Οι ποδηλατόδρομοι δεν είναι λύση, απαιτούνται ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας τροχήλατων οχημάτων

Τα προβλήματα που παρουσιάζονται από την παραβίαση των διαφόρων ειδικών λωρίδων στους δρόμους της Ελλάδας, και όχι μόνο, είναι πολλά. Καθώς τα περιστατικά που καταγράφονται καθημερινά πληθαίνουν καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι πλέον δεν είναι αρκετός ένας απλός ποδηλατοδρόμος, εκτός του ότι τα πεζοδρόμια δεν φτάνουν για όλους.

Σε διάφορες πόλεις ανά τον κόσμο αναφέρονται ατυχήματα τα οποία αφορούν ποδηλάτες, οδηγούς scooter, πεζούς, ηλικιωμένους που χρησιμοποιούν ειδικά οχήματα, και άλλα.

Το τελευταίο συμβάν που έλαβε χώρα στον Ελλαδικό χώρο αφορά μία 12 μελή ομάδα ποδηλατιστών στην Πτολεμαΐδα. Τα μέλη της ομάδας έκαναν προπόνηση στον δρόμο Πτολεμαΐδας-Άρδασσας και κάποια στιγμή το όχημα μιας 62χρονης μπήκε στο αντίθετο ρεύμα παρασύροντας τα 6 μέλη της ομάδας.

Το συγκεκριμένο ατύχημα είναι απόρροια της παιδείας των Ελλήνων οδηγών και της απουσίας των απαραίτητων υποδομών στους δρόμους της χώρας. Οι ποδηλατοδρόμοι είναι ελάχιστοι ακόμη και σε μεγάλα αστικά κέντρα. Ενώ οι οδηγοί συχνά παραβιάζουν τις ειδικές λωρίδες με τη δικαιολογία ότι οι ποδηλάτες είναι ελάχιστοι και δεν χρησιμοποιούν τόσο συχνά το τόσο πολύτιμο 1 μέτρο που περισσεύει στην άκρη του δρόμου.

Ας δεχτούμε ότι οι οδηγοί έχουν δίκιο και οι ποδηλάτες δεν είναι τόσοι πολλοί ώστε να απαιτείται η ύπαρξη ποδηλατόδρομων, κι ας εξετάσουμε το θέμα από μία εντελώς διαφορετική σκοπιά.

Στους δρόμους κινούνται καθημερινά αρκετοί ποδηλάτες, άτομα με αναπηρίες, ηλικιωμένοι με ειδικά αμαξίδια, οδηγοί scooter και χρήστες skate. Αν αθροίσουμε τα πλήθη όλων αυτών των υπο-ομάδων οδηγούμαστε σε ένα σεβαστό αριθμό συμπολιτών μας οι οποίοι έχουν ανάγκη ένα ασφαλές πέρασμα από τους επικίνδυνους δρόμους των πόλεων.

Πλέον το ζήτημα δεν αφορά τη δημιουργία περισσότερων ποδηλατοδρόμων, αλλά την κατασκευή ειδικών λωρίδων για χρήστες τροχήλατων οχημάτων κάθε είδους. Λωρίδες οι οποίες θα είναι προστατευμένες και ασφαλής από εξωτερικές παρεμβάσεις μοτοσικλετιστών και οδηγών αυτοκινήτων.

Ίσως αν οι υπεύθυνοι δουν το θέμα από αυτή τη σκοπιά να δούμε πραγματική μείωση των ατυχημάτων, και να μην χρειαστεί ποτέ ξανά να διαβάζουμε για τον θάνατο ενός ποδηλάτη που τον παρέσυρε κάποιο αυτοκίνητο.