Close

Νέο Fiat 500 e: Όλες οι τεχνολογίες του νέου αμιγώς ηλεκτρικού 500

Νέο Fiat 500 e

Νέο Fiat 500 e

To νέο Fiat 500 e αποτελεί την ηλεκτρική εκδοχή του δημοφιλούς μικρού αυτοκινήτου πόλης και έρχεται με νέα συστήματα συνδεσιμότητας και προηγμένα συστήματα ADAS που υποστηρίζουν αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2. Ενημερωθείτε αναλυτικά για τις τεχνολογίες του νέου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου.

Το νέο Fiat 500 e, το οποίο στη βασική του έκδοση κοστίζει στην Ιταλία 15.900 ευρώ με επιδότηση και όφελος απόσυρσης, αποτελεί το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο του ομίλου FCA.

Τεχνολογίες και συνδεσιμότητα

Το Fiat 500 e βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα προσφέροντας δυναμική απόδοση, ασφάλεια και τη δυνατότητα για κορυφαία συνδεσιμότητα. Η λειτουργία του θυμίζει smartphone, ενώ ο στόχος ήταν η μεταφορά όλων εκείνων των λειτουργιών που κάνουν πιο εύκολη και ευχάριστη τη ζωή στο σπίτι στο «οικοσύστημα» ενός αυτοκινήτου.

Σε επίπεδο συνδεσιμότητας, στις πιο ακριβές εκδόσεις, το νέο σύστημα πολυμέσων UConnect 5 περιλαμβάνει: έγχρωμη οθόνη 7″ TFT στο ταμπλό, οθόνη αφής 10.25″ ‘cinerama’ με σύστημα πλοήγησης, ψηφιακό ραδιόφωνο, ασύρματη σύνδεση mirroring με CarPlay / Android Auto, ασύρματη φόρτιση και το Uconnect Box (σύστημα τηλεματικών υπηρεσιών). Η οθόνη είναι ενσωματωμένη στο ταμπλό και τα γραφικά της σχεδιάστηκαν ώστε να μην αποσπούν την προσοχή του οδηγού. Το σύστημα διαθέτει και αναγνώριση φωνής, έτσι ώστε λέγοντας “Hey Fiat” να δέχεται φωνητικές εντολές.

Ο χρήστης έχει απόλυτη ελευθερία στην παραμετροποίηση των λειτουργιών του συστήματος infotainment, ενώ εκτός των άλλων υποστηρίζεται και η λειτουργία wi-fi hotspot για έως 8 συσκευές, μια λύση συνδεσιμότητας που συνήθως συναντάται μόνο σε μεγαλύτερες κατηγορίες οχημάτων.

Το σύστημα προσφέρει επίσης τη λειτουργία “Dynamic Range Mapping”, μέσω της οποίας ο οδηγός σε πραγματικό χρόνο βλέπει τη αυτονομία του οχήματος με βάση και τις εκάστοτε κυκλοφοριακές συνθήκες, καθώς και τους διαθέσιμους χώρους φόρτισης. Επιπλέον οι παραπάνω πληροφορίες είναι διαθέσιμες από απόσταση και μέσω κινητής συσκευής, επιτρέποντας τον προγραμματισμό μιας διαδρομής πριν καν ο οδηγός μπει στο αυτοκίνητο. Η αρχιτεκτονική του νέου συστήματος πολυμέσων επιτρέπει την εύκολη αναβάθμιση του, έτσι ώστε στο μέλλον να υποστηρίζει ακόμα περισσότερες εφαρμογές.

Δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2

Το νέο Fiat 500 e εφοδιάζεται με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS), ενώ είναι το πρώτο αυτοκίνητο πόλης με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

Οι μηχανικοί της FCA όμως δεν σταμάτησαν εκεί. Στόχος τους ήταν να κάνουν πιο ανθρώπινη την τεχνολογία δημιουργώντας λύσεις ειδικά για το 500. Οι αισθητήρες προσφέρουν επόπτευση 360ο του περιβάλλοντος γύρω από το αυτοκίνητο, εντοπίζοντας και αναγνωρίζοντας εμπόδια και πιθανούς κινδύνους.

Tα παρακάτω συστήματα ADAS εφοδιάζουν τις πιο πλούσιες και ακριβές εκδόσεις του νέου Fiat 500 e:

Ενεργό σύστημα Cruise Control (iACC) με λειτουργία διατήρησης κίνησης στη λωρίδα κυκλοφορίας
Σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας
Σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων
Σύστημα πρότασης ιδανικής ταχύτητας
Σύστημα ελέγχου κίνησης στη λωρίδα κυκλοφορίας
Πίσω κάμερα υψηλής ευκρίνειας με δυναμικές γραμμές κίνησης
Σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης 360° και σύστημα επόπτευσης τυφλών σημείων
Αυτόματα φώτα και καθαριστήρες
Σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης
Ηλεκτρικό χειρόφρενο

Νέο Fiat 500 e
Νέο Fiat 500 e
Η μελωδία του νέου ηλεκτρικού 500

Στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, το σύστημα ηχητικής προειδοποίησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (AVAS) είναι σχεδόν ίδιο σε όλα τα αυτοκίνητα. Το νέο ηλεκτρικό 500 όμως έχει τη δική του μοναδική μελωδία, με έμπνευση από την ιταλική δημιουργικότητα. Η μοναδικότητα του 500 πρέπει να εκφράζεται με κάθε τρόπο και έτσι το AVAS του μοντέλου που απαιτείται για ταχύτητες έως τα 20χλμ./ώρα βασίζεται στη διάσημη μελωδία του Nino Rota για την ταινία Amarcord.

Με τρία προγράμματα οδήγησης

Ο εξηλεκτρισμός αποτελεί κομβικό σημείο για την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά όχι απαραίτητα και για τον τρόπο που οδηγούμε. Το νέο ηλεκτρικό 500 δίνει τη δυνατότητα κάθε οδηγός να επιλέξει τον τρόπο λειτουργίας του αυτοκινήτου σύμφωνα με το οδηγικό του στιλ μέσα από τρία προγράμματα.

Στο πρόγραμμα Normal, το αυτοκίνητο μπορεί να οδηγηθεί όπως ένα συμβατικό όχημα.

Στο πρόγραμμα Range, το 500, προσφέρει μια νέα οδηγική εμπειρία, με τη λειτουργία “one-pedal” να επιτρέπει την επιτάχυνση και επιβράδυνση χρησιμοποιώντας μόνο το ένα πεντάλ. Όταν ο οδηγός το αφήνει τελείως πραγματοποιείται η μέγιστη ανάκτηση ενέργειας μέχρι το αυτοκίνητο να σταματήσει τελείως, μια λειτουργία ιδανική για την κίνηση σε αστικό περιβάλλον, τόσο σε επίπεδο ευκολίας, όσο και σε επίπεδο οικονομίας ενέργειας.

Όταν η διαθέσιμη ενέργεια είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα, το πρόγραμμα Sherpa δίνει τη δυνατότητα για μέγιστη αυτονομία ώστε το αυτοκίνητο να φτάσει στον τελικό προορισμό ή τον πλησιέστερο σταθμό φόρτισης.

Νέο Fiat 500 e
Νέο Fiat 500 e
Το «οικοσύστημα» του νέου Fiat 500 e

H FCA σε συνεργασία με εταιρείες σε διαφόρους τομείς, ανέπτυξε λύσεις που θα κάνουν πιο εύκολη και προσιτή τη χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Παράδειγμα η συνεργασία με την ENGIE Eps για το πρωτοποριακό σύστημα οικιακής φόρτισης easyWallbox, αλλά και της εφαρμογής “My Easy Charge” που θα επιτρέπει τη φόρτιση σε ένα δίκτυο δημόσιων σταθμών που αυτή τη στιγμή αγγίζει τους 200.000 φορτιστές σε όλη την Ευρώπη.

Παράλληλα, η εφαρμογή του προγράμματος Vehicle-to-Grid (V2G), το οποίο χρησιμοποιεί τις μπαταρίες των οχημάτων για την διαχείριση της ενέργειας στο δίκτυο ηλεκτροδότησης έχει ξεκινήσει σε συνεργασία με τις ENGIE Eps και Terna, με το εργοστάσιο του Mirafiori να αποτελεί την πρώτη «βάση» που θα προσφέρει σταθερότητα και κορυφαία αποδοτικότητα στο δίκτυο ηλεκτροδότησης. Η εγκατάσταση στο Mirafiori θα επιτρέπει τη διασύνδεση έως και 700 νέων ηλεκτρικών 500 που σε συνδυασμό με τους 12.000 ηλιακούς συλλέκτες που έχουν τοποθετηθεί στην οροφή του εργοστασίου θα προσφέρουν μείωση των εκπομπών CO2 κατά 2.100 τόνους.

Νέο Fiat 500 e
Νέο Fiat 500 e
Νέο Fiat 500 e
Νέο Fiat 500 e

Πηγή

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top