Close

Τα συστήματα ADAS που θα είναι υποχρεωτικά στα καινούργια αυτοκίνητα από το 2022

διασυδεδεμένα οχήματα

Από το 2022 όλα τα καινούργια αυτοκίνητα θα πρέπει υποχρεωτικά να εφοδιάζονται με μια σειρά από συστήματα ADAS, όπως αποφάσισε η ΕΕ.

Η προσπάθεια για την εξάλειψη των θυμάτων από τροχαία, συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς οι αρμόδιοι έχουν ως στόχο να περιορίσουν τις θυσίες στον «Μολώχ της ασφάλτου».

Μπορεί σύμφωνα με στοιχεία οι ευρωπαϊκοί δρόμοι να είναι οι ασφαλέστεροι σε παγκόσμιο επίπεδο, με 49 θανάτους κατά μέσο όρο ανά εκατομμύριο κατοίκους, ωστόσο η προσπάθεια δεν σταματά -και δεν πρέπει να σταματήσει- ποτέ.

Σε αυτό το πλαίσιο καθοριστικό ρόλο παίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες που εξοπλίζουν τα οχήματά τους με προηγμένα συστήματα ασφάλειας.

Τα συστήματα ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), βελτιώνουν την οδηγική εμπειρία καθιστώντας συνάμα ακόμα πιο ασφαλή τα οχήματα.

Υποχρεωτικά από τον Μάιο του 2022

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ η ΕΕ έχει θέσει νέους κανόνες που θα καθιστούν υποχρεωτικό προηγμένο εξοπλισμό ασφαλείας σε όλα τα νέα οχήματα.

Αυτοί οι νέοι κανόνες θα ισχύσουν πιθανότατα από τον Μάιο του 2022 για όλα τα μοντέλα που θα κατασκευάζονται και από τον Μάιο του 2024 θα είναι απαραίτητα για τα νέα μοντέλα που ήδη κυκλοφορούν.

Παράλληλα, θα υπάρξει προσαρμογή της υφιστάμενης νομοθεσίας σε κάθε ευρωπαϊκή χώρα ώστε να ληφθούν υπόψη οι τεχνολογικές εξελίξεις και οι κοινωνικές τάσεις, όπως η γήρανση του πληθυσμού ή η αύξηση των χρηστών ποδηλατών.

Τα συστήματα θα μπορούσαν να μειώσουν δραστικά τον αριθμό των θανατηφόρων τροχαίων, δεδομένου ότι το ανθρώπινο λάθος εμπλέκεται, σύμφωνα με έρευνες, σε περίπου 95% όλων των τροχαίων ατυχημάτων.

Advanced Driver Assistance Systems (ADAS)
Advanced Driver Assistance Systems (ADAS)

Αυτά είναι τα υποχρεωτικά συστήματα ADAS

Τα υποχρεωτικά συστήματα ADAS από το 2022 είναι τα εξής:

Eυφυής βοήθεια ταχύτητας: είναι σύστημα προειδοποίησης του οδηγού που θα τον ενημερώσει όταν υπερβαίνει το όριο ταχύτητας του συγκεκριμένου δρόμου.

Προειδοποίηση υπνηλίας και προσοχής οδηγού: Είναι σύστημα που συμβουλεύει μέσω ενός μηνύματος στο καντράν του αυτοκινήτου τον οδηγό να κάνει μία στάση για έναν καφέ ή να σταματήσει σε κάποιο πάρκινγκ για να ξεκουραστεί.

Προηγμένη προειδοποίηση απόσπασης της προσοχής του οδηγού για να διατηρείται η προσοχή στην οδήγηση: Αυτό έχει να κάνει με την διατήρηση της λωρίδας οδήγησης, όπως η απόσπαση της προσοχής του οδηγού όταν μιλάει στο κινητό τηλέφωνο.

Σήμα στάσης έκτακτης ανάγκης: Σε μια επικίνδυνη κατάσταση για παράδειγμα, να αναβοσβήνουν τα φλας όταν ο οδηγός φρενάρει ξαφνικά, προειδοποιώντας τον επόμενο ότι πρέπει και αυτός να ακινητοποιήσει ή να μειώσει άμεσα την ταχύτητά του.

Σύστημα ανίχνευσης αναστροφής για την αποφυγή συγκρούσεων με άτομα και αντικείμενα πίσω από το όχημα, με τη βοήθεια κάμερας ή οθόνης.

Σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών: Προειδοποιεί τον οδηγό όταν υπάρξει απώλεια πίεσης.
Φυσικά για να εφαρμοστεί αυτό στα παλιότερα οχήματα θα πρέπει να υπάρχει η υποδομή των ανιχνευτών πίεσης που διαθέτει ειδικούς μετρητές.

«Μαύρο κουτί» και στα αυτοκίνητα

Καταγραφή δεδομένων συμβάντων για την καταχώριση σχετικών δεδομένων πριν, κατά τη διάρκεια και αμέσως μετά από τροχαίο ατύχημα: Ουσιαστικά πρόκειται για το γνωστό «μαύρο κουτί».

Σε αυτό θα συμβάλλει η αλληλεπίδραση και η επικοινωνία των αυτοκινήτων μεταξύ τους (V2V) που θα στέλνουν ανά πάσα στιγμή πληροφορίες για κάθε οδηγική κατάσταση του δρόμου.

Σήμερα η επικοινωνία των αυτοκινήτων βρίσκεται περίπου στα 800 μέτρα, απόσταση αρκετή για να είναι ο οδηγός προετοιμασμένος για οποιαδήποτε κατάσταση.

Σε επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, θα είναι υποχρεωτικά το σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης και το σύστημα διατήρησης λωρίδων κινδύνου.

Τέλος, φορτηγά και λεωφορεία θα πρέπει να περιλαμβάνουν:

χαρακτηριστικά άμεσης όρασης, επιτρέποντας στον οδηγό να βλέπει ευάλωτους χρήστες του δρόμου και συστήματα συναγερμού που εντοπίζουν την παρουσία ποδηλατών και πεζών στο πεδίο του οχήματος.

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top