Οι Michelin και General Motors ξεκίνησαν τις δοκιμές airless ελαστικών

Έχει περάσει πάνω από μία δεκαετία από όταν η Michelin παρουσίασε το πρώτο ελαστικό χωρίς αέρα, το οποίο είχε ονομάζει Tweel. Αυτή τη φορά η εταιρεία θέτει μεγαλύτερους στόχους και μαζί με τη General Motors ετοιμάζουν τα πρώτα airless ελαστικά για αυτοκίνητα.

Πριν κάποια χρόνια η Michelin κυκλοφόρησε μικρές εκδόσεις των Tweel, με τις οποίες εφοδίασε μηχανές γκαζόν και εξοπλισμό κατασκευών. Στη συνέχεια η εταιρεία σχεδίασε τα νέα airless ελαστικά τα οποία ακούν στο όνομα Uptis.

Τα Uptis μπορούν να αντέξουν το βάρος ενός κανονικού αυτοκινήτου, παρέχουν καλύτερη πρόσφυση και είναι ανθεκτικά στις αυξημένες ταχύτητες που επιτρέπουν τα όρια των εθνικών οδών.

Η Michelin σχεδίασε τα Uptis στηριζόμενη στη βασική ιδέα των Tweel. Μεταξύ του πέλματος και του εσωτερικού τροχού αλουμινίου βρίσκονται οι ειδικές νευρώσεις που αντικαθιστούν την πίεση του αέρα. Οι νευρώσεις των Uptis είναι κατασκευασμένες από έναν συνδυασμό καουτσούκ και ρητίνης ενισχυμένης με υαλοβάμβακα.

Με σκοπό να διασφαλίσει την ποιότητα των Uptis η Michelin συνεργάστηκε με την General Motors για την ανάπτυξή τους. Η GM θα βγάλει στους δρόμους του νοτιοανατολικού Μίσιγκαν μία στρατιά από ηλεκτρικά αυτοκίνητα Chevy Bolt τα οποία θα χρησιμοποιούν τα Uptis.

Στόχος των εταιρειών είναι να δοκιμάσουν τις αντοχές των Uptis. Αν όλα κυλήσουν ομαλά η General Motors σχεδιάζει να προσφέρει τα ελαστικά Uptis ως επιλογή στον εξοπλισμό κάποιων οχημάτων της ως το 2024.

Η Michelin αναφέρει ότι τα Uptis έχουν το ίδιο βάρος με τα συμβατικά ελαστικά. Ωστόσο, από τη στιγμή που τα Uptis δεν χρησιμοποιούν αέρα, δεν παρουσιάζουν προβλήματα πίεσης και κατ’ επέκταση δεν υπάρχει λόγος ύπαρξης ειδικών οργάνων παρακολούθησης και εφεδρικών ελαστικών.

Η απουσία ρεζέρβας και ειδικού εξοπλισμού μειώνει το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου και την κατανάλωση ενέργειας, αυξάνοντας ταυτόχρονα την ασφάλεια από πιθανά ατυχήματα όπως το σκάσιμο ενός ελαστικού.

Πηγή