Κινέζοι επενδυτές εκφράζουν ενδιαφέρον να αγοράσουν γερμανικά εργοστάσια αυτοκινήτων, καθώς οι τοπικοί κατασκευαστές προσπαθούν να βελτιώσουν την κερδοφορία εν μέσω της στροφής προς τις πράσινες τεχνολογίες.
Η Volkswagen, μια κορυφαία γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, διερευνά επιλογές για τα εργοστάσιά της στη Δρέσδη και στο Όσναμπρουκ και ενδέχεται να είναι ανοιχτή να τις πουλήσει σε Κινέζους αγοραστές.
Οι κινεζικές εταιρείες έχουν επενδύσει πολλά στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης τα τελευταία χρόνια, αλλά δεν έχουν ακόμη αποκτήσει σημαντική παρουσία στον τομέα της κατασκευής αυτοκινήτων. Η αγορά γερμανικών εργοστασίων θα μπορούσε να είναι η πιο ευαίσθητη πολιτικά επένδυση της Κίνας μέχρι σήμερα, καθώς θα της επέτρεπε να οικοδομήσει επιρροή στην πολυβραβευμένη αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας και να αποφύγει την καταβολή δασμών της ΕΕ σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα.
Η γερμανική κυβέρνηση θα πρέπει να διαδραματίσει κάποιο ρόλο σε οποιαδήποτε τέτοια επένδυση, καθώς υπάρχει μεγάλη ώθηση στην Ευρώπη για μείωση της εξάρτησης από την Κίνα. Ορισμένοι Γερμανοί αξιωματούχοι ανησυχούν για την αυξανόμενη επιρροή της Κίνας. Άλλοι πιστεύουν ότι η συνεργασία με την Κίνα είναι απαραίτητη για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τα στελέχη της Volkswagen ήταν απρόθυμα να κλείσουν τα γερμανικά εργοστάσιά τους , αλλά δέχθηκαν πιέσεις να μειώσουν το κόστος. Η πώληση των εργοστασίων της Δρέσδης και του Όσναμπρουκ θα μπορούσε να βοηθήσει τη VW να επιτύχει τους στόχους της για μείωση του κόστους και να απελευθερώσει πόρους για επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες.
Οι Κινέζοι επενδυτές ενδιαφέρονται να αποκτήσουν γερμανικά εργοστάσια αυτοκινήτων επειδή πιστεύουν ότι η νίκη των απαιτητικών καταναλωτών της Γερμανίας είναι βασικός δείκτης επιτυχίας. Τους ελκύει επίσης η ευκαιρία να παράγουν αυτοκίνητα στην Ευρώπη προς πώληση στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο.
Η πώληση γερμανικών εργοστασίων αυτοκινήτων σε Κινέζους επενδυτές θα μπορούσε να έχει σημαντικό αντίκτυπο στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.
Θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση των θέσεων εργασίας και της παραγωγής στη Γερμανία και θα μπορούσε να δώσει στην Κίνα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά EV.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.