Ανταποκρίνονται στα σήματα του τροχονόμου τα αυτόνομα οχήματα της Waymo

Τα αυτόνομα οχήματα έχουν να «μάθουν» πολλά πριν τους επιτραπεί η κυκλοφορία στους δρόμους της πόλης. Πρέπει να γνωρίζουν καλά πώς να χειρίζονται περίπλοκες καταστάσεις τις οποίες αντιμετωπίζουν καθημερινά οι οδηγοί. Μερικά από τα μεγαλύτερα εμπόδια που πρέπει να υπερνικήσουν τα αυτόνομα οχήματα είναι οι καιρικές συνθήκες, οι ζώνες κυκλοφορίας, και οι δρόμοι χωρίς σήμανση.

Φαίνεται ότι Waymo κατάφερε να αναπτύξει μία τεχνολογία που επιτρέπει στα αυτόνομα οχήματα της να ανταπεξέλθουν σε συνθήκες δρόμων χωρίς σήμανση. Σε ένα βίντεο που δημοσίευσε η εταιρεία βλέπουμε ένα από τα πρωτότυπα οχήματα της να τα βγάζει πέρα σε ένα σενάριο που ακόμη και ο άνθρωπος σαστίζει, μία διασταύρωση χωρίς καθόλου ενεργά φανάρια.

Στο βίντεο βλέπουμε ένα Chrysler Pacifica να επιβραδύνει καθώς πλησιάζει μία διασταύρωση στο Tempe της Αριζόνα, και τελικά να σταματά στο σωστό σημείο. Το αυτόνομα όχημα αναγνωρίζει το σήμα του τροχονόμου που του επιτρέπει να συνεχίσει την πορεία του, και αυτό ακριβώς πράττει. Σε μία τέτοια περίπτωση, αρκετοί οδηγοί θα σάστισαν σχετικά με το πότε πρέπει να σταματήσουν ή με ποιο σήμα του τροχονόμου να φύγουν από τη διασταύρωση, και τα λοιπά. Ωστόσο, το Pacifica της Waymo ανταποκρίθηκε άριστα σε κάθε ερέθισμα, και κατάφερε να χειριστεί το σενάριο μιας διασταύρωσης χωρίς φανάρια, καλύτερα κι από έναν οδηγό.

Χάρη στην τεχνολογία της Waymo, το αυτόνομα όχημα γνωρίζει με ποιο σήμα του τροχονόμου πρέπει να σταματήσει ή να ξεκινήσει και πάλι. Επίσης, η λειτουργία αναγνώρισης σημάτων έχει ενεργοποιηθεί πριν το όχημα πλησιάσει στη διασταύρωση, διότι έχει εντοπίσει ήδη ότι δεν υπάρχουν φανάρια στη διασταύρωση.

Η Waymo ξεκίνησε την ανάπτυξη της συγκεκριμένη τεχνολογίας το 2016. Τότε είχε εξηγήσει ότι θέλει τα αυτόνομα οχήματα της να μοιράζονται τους δρόμους με ασφάλεια μαζί με του υπόλοιπους οδηγούς και ποδηλάτες. Αρχικά, η εταιρεία είχε καταφέρει τα οχήματα της να αναγνωρίζουν τα σήματα των ποδηλατιστών, όταν αυτοί αλλάζουν λωρίδες ή κατεύθυνση. Τελικά, φτάσαμε στο σήμερα, όπου ένα αυτόνομο όχημα ανταποκρίνεται καλύτερα στα σήματα ενός τροχονόμου από ότι ένας οδηγός.

Πηγή