Αυτόνομα Οχήματα: Τρία πράγματα που όλοι πρέπει να γνωρίζουμε

Κάθε χρονιά που περνάει τα αυτόνομα οχήματα έρχονται πιο κοντά στην καθημερινή μας ζωή. Σχεδόν όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν τμήματα που ασχολούνται με την ανάπτυξη λογισμικού και hardware για αυτόνομα οχήματα. Από την πλευρά τους οι κυβερνήσεις και οι νομοθέτες ήδη κάνουν τα πρώτα βήματα για να δημιουργήσουν ένα νομικό πλαίσιο για την νέα αυτή τεχνολογία. Ας δούμε λοιπόν τρία πράγματα που πρέπει να γνωρίζουμε για τα αυτόνομα οχήματα.

tesla self driving


1. Παρόλο που έχει συμβεί θανατηφόρο ατύχημα με αυτόνομο όχημα, αυτά θα είναι πιο ασφαλή από τους ανθρώπους

Τον Μάϊο του 2016, ο ιδιοκτήτης ενός Tesla Model S με το σύστημα Autopilot ενεργοποιημένο βρήκε ακαριαίο θάνατο όταν μια νταλίκα πέρασε κάθετα τον δρόμο. Ούτε ο οδηγός, ούτε το σύστημα Autopilot πρόσεξαν την νταλίκα, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα την σύγκρουση και τον πρώτο θάνατο σε όχημα το οποίο χρησιμοποιούσε τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.

Ωστόσο κάθε χρόνο στις ΗΠΑ πεθαίνουν από αυτοκινητιστικά ατυχήματα 35.000 οδηγοί και επιβάτες, με το 94% αυτών να οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος. Μέχρι στιγμής τα δεδομένα δείχνουν ότι τα αυτοκίνητα με συστήματα αυτόνομης οδήγησης είναι πιο ασφαλή από τους ανθρώπους οδηγούς.

honda Self Driving Car


2. Δεν έχουν όλα τα αυτόνομα οχήματα την ίδια ικανότητα στην οδήγηση

Η Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας και Διοίκησης των ΗΠΑ (NHTSA) έχει ορίσει πέντε επίπεδα, ανάλογα με το πόσο ικανό είναι ένα αυτόνομο όχημα. Για παράδειγμα στο Level 0 ο άνθρωπος πρέπει να κάνει τα πάντα, ενώ από το Level 4 και μετά ο οδηγός δεν είναι απαραίτητος.

Τα αυτόνομα φορτηγά θα κινούνται στοιχισμένα για εξοικονόμηση ενέργειας (Έρευνα)

Σήμερα, οι περισσότερες κατασκευάστριες αυτοκινήτων έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι τα ημι-αυτόνομα συστήματα οδήγησης ίσως είναι επικίνδυνα. Ο λόγος είναι ότι, ενώ στα ημι-αυτόνομα συστήματα ο οδηγός πρέπει να έχει το όχημα υπό την επίβλεψή του, συνήθως επαναπαύεται και η αντίδρασή του δεν είναι η αναμενόμενη όταν προκύψει κάποια δύσκολη κατάσταση στον δρόμο. Για αυτό τον λόγο, όσες εταιρείες δεν μεταβούν γρήγορα στην πλήρη αυτονομία θα μείνουν αρκετά πίσω από τον ανταγωνισμό.

google car usa

3. Οι εταιρείες που κατασκευάζουν αυτόνομα οχήματα επιθυμούν την ψήφιση της κατάλληλης νομοθεσίας για την νέα τεχνολογία.

Οι εταιρείες είναι συχνά σε διαμάχη με τις ρυθμιστικές αρχές, ενώ ξοδεύουν δισεκατομμύρια δολάρια για να μην αναμειχθούν οι πολιτικοί με την αγορά. Η Ford, Google, Lyft, Uber και Volvo τον περασμένο Απρίλιο ίδρυσαν το «Self-Driving Coalition for safer roads» ώστε να συνεργαστούν με τους νομοθέτες και για να κατανοήσει ο κόσμος τα οφέλη των αυτόνομων οχημάτων.

Τον περασμένο μήνα ο νομικός σύμβουλος της ομάδας έκανε έκκληση για ένα «κοινό εθνικό πλαίσιο» το οποίο θα περιορίσει τους αντικρουόμενους νόμους των ΗΠΑ ανά περιοχή. Η ύπαρξη σαφούς νομοθεσίας είναι απαραίτητη για να καλυφθούν όποια νομικά κενά δημιουργεί η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, ειδικά σε περιπτώσεις ατυχημάτων και την ανάγκη για ανάληψη ευθυνών.

Πηγή