Close

Ο πρόγονος του ηλεκτρικού GMC Hummer ήταν το Model 3 του 1913

GMC electric truck

GMC electric truck

Ο πρόγονος του ηλεκτρικού GMC Hummer που θα βγει στην παραγωγή το 2021, δημιουργήθηκε το 1913 και ήταν το ηλεκτρικό φορτηγάκι Model 3.

Τo GMC Hummer EV έτυχε ιδιαίτερα θερμής υποδοχής με την πρώτη και πιο ισχυρή (και ακριβή) έκδοση να σημειώνει sold out μόλις ξεκίνησαν οι προπαραγγελίες. Και αυτό παρά το γεγονός ότι όπως παραδέχθηκε ο επικεφαλής του project ακόμα δεν υπάρχει έτοιμο ηλεκτρικό Hummer ούτε καν για δοκιμές εξέλιξης. Το Hummer EV ωστόσο δεν αποτελεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό pick-up της GMC.

Η εποχή που η ηλεκτροκίνηση ήταν στα πάνω της

Γυρίζουμε πίσω το χρόνο, στις αρχές του 20ου αιώνα, τότε που ο κόσμος βίωνε την 2η βιομηχανική επανάσταση και η ηλεκτροκίνηση αποτελούσε στις ΗΠΑ την πρώτη επιλογή. Σύμφωνα, μάλιστα, με τον τεχνολόγο και ιστορικό David Kirsch, το 1901 το 38% των αυτοκινήτων στις ΗΠΑ ήταν ηλεκτρικά, περίπου το 20% χρησιμοποιούσαν κινητήρα βενζίνης, ενώ υπήρχαν κι εκείνα που κινούνταν με κινητήρα ατμού και από άποψη ζήτησης βρίσκονταν μεταξύ των ηλεκτρικών και των βενζινοκίνητων.

Tο Model 3 και τα άλλα ηλεκτρικά φορτηγά της GMC

Στις αρχές της δεκαετίας του 1910, λοιπόν, η GMC παρουσίασε μια σειρά από αμιγώς ηλεκτρικά pick-up/φορτηγά με διαφορετικές χωρητικότητες φόρτωσης, ούτως ώστε να καλύψει τις ανάγκες των πελατών της.

Η βασική ονομασία που χρησιμοποιούσε για τη γκάμα των 8 ηλεκτρικών φορτηγών της ήταν “Model” και τη συνόδευε με έναν αριθμό που παρέπεμπε στις δυνατότητες φόρτωσης του εκάστοτε μοντέλου. Έτσι, υπήρχαν τα: Model 1 (1/2 τόνος), Model 2 (1 τόνος), Model 3 (1 1/2 τόνοι), Model 4 (2 τόνοι), Model 6 (3 τόνοι), Model 8 (4 τόνοι), Model 10 (5 τόνοι), Model 12 (6 τόνοι). Επικεφαλής σχεδίασης της σειράς ήταν ο John M. Lansden που άφησε την Lansden Electric Vehicle Co. για να αναλάβει υπεύθυνος παραγωγής των ηλεκτρικών φορτηγών της GMC.

To δημοφιλέστερο από άποψη πωλήσεων εκείνη την εποχή ήταν το Model 3 (σ.σ. σας θυμίζει κάποιο σημερινό μοντέλο αντίπαλης εταιρείας μήπως;)

Η σειρά ηλεκτρικών φορτηγών της GMC κατασκευαζόταν από τη θυγατρική Rapid Motor Vehicle Company και οι τιμές τους κυμαινόταν από 1.200 έως 2.500 δολάρια χωρίς όμως να περιλαμβάνονται οι μπαταρίες νικελίου-σιδήρου (ή μπαταρίες Edison), τις οποίες ο αγοραστής έπρεπε να προμηθευτεί από την Edison Storage Battery Company. Oι μπαταρίες τοποθετούνταν σε ένα μεγάλο ξύλινο σφραγισμένο χώρο που βρισκόταν κάτω και πίσω από τη θέση του οδηγού.

Το χαμηλό κόστος συντήρησης αλλά και η «ήσυχη» λειτουργία, έκαναν τη συγκεκριμένη γκάμα φορτηγών περιζήτητη. Μάλιστα, σύμφωνα με στοιχεία της εποχής, οι πωλήσεις ηλεκτρικών φορτηγών αντιπροσώπευαν το 39,8% των συνολικών πωλήσεων της GMC το 1913.

Το τέλος των ηλεκτρικών φορτηγών της GMC

Λίγα χρόνια αργότερα ωστόσο, οι πωλήσεις μειώθηκαν δραματικά και σε αυτό έπαιξαν καθοριστικό ρόλο δύο πράγματα: η ανάπτυξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης και το κόστος αντικατάστασης των μπαταριών που ήταν δυσβάσταχτο και κατ’ επέκταση ασύμφορο. Έτσι το 1917 η GMC αποφάσισε να βάλει τέλος στο πρόγραμμα, έχοντας κατασκευάσει μέχρι τότε συνολικά 509 ηλεκτρικά φορτηγά.

Όπως και να χει η ιστορία έγραψε πως ο πρόγονος του ηλεκτρικού GMC Hummer που αναμένεται να βγει στην παραγωγή το 2021, δημιουργήθηκε το 1913, ονομαζόταν Model 3 και όχι, δεν ήταν Tesla!

Πηγή

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top