Αυτόνομα Οχήματα: Το παρόν και το μέλλον των εξελίξεων

Σίγουρα ζούμε σε μια εποχή που τα πράγματα εξελίσσονται πιο γρήγορα από το παρελθόν. Η πρόοδος της τεχνολογίας στην τεχνητή νοημοσύνη έχει πλέον ανοίξει νέες δυνατότητες, αφού εταιρείες σαν την Tesla και την Google την χρησιμοποιούν για την δημιουργία τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης.

Επιπλέον, θεαματική πρόοδος έχει σημειωθεί και στους απαραίτητους αισθητήρες, τα «μάτια» των αυτόνομων οχημάτων, όπως τα ραντάρ, το GPS, τις κάμερες και τα LiDAR, τα οποία επιτρέπουν σε αυτά να οδηγούν με ακρίβεια εκατοστών. Όλες αυτές οι εξελίξεις έχουν φέρει την επανάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Η ιδέα για την δημιουργία ενός αυτόνομου οχήματος δεν είναι νέα, αφού μπορούμε να εντοπίσουμε τα πρώτα πειράματα στο μακρινό 1920. Ωστόσο, έπρεπε να περάσουν αρκετά χρόνια, μέχρι η Google και η Tesla να αρχίσουν τα τελευταία 7 χρόνια τις δικές τους δοκιμές, επαναφέροντας την αυτόνομη οδήγηση στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.

tesla autopilot

Αυτή την στιγμή, υπάρχουν 70.000 οχήματα της Tesla τα οποία χρησιμοποιούν το «ημι-αυτόνομο» Autopilot, έχοντας διανύσει πάνω από 1,25 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα. Από την άλλη, τα αυτόνομα οχήματα της Google, τα οποία είναι 60 σε αριθμό, έχουν διανύσει αθροιστικά 3.2 εκατομμύρια χιλιόμετρα.

Όλα αυτά τα δεδομένα που έχουν μαζέψει τα αυτόνομα οχήματα σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης θα βοηθήσουν σε πολλούς τομείς, όπως την καλύτερη πληροφόρηση του καταναλωτή, τις ρυθμιστικές αρχές κάθε κράτους καθώς και την Έρευνα και Ανάπτυξη. Με τις κατάλληλες συνθήκες για τα αυτόνομα οχήματα, η BI Intelligence υπολογίζει ότι μέχρι το 2020 θα υπάρξουν πάνω από 10 εκατομμύρια αυτόνομα οχήματα στους δρόμους. Άλλες προβλέψεις, κάνουν λόγο ότι το 15% των νέων οχημάτων που θα πωλούνται το 2030 θα έχουν τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.

Volvo self-driving car

Πως θα φέρουν την επανάσταση τα αυτόνομα οχήματα;

Όταν τα πρώτα οχήματα με δυνατότητα πλήρους αυτόνομης οδήγησης κυκλοφορήσουν, περίπου το 2019, θα είναι ένα από τα ασφαλέστερα μεταφορικά μέσα στο πλανήτη. Μια έρευνα της KPMG αναφέρει ότι, όταν τα αυτόνομα οχήματα βγουν στους δρόμους τα ατυχήματα θα μειωθούν έως και 80%. Σύμφωνα με την ίδια εταιρεία ερευνών, θα δούμε επίσης ραγδαία μείωση στα θανατηφόρα ατυχήματα.

Εκτός από τους ασφαλέστερους δρόμους, τα αυτόνομα οχήματα θα αλλάξουν το κομμάτι της παραγωγής νέων οχημάτων. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αρχίζουν και μετατοπίζουν το ενδιαφέρον τους, αφού στο μέλλον θα κατασκευάζουν αυτόνομα οχήματα τα οποία θα παρέχουν υπηρεσίες μεταφορών και όχι αυτοκινήτων για πώληση σε ιδιώτες. Η τάση αυτή θα οδηγήσει στην «εκλαΐκευση» των αυτόνομων ταξί και των υπηρεσιών ride-sharing, μειώνοντας έτσι την ανάγκη για ιδιοκτησία.

Nissan Self Driving

Μια έκθεση από την Merill Lynch, προβλέπει ότι τα ταξί χωρίς οδηγό θα αντιπροσωπεύουν το 43% των πωλήσεων νέων οχημάτων, μέσα στις επόμενες 2 δεκαετίες. Η BCG προβλέπει τον αριθμό αυτόν να είναι στο 23%.

Αυτή την στιγμή, όσο φουτουριστικά και αν ακούγονται όσα προαναφέραμε, η Uber χρησιμοποιεί αυτόνομα ταξί σε κάποιες πόλεις, στο πλαίσιο ενός δοκιμαστικού προγράμματος. Η Uber έκανε την αρχή με τα αυτόνομα ταξί της στην πόλη του Pittsburgh τον περασμένο Σεπτέμβριο, αλλά θέλει να επεκταθεί και σε άλλες πόλεις πολύ σύντομα.

Tesla Model S car crash

Ποια είναι τα προβλήματα στον δρόμο προς την υιοθέτηση της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης;

Το μεγαλύτερο ζήτημα αυτή την στιγμή, όσον αφορά τις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης, είναι η ασφάλεια, το οποίο οφείλεται κυρίως στον μεγάλο αριθμό των άγνωστων μεταβλητών. Τα περισσότερα αυτόνομα οχήματα είναι σε beta λειτουργία, συλλέγοντας δεδομένα τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για να γίνουν καλύτερα στο μέλλον. Αν εξαιρέσουμε ένα θανατηφόρο ατύχημα, το οποίο συνέβη με ένα Tesla το οποίο είχε το Autopilot ενεργοποιημένο, τα υπόλοιπα ατυχήματα είναι συνήθως μικρής σημασίας. Η Google στα 7 χρόνια ύπαρξης του προγράμματος έχει καταγράψει 24 μικρά ατυχήματα, εκ των οποίων μόνο ένα είναι αποκλειστική ευθύνη του αυτόνομου Google Car.

Uber Ford Fusion autonomous car

Η πρωτοποριακή τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης αντιμετωπίζει αυτή την στιγμή αρκετούς περιορισμούς από τις ρυθμιστικές αρχές. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και άλλοι κατασκευαστές αυτόνομων οχημάτων, πριν από κάθε δοκιμή πρέπει να πάρουν το «πράσινο φως» από τις αντίστοιχες ρυθμιστικές αρχές.

Η μετάβαση από αυτόνομη σε χειροκίνητη οδήγηση μπορεί να είναι επικίνδυνη (Έρευνα)

Από την άλλη πλευρά όμως, η μη ύπαρξη κατάλληλης νομοθεσίας από πολλά κράτη για τα αυτόνομα οχήματα μπορεί να δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα. Ακόμα και η πρόχειρη ερμηνεία των υπαρχόντων νόμων δημιουργεί προβλήματα, όπως με την περίπτωση της Uber και τα αυτόνομα οχήματα που δοκίμαζε στο San Francisco. Οι ρυθμιστικές αρχές της Καλιφόρνια είχαν διαφορετική ερμηνεία των κανονισμών από αυτή της Uber. Αυτό οδήγησε σε μια σκληρή διαμάχη, με αποτέλεσμα η Uber να αποσύρει τα αυτόνομα οχήματα της.

Τα πιθανά προβλήματα της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης δεν τελειώνουν εδώ, αφού η νέα πραγματικότητα στην αυτοκίνηση μπορεί να επιφέρει απώλειες σε θέσεις εργασίας, παραβίαση της ιδιωτικότητας των οδηγών καθώς και κινδύνους hacking στα οχήματα.

Ποιο είναι το συμπέρασμα;

Όπως έχουν τα πράγματα σήμερα, δεν πρέπει να μιλάμε για τον υπάρξουν αυτόνομα οχήματα στο μέλλον, αλλά για το πότε θα τα δούμε παρκαρισμένα στο γκαράζ μας. Το κυριότερο είναι ότι η τεχνολογία αυτή θα έρθει για να κάνει πιο εύκολη και ασφαλέστερη την καθημερινότητά μας. Η Tesla με το Autopilot έχει καταφέρει να αποτρέψει αρκετά ατυχήματα μέχρι σήμερα, χάρις τα συνεχόμενα update του λογισμικού της. Σίγουρα το μέλλον θα είναι εντυπωσιακό.

Πηγή

  • jim andr

    εντυπωσιακο το βιντεο, δεν το ειχα δει.
    δουλεύω σε μια αντιστοιχη εταιρεια σαν αυτες που προαναφερατε, i am looking forward to autonomous cars.

  • Πραγματικά, πολύ εντυπωσιακό! Αν μπορείς να μοιραστείς κάποιες πληροφορίες μαζί μας, σε παρακαλώ επικοινώνησε με το mail autonomousgr@gmail.com