Τέλος στους κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) επιχειρεί να βάλει η Καλιφόρνια, με τον Κυβερνήτη της πολιτείας, Gavin New να ανακοινώνει ότι από το 2035 όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που θα πωλούνται θα πρέπει να είναι μηδενικών ρύπων.
Αυτό σημαίνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα μπορούν πλέον να πωλούν στην Καλιφόρνια καινούργια αυτοκίνητα που κινούνται από βενζινοκινητήρα ή κινητήρα ντίζελ.
Μάλιστα, η απόφαση αφήνει εκτός και τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα όπως για παράδειγμα τα plug-in υβριδικά (PHEV). Κάτι ανάλογο θα ισχύσει από το 2045 όμως, τόσο για τα ημιφορτηγά όσο και για τα βαρέα οχήματα.
«Ο τομέας των μεταφορών», όπως αναφέρει το γραφείο του Κυβερνήτη, «ευθύνεται κατά το ήμισυ ή και παραπάνω για την ατμοσφαιρική ρύπανση της Καλιφόρνια – για το 80% της αιθαλομίχλης και το 95% των τοξικών εκπομπών ντίζελ», ενώ τονίζει πως η στροφή στα οχήματα μηδενικών ρύπων θα βελτιώσει αισθητά την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα μειώνοντας σημαντικά τις εκπομπές ρύπων.
Ο Κυβερνήτης μάλιστα, αναλύοντας το σκεπτικό της απόφασης, υποστήριξε μεταξύ άλλων πως μέχρι την εφαρμογή του μέτρου «τα οχήματα μηδενικών ρύπων θα είναι, σχεδόν σίγουρα, πιο φθηνά και καλύτερα από εκείνα με τους συμβατικούς κινητήρες».
Και η αλήθεια είναι πως δεν έχει άδικο, καθώς σύμφωνα με μελέτες οι τιμές των μπαταριών θα μειωθούν σημαντικά μέχρι τα μέσα της δεκαετίας που διανύουμε, γεγονός που θα επηρεάσει (προς όφελος του καταναλωτή) και τις τιμές των αυτοκινήτων.
Ναι μεν, αλλά…
Η απαγόρευση ωστόσο δεν σημαίνει ότι θα εξαφανιστούν από προσώπου γης τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όσοι έχουν στην κατοχή τους κάποιο αυτοκίνητο βενζίνης ή ντίζελ θα μπορούν να το χρησιμοποιούν κανονικά, ενώ δεν θα απαγορεύεται και η αγοραπωλησία μεταχειρισμένων οχημάτων ICE.