Καθυστερούν τα πλήρως αυτόνομα οχήματα σύμφωνα με τον CEO της TomTom

Αργούν ακόμη τα πλήρως αυτόνομα οχήματα σύμφωνα με τον Harold Goddijn, CEO της TomTom. Ο Goddjin, σε συνέντευξή του στο Forbes India προέβλεψε ότι η εισαγωγή των αυτόνομων οχημάτων θα είναι σταδιακή και επίσης όταν τελικά τα αυτόνομα οχήματα εμφανιστούν στους δρόμους, θα έχουν πρώτα να ανταγωνιστούν τις δημόσιες μεταφορές κι όχι τις ιδιωτικές.

Ο Goddijn στη συνέντευξή του ανέφερε ότι ανάμεσα στις τεχνολογίες που ξεχωρίζουν περιλαμβάνονται αυτές των ηλεκτρικών οχημάτων κι ο υψηλός βαθμός αυτοματισμού, ο οποίος θα κάνει τα οχήματα πιο ασφαλή και σταδιακά αυτόνομα.

«Το πότε θα αποκτήσουμε μια πλήρως αυτόνομη λύση αποτελεί μόνο μια εικασία του καθενός, αλλά υπάρχουν πολλά τεχνολογικά εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν πριν μπορέσει να καταστεί μια μαζική τεχνολογία» ανέφερε.

«Θα υπάρχουν πιο σταδιακές μεταβάσεις, όπως το προσαρμοστικό σύστημα ελέγχου ταχύτητας ταξιδιού ή το αυτοματοποιημένο φρενάρισμα. Σε πολλές αυτοματοποιημένες εφαρμογές αυτοκινήτων, τα δεδομένα των χαρτών και οι αναπαραστάσεις του πραγματικού κόσμου παίζουν σημαντικό ρόλο. Αν κοιτάξετε το χαρτοφυλάκιό μας, παραδοσιακά είχε να κάνει με το πώς να μεταβείτε από το σημείο Α στο σημείο Β. Τώρα προσθέτουμε ένα ‘στρώμα’ νέων πληροφοριών, που δίνει υψηλή και ακριβή αναπαράσταση των πραγμάτων για πράγματα όπως οι λωρίδες, τα διαχωριστικά, οι διαβάσεις πεζών και τα φανάρια ή αν υπάρχουν κυκλικές διαδρομές και ούτω καθεξής».

Ερωτηθείς για το που βαδίζει η κυκλοφορία, ανέφερε ότι οι μεγάλες τάσεις αφορούν στα ταξίδια με πολλούς τρόπους και χωρίς κόπο. «Είναι πιο εύκολο να πάρετε ένα τρένο, να κλείσετε ταξί, να σχεδιάσετε ένα ταξίδι και αυτό μεταφράζεται – ειδικά σε νεότερους ανθρώπους που δεν θέλουν κατ ‘ανάγκη να έχουν αυτοκίνητο – σε νέους τρόπους μεταφοράς. Η ηλεκτροκίνηση είναι μια άλλη μεγάλη τάση. Αυτό θα πάρει χρόνο και τεράστιες επενδύσεις, αλλά θα έλεγα ότι το τρένο αναχώρησε από τον σταθμό».

Η τρίτη μεγάλη τάση είναι η αυτοματοποίηση των οχημάτων, οδηγώντας τελικά σε πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα. Τι θα σημαίνει αυτό για την οικονομία και τον τρόπο που ζούμε είναι δύσκολο να προβλεφθεί – υψηλότεροι βαθμοί αυτοματισμού κυρίως υποκινούνται από την επιθυμία να καταστούν τα αυτόνομα οχήματα ασφαλέστερα. Οι ετήσιες απώλειες στο δρόμο ανέρχονται σε περίπου 1,25 εκατομμύρια, νούμερο που η τεχνολογία μπορεί να μειώσει.

Πάντως ο Goddijn ανέφερε ότι αρχικά τα αυτόνομα οχήματα θα ανταγωνίζονται τις δημόσιες μεταφοράς και δεν πρόκειται να αντικαταστήσουν πλήρως τους οδηγούς σύντομα.

Τέλος, ο Goddijn ανέφερε ότι ο στόχος της TomTom είναι να κάνει τη χαρτογράφηση πιο αυτοματοποιημένη κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερο κόστος και εύκολα αναβαθμίσιμους χάρτες. «Βασιζόμαστε σε παρατηρήσεις από τους αισθητήρες για να επικυρώσουμε ότι ο χάρτης είναι εντάξει ή ότι χρειάζεται αναβάθμιση. Αυτό θα είναι κρίσιμο, όσον αφορά στην ασφάλεια», ανέφερε.

Πηγή