Close

Αστυπάλαια: 12.000 ευρώ επιδότηση για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Επιδότηση που θα ανέλθει στα 12.000 ευρώ θα λάβουν όσοι κάτοικοι της Αστυπάλαιας αποφασίσουν να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όπως ανακοίνωσαν στελέχη της ελληνικής κυβέρνησης.

Το μεγαλόπνοο project μετασχηματισμού της Αστυπάλαιας σε πράσινο και έξυπνο νησί, έχει ως κεντρικό άξονα την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης. Στη συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε της υπογραφής του MoU μεταξύ της Ελλάδας και του Volkswagen Group, έγιναν γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες για το project.

Η αρχική επένδυση από την πλευρά της Volkswagen θα είναι ύψους 3 εκατ. ευρώ με ορίζοντα τα 10 εκατ. σε μία 6ετία για την ολοκλήρωση του έργου. Η γερμανική εταιρεία θα επιδοτήσει, όπως είπε ο Dr. Herbert Diess, όλα τα οχήματα σε τιμές κόστους, ώστε να γίνουν πολύ ελκυστικά στους κατοίκους, επίσης θα αναλάβει το δίκτυο φόρτισης και θα παράσχει την τεχνογνωσία του όλου συστήματος.

Από ελληνικής πλευράς, το κόστος στον κρατικό προϋπολογισμό θα είναι της τάξης των 8-10 εκατ. ευρώ πέραν του κόστους του υβριδικού συστήματος που θα αντικαταστήσει τις θερμικές μονάδες με ΑΠΕ, το οποίο θα αναλάβει όποιος κερδίσει τον σχετικό διαγωνισμό που θα προκηρύξει σύντομα η κυβέρνηση.

Διπλάσια επιδότηση σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα

Στην Αστυπάλαια, όπως τονίστηκε, υλοποιείται η διαμόρφωση ενός συγκεκριμένου προγράμματος με επιδοτήσεις και άλλα κίνητρα προς τους κατοίκους για αντικατάσταση του οχήματός τους. Ένα ολιστικό πακέτο και για εγκατάσταση σταθμών φόρτισης και στις κατοικίες. Η επιδότηση θα είναι 12.000 ευρώ για την αντικατάσταση των οχημάτων. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει διπλάσια κίνητρα ως προς την ηλεκτροκίνηση σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα.

«Η επιδότηση θα φτάνει τα 12.000 ευρώ ενώ η Volkswagen θα δίνει τα οχήματα σε τιμές κόστους, ενώ θα δίνονται κίνητρα και για την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης» ανέφερε χαρακτηριστικά η Γενική Γραμματέας Ενέργειας κ. Αλεξάνδρα Σδούκου.

Οι ανάγκες σε ηλεκτρική ενέργεια με βάση την ετήσια κατανάλωση του νησιού θα αυξηθεί κατά 15%, αλλά η μετάβαση θα γίνει σταδιακά. Όσο για τους τουρίστες θα μπορούν να επισκεφτούν το νησί με τα συμβατικά τους αυτοκίνητα.

«Η υλοποίηση του project βασίζεται σε καινοτόμο τεχνολογία, σχεδιάζουμε να μετατρέψουμε το ηλεκτρικό σύστημα του νησιού σε ένα έξυπνο και καινοτόμο σύστημα. Έχουμε ζητήσει από το Διαχειριστή να ολοκληρώσει μια μελέτη για το νησί και τα αρχικά δεδομένα δείχνουν ότι είναι βιώσιμο ένα μικρό υβριδικό σύστημα που θα καλύψει τις ανάγκες και των πρόσθετων αναγκών ηλεκτρισμού. Δουλεύουμε πάνω στην υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί ειδικά για την Αστυπάλαια προβλέποντας fast track διαδικασίες ανοιχτές σε όποιον θέλει να συμμετάσχει», είπε η κυρία Σδούκου.

Πηγή

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top