα.
Ο αποθηκευτικός του χώρος παρά τις μπαταρίες που βρίσκονται κάτω από το κάθισμα, θα χωρά ένα κράνος. Η τιμή του δεν ανακοινώθηκε, αλλά σύμφωνα με την Piaggio θα ακολουθήσει την οικονομική πολιτική των μοντέλων Vespa που υπάρχουν στην αγορά.
Εκτός από τη Vespa Elettrica, η Piaggio σχεδιάζει και την παραγωγή της Vespa Elettrica X, μιας υβριδικής έκδοσης με μικρότερη αυτονομία στα 50 χιλιόμετρα και ενός μικρού κινητήρα, ο οποίος θα μπορούσε να παράσχει συνολική αυτονομία 200 χιλιομέτρων. Όταν η μπαταρία αρχίζει να πέφτει σε χαμηλά επίπεδα, τότε θα αναλαμβάνει ο κινητήρας.
Σύμφωνα με την Piaggio, η εταιρεία δεν σκοπεύει να μείνει μόνο στην ηλεκτροκίνηση, αλλά έχει σχέδια για το μέλλον της Elettrica που περιλαμβάνουν λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ).