Η Toyota διατήρησε τον τίτλο της ως η κορυφαία σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, με σχεδόν 11 εκατομμύρια οχήματα πωλήσεις το 2024.
Ωστόσο, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αντιπροσώπευαν περίπου το 1% του παγκόσμιου όγκου της Toyota καθώς συνέχισε να υστερεί στον κλάδο. Με αντιπάλους όπως η BYD και η Hyundai να πλησιάζουν, είναι δύσκολο για την Toyota να διατηρήσει την κορυφή.
Η Toyota διατήρησε τον τίτλο για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, αφού πούλησε πάνω από 10,8 εκατομμύρια οχήματα το 2024. Αυτό περιλαμβάνει τις μάρκες Daihatsu (συμπαγή αυτοκίνητα),π Hino (βαρέα φορτηγά και λεωφορεία) και πολυτελή Lexus.
Αν και ήταν αρκετό για να μείνει μπροστά από τη Volkswagen, η οποία πούλησε λίγο περισσότερα από 9 εκατομμύρια οχήματα πέρυσι, οι παγκόσμιες πωλήσεις της Toyota υποχώρησαν για πρώτη φορά σε δύο χρόνια. Οι πωλήσεις του ιαπωνικού γίγαντα αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 3,7% από τα περίπου 11,2 εκατομμύρια οχήματα που πουλήθηκαν το 2023.
Οι πωλήσεις της μάρκας Toyota και Lexus μειώθηκαν κατά 1,4% από το 2023, σε περίπου 10,1 εκατομμύρια μονάδες, επίσης η πρώτη πτώση από έτος σε έτος σε δύο χρόνια.
Το χαμηλότερο σύνολο οφειλόταν κυρίως στην πτώση των εγχώριων πωλήσεων κατά 20% . Οι λανθασμένες πιστοποιήσεις οχημάτων έκαναν την Toyota να σταματήσει την παραγωγή των δημοφιλών μοντέλων Prius, Yaris Cross και Corolla Fielder.
Οι πωλήσεις στο εξωτερικό βοήθησαν στην αντιστάθμιση των επιπτώσεων με την υψηλότερη ζήτηση στη Βόρεια Αμερική και την Ινδία. Σε άλλες βασικές αγορές, όπως η Κίνα (-6,9%), η Ινδονησία (-9,5%) και η Ταϊλάνδη (-17,1%), η Toyota είπε ότι «η στροφή προς τα νέα ενεργειακά οχήματα» και ο «εντεινόμενος ανταγωνισμός τιμών» προκάλεσαν τις χαμηλότερες συνολικές πωλήσεις.
Παρά το γεγονός ότι τα υβριδικά έφτασαν το μερίδιο ρεκόρ του 40% το 2024, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της Toyota υστερούσαν στον κλάδο. Πέρυσι, η Toyota, συμπεριλαμβανομένης της Lexus, πούλησε μόλις 139.892 αμιγώς EV μοντέλα, αντιπροσωπεύοντας μόλις το 1,4% των πωλήσεων.
Η Volkswagen πούλησε σχεδόν 745.000 ηλεκτρικά οχήματα πέρυσι, ή περίπου το 8% των πωλήσεων, το οποίο εξακολουθεί να βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο. Και αυτό είναι μειωμένο κατά 3,4% από τα 771.100 VW που παραδόθηκαν το 2023.
Ενώ οι δύο παγκόσμιοι ηγέτες αυτοκινήτων συνεχίζουν να υστερούν στη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα, άλλα, όπως η BYD και η Hyundai, αναδεικνύονται ως πραγματικές παγκόσμιες απειλές.
Η BYD ξεπέρασε τις πωλήσεις της Nissan και της Honda για πρώτη φορά πέρυσι, με πωλήσεις άνω των 4,25 εκατομμυρίων επιβατικών οχημάτων, αύξηση 41% από περίπου 3 εκατομμύρια το 2023. Ο κινέζος ηγέτης των EV ξεπέρασε τη Volkswagen το 2023 και έγινε ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων της Κίνας και τώρα ανεβάζει τις παγκόσμιες τάξεις.
Η Hyundai Motor Group, η τρίτη αυτοκινητοβιομηχανία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως, πούλησε πάνω από 7,2 εκατομμύρια οχήματα πέρυσι. Αν και οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 1% από το 2023, η Hyundai κλείνει τη διαφορά με την Toyota και τη Volkswagen. Οι μάρκες Hyundai και Kia πούλησαν και οι δύο πάνω από 200.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως πέρυσι για περίπου.
Η Hyundai και η Kia λανσάρουν αρκετά νέα EV σε βασικές κατηγορίες που αναμένεται να έχουν σημαντική ζήτηση, συμπεριλαμβανομένων των τριών σειρών IONIQ 9 και των χαμηλού κόστους Kia EV3 και Hyundai Inster SUV.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.