Smart Cities

Καλιφόρνια: Aπαγορεύει την πώληση καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) από το 2035

Τέλος στους κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) επιχειρεί να βάλει η Καλιφόρνια, με τον Κυβερνήτη της πολιτείας, Gavin New να ανακοινώνει ότι από το 2035 όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που θα πωλούνται θα πρέπει να είναι μηδενικών ρύπων.

Αυτό σημαίνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα μπορούν πλέον να πωλούν στην Καλιφόρνια καινούργια αυτοκίνητα που κινούνται από βενζινοκινητήρα ή κινητήρα ντίζελ.

Μάλιστα, η απόφαση αφήνει εκτός και τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα όπως για παράδειγμα τα plug-in υβριδικά (PHEV). Κάτι ανάλογο θα ισχύσει από το 2045 όμως, τόσο για τα ημιφορτηγά όσο και για τα βαρέα οχήματα.

«Ο τομέας των μεταφορών», όπως αναφέρει το γραφείο του Κυβερνήτη, «ευθύνεται κατά το ήμισυ ή και παραπάνω για την ατμοσφαιρική ρύπανση της Καλιφόρνια – για το 80% της αιθαλομίχλης και το 95% των τοξικών εκπομπών ντίζελ», ενώ τονίζει πως η στροφή στα οχήματα μηδενικών ρύπων θα βελτιώσει αισθητά την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα μειώνοντας σημαντικά τις εκπομπές ρύπων.

Ο Κυβερνήτης μάλιστα, αναλύοντας το σκεπτικό της απόφασης, υποστήριξε μεταξύ άλλων πως μέχρι την εφαρμογή του μέτρου «τα οχήματα μηδενικών ρύπων θα είναι, σχεδόν σίγουρα, πιο φθηνά και καλύτερα από εκείνα με τους συμβατικούς κινητήρες».

Και η αλήθεια είναι πως δεν έχει άδικο, καθώς σύμφωνα με μελέτες οι τιμές των μπαταριών θα μειωθούν σημαντικά μέχρι τα μέσα της δεκαετίας που διανύουμε, γεγονός που θα επηρεάσει (προς όφελος του καταναλωτή) και τις τιμές των αυτοκινήτων.

Ναι μεν, αλλά…

Η απαγόρευση ωστόσο δεν σημαίνει ότι θα εξαφανιστούν από προσώπου γης τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όσοι έχουν στην κατοχή τους κάποιο αυτοκίνητο βενζίνης ή ντίζελ θα μπορούν να το χρησιμοποιούν κανονικά, ενώ δεν θα απαγορεύεται και η αγοραπωλησία μεταχειρισμένων οχημάτων ICE.

Πηγή

Μένιος Κατής

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Πρόσφατα άρθρα

Η Genesis αποκαλύπτει τα concept Neolun και G80 EV Magma

Η Genesis αποκάλυψε δύο εντυπωσιακά πρωτότυπα οχήματα που μας δίνουν μια γεύση από το μέλλον…

28/04/2024

Tesla Autopilot: Συνδέεται με 13 θανάτους και εκατοντάδες τροχαία σύμφωνα με νέα έρευνα

H χρήση του αυτόματου πιλότου του Advanced Driver Assistance System (ADAS) επιπέδου 2 χρειάζεται στενή…

27/04/2024

Mazda EZ-6: Το νέο κομψό σεντάν με έως 1.000 χλμ. αυτονομία

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου παρουσιάστηκε το Mazda EZ-6, ένα σωστό πισωκίνητο, πλήρως ηλεκτρικό ή…

26/04/2024

Honda: Ιστορική επένδυση 11 δισ. δολαρίων για την κατασκευή 240.000 πλήρως ηλεκτρικών το χρόνο

Η Honda εντάσσεται επιτέλους στον αγώνα ηλεκτρικών οχημάτων, αφού ανακοίνωσε μια τεράστια επένδυση 11 δισεκατομμυρίων…

26/04/2024

Ford: Σχέδια για κατασκευή κερδοφόρων, προσιτών πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τιμή κάτω από 30.000$

Η Ford ανέφερε πτώση των εσόδων από ηλεκτρικά οχήματα την Τετάρτη, ωστόσο τα στελέχη έδειχναν…

25/04/2024

Kia EV3: Αποκαλύπτεται η σιλουέτα του compact ηλεκτρικού στο πρώτο teaser

Τα ηλεκτρικά οχήματα της Kia έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά επιτυχημένα παγκοσμίως και η νοτιοκορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία θέλει…

25/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.