Αν το μέλλον ανήκει στα αυτόνομα οχήματα, τι θα γίνουν όλοι αυτοί οι χώροι στάθμευσης;

Αν το μέλλον των προσωπικών μετακινήσεων είναι τα scooters και τα αυτόνομα αυτοκίνητα, τα οποία μάλιστα κινούνται διαρκώς, αυτό έχει ως αποτέλεσμα όλες αυτές οι εκτάσεις που χρησιμοποιούνται ως χώροι στάθμευσης να μένουν ανεκμετάλλευτες.

Γι’ αυτό, αρκετές εταιρείες ψάχνουν για νέους τρόπους χρήσης των πάρκινγκ, όπως η μετατροπή τους σε κόμβους παράδοσης τροφίμων ή σε σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Πολλές εταιρείες βλέπουν αυτή την αλλαγή ως μία από τις μεγαλύτερες ευκαιρίες να καινοτομήσουν και να προσφέρουν κάτι νέο. Για παράδειγμα, η ParkJockey σκέφτεται να πουλάει την πρόσβαση στους χώρους στάθμευσης σε επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων και παράδοσης τροφίμων.

Για να πετύχει κάτι τέτοιο, η ParkJockey θα πουλάει στους ιδιοκτήτες χώρων στάθμευσης ένα λειτουργικό σύστημα, συνοδευόμενο από το απαραίτητο hardware, το οποίο θα τους επιτρέπει να μετατρέψουν την έκταση τους σε έναν χώρο όπου οι εταιρικοί πελάτες πληρώσουν για να αποκτήσουν πρόσβαση.

Η System City Storage, μία νέα επιχείρηση του CEO της Uber Travis Kalanick, έχει αγοράσει αρκετά ακίνητα, μεταξύ των οποίων υπάρχουν και αρκετοί χώροι στάθμευσης. Η εταιρεία σχεδιάζει να μετατρέψει αυτούς τους χώρους σε εμπορικές κουζίνες για εστιατόρια, όπου θα μπορούν να παραδίδουν τρόφιμα στους καταναλωτές.

Επίσης, η SpotHero έχει επικεντρωθεί στην ανάπτυξη μίας εφαρμογής κράτησης θέσεων που προορίζεται για ανθρώπους, αλλά σκέφτεται και τη δημιουργία οδηγών ρομπότ.

Πέραν των παραπάνω εταιρειών, μερικοί κατασκευαστές ακινήτων σχεδιάζουν ένα μέλλον χωρίς τόσους πολλούς χώρους στάθμευσης. Οι AvalonBay Communities εργάζονται σε ένα επερχόμενο οικιστικό συγκρότημα στο Λος Άντζελες, και έχουν σχεδιάσει ένα μεγάλο γκαράζ που προτίθενται να μετατρέψουν σε χώρους ψυχαγωγίας, όπως γυμναστήριο, θέατρο και εστιατόριο.

Επίσης, σύμφωνα με τους LA Times, ο ιδιοκτήτης του Grove, και άλλων πολυτελών εμπορικών κέντρων, συνεργάζεται με τη Google για να τα μετατρέψει σε εστιατόρια και καταστήματα.

Είναι ενδιαφέρον ότι όλο και περισσότερες εταιρείες εξετάζουν το ενδεχόμενο μετατροπής των χώρων στάθμευσης σε κάτι άλλο, πιο χρήσιμο στο μέλλον. Ωστόσο, οι πιο πολλές έχουν πλάνα 30ετίας, και το κόστος μετατροπής αυτών των χώρων είναι αρκετά υψηλό.

Καθώς το ρίσκο που παίρνουν αυτές οι εταιρείες είναι μεγάλο, και τα σχέδια τους απαιτούν αρκετά χρόνια για να υλοποιηθούν, μόνο ο χρόνος θα δείξει αν τα κατάφεραν κι αν τελικά βγήκαν κερδισμένες ή όχι.

Πηγή