Το μέλον των μεταφορών και η μετακίνηση στις μεγαλουπόλεις

Η Visa σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, δημοσιεύουν μία από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες μελέτες που εξετάζει την αυξανόμενη ζήτηση δημόσιων και ιδιωτικών μεταφορών και το σημαντικό ρόλο που παίζει το ψηφιακό εμπόριο στην προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης.

Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, μέχρι το 2050 το 68% του παγκόσμιου πληθυσμού θα ζει σε αστικά κέντρα – και ο αριθμός των “μεγαλουπόλεων» με πληθυσμούς άνω των 10 εκατομμυρίων ανθρώπων θα αυξηθεί από 43 σήμερα σε 51 μέσα στην ίδια περίοδο.

Με βάση τη συνεργασία της Visa με φορείς Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αυτοκινητοβιομηχανίες και νεοφυείς επιχειρήσεις τεχνολογίας, η Visa ανέθεσε μια παγκόσμια μελέτη με θέμα «Το Μέλλον των Μεταφορών: Η Μετακίνηση στην Εποχή των Μεγαλουπόλεων” για την κατανόηση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι επιβάτες σήμερα αλλά και στο μέλλον. Τα βασικά ευρήματα συνδυάστηκαν με τις καινοτομίες του σήμερα και αυτές που θα γίνουν σύντομα διαθέσιμες τις οποίες αξιολόγησαν οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ, προκειμένου να αντιληφθούν τα τεχνολογικά κενά και την αντιμετώπιση των προβληματικών σημείων.

Οι πληρωμές βρίσκονται στο επίκεντρο κάθε μορφής μετακίνησης και θα συνεχίσουν να γίνονται όλο και πιο σημαντικές καθώς περισσότερες πόλεις χρησιμοποιούν συστήματα ανέπαφων συναλλαγών στα δημόσια μέσα μεταφοράς, ψηφιακές πληρωμές για υπηρεσίες στάθμευσης και ενοικίασης όπως ποδήλατα ή σκούτερ.

Η μελέτη αντικατοπτρίζει την γνώμη 19.000 καταναλωτών σε 19 χώρες και ανέδειξε σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα αναπτυσσόμενα αστικά κέντρα, όπως:

ΚΥΡΙΕΣ ΤΑΣΕΙΣ (ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ)

Χρόνος Μετακινήσεων:

• Το 46% των επιβατών παγκοσμίως έχουν δει τους χρόνους μετακίνησης τους να αυξάνεται
• Οι μισοί (52%) απογοητεύονται από την εμπειρία της χρήσης δημόσιων συγκοινωνιών
• Το ένα τρίτο των ερωτηθέντων (37%) αναμένουν ότι ο χρόνος μετακίνησης τους θα αυξηθεί κατά τα επόμενα πέντε χρόνια

Χρήση αυτοκινήτου:

• Το αυτοκίνητο παραμένει ο σημαντικότερος τρόπος μεταφοράς τόσο για τη μετακίνηση (60%) όσο και για το προσωπικό ταξίδι (61%).
◦ Μόνο το 42% των ερωτηθέντων ηλικίας 18-25 ετών αποκαλούμενοι και Generation Z χρησιμοποιούν αυτοκίνητο για να φτάσουν στη δουλειά, στο σχολείο ή στο πανεπιστήμιο ή για προσωπικό ταξίδι
• Η πιο δυσάρεστη πτυχή της οδήγησης είναι προσπάθεια ανεύρεσης χώρου στάθμευσης αναφέρουν το 64% των ερωτηθέντων
◦ Ακολουθούμενη από τον κίνδυνο προστίμου σε περίπτωση στάθμευσης περισσότερης ώρας από το επιτρεπτό (44%) και
◦ Το 42% ανέφερε ότι πληρώνουν για χώρο στάθμευσης περισσότερο από ό,τι χρειάζονται

Χρήση των Mέσων Mαζικής Mεταφοράς:

• Λιγότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες χρησιμοποιούν τις δημόσιες συγκοινωνίες για να φτάσουν στην εργασία, το σχολείο ή το πανεπιστήμιο (44%),
• Αυτός ο αριθμός αυξάνεται στο 54% για προσωπικές μετακινήσεις όπως η ψυχαγωγία.
• Οι επιβάτες επιλέγουν τύπο μεταφοράς με βάση τρεις παράγοντες: ευκολία, αξιοπιστία και συνωστισμό. Η σημασία κάθε παράγοντα διαφέρει ανάλογα με την ηλικία:
◦ Ερωτηθέντες ηλικίας 56+- (αποκαλούμενοι και Baby Boomers) απάντησαν: Ευκολία (82%), Αξιοπιστία (84%) και Συνωστισμός (72%)
◦ Ερωτηθέντες ηλικίας 46-55 (αποκαλούμενοι και GenX) απάντησαν: – Ευκολία (79%), Αξιοπιστία (82%) και Συνωστισμός (71%)
◦ Ερωτηθέντες ηλικίας 26-45 (αποκαλούμενοι και Millennials) απάντησαν: – Ευκολία (74%), Αξιοπιστία (76%) και Συνωστισμός (67%)
◦ Ερωτηθέντες ηλικίας 18-25 (αποκαλούμενοι και GenZ) απάντησαν: – Ευκολία (62%), Αξιοπιστία (67%) και Συνωστισμός (55%)

Πληρωμές:

• Η πολυπλοκότητα στις πληρωμές κόμιστρου είναι κοινή και συχνή αναφορά ανάμεσα στους ερωτηθέντες
• Αν ήταν ευκολότερη η πληρωμή για τις δημόσιες συγκοινωνίες, η μέση χρήση θα παρουσίαζε άνοδο κατά 27%.
• Το 47% δήλωσε ότι η ανάγκη για διαφορετικά εισιτήρια για διαφορετικούς τρόπους μετακίνησης είναι ένα ζήτημα,
• Το 44% δήλωσε ότι το να μη γνωρίζει το ποσό που πρέπει να πληρώσει είναι ένα πρόβλημα, και
• Το 41% των υπηρεσιών που αναφέρονται ως “Mόνο μετρητά” είναι ένα ζήτημα. Σύμφωνα με τους ερωτηθέντες, αυτές οι παράμετροι καθιστούν λιγότερο πιθανή τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς και πιο πιθανή τη χρήση του αυτοκίνητου
• Για τους χρήστες αυτοκινήτων, το 47% θα ήθελε να δει καινοτομίες που θα συμβουλεύουν για το φθηνότερο διαθέσιμο καύσιμο
• Το 35% θα ήθελε μια εφαρμογή που αναγνωρίζει τη θέση στην οποία προσπαθούν να ανεφοδιάσουν με καύσιμο το αυτοκίνητο και να πληρώνουν μέσω της εφαρμογής

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να κατεβάσετε τη μελέτη από εδώ (αρχείο pdf).

Σχετικά με την έρευνα
Η έρευνα διεξήχθη με 19.384 καταναλωτές που ζουν σε οποιαδήποτε από τις δύο μεγαλύτερες πόλεις σε 19 χώρες. Όλες οι συνεντεύξεις πραγματοποιήθηκαν στο διαδίκτυο τον Ιούλιο του 2018. Οι πόλεις και οι χώρες που καλύπτονται είναι: Αίγυπτος (Κάιρο, Αλεξάνδρεια), Αργεντινή (Μπουένος Άιρες, Κόρδοβα), Αυστραλία (Σίδνεϊ, Μελβούρνη), Βραζιλία (Ρίο ντε Τζανέιρο, Σάο Πάολο), Γαλλία (Παρίσι, Μασσαλία), Γερμανία (Βερολίνο, Αμβούργο), Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (Ντουμπάι, Αμπού Ντάμπι), Ηνωμένο Βασίλειο (Λονδίνο, Μπέρμιγχαμ), ΗΠΑ (Νέα Υόρκη, Λος Άντζελες), Ιαπωνία (Τόκιο, Οσάκα), Ινδία (Μουμπάι, Δελχί), Καναδάς (Τορόντο, Μόντρεαλ), Κίνα (Σαγκάη, Πεκίνο), Μεξικό (Πόλη του Μεξικού, Γκουανταλαχάρα), Νότια Αφρική (Κέιπ Τάουν, Γιοχάνεσμπουργκ), Νότια Κορέα (Σεούλ, Μπουσάν), Πολωνία (Βαρσοβία, Κρακοβία), Ρωσία (Μόσχα, Αγία Πετρούπολη), Σουηδία (Στοκχόλμη, Γκέτεμποργκ). Οι ερωτηθέντες αποτελούνταν από 65% που ζούσαν στην πρωτεύουσα / κέντρο και 35% στα προάστια. Περισσότεροι από τους μισούς (55%) ήταν εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης.