H General Motors ηγείται στον τομέα των αυτόνομων οχημάτων με την Google Waymo να ακολουθεί, σύμφωνα με την έκθεση «Navigant Autonomous Driving Leaderboard» του The Verge.
Μπορεί το πρώτο όνομα για πολλούς όταν σκέφτονται αυτόνομη οδήγηση να είναι η Tesla, εντούτοις, η έκθεση του The Verge καταδεικνύει αλλιώς. H Tesla όμως δεν βρίσκεται ούτε στη δεύτερη θέση, καθώς η Google Waymo έδειξε ραγδαία αύξηση σε σχέση με πέρυσι, ξεπερνώντας άλλες κατασκευάστριες και καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση.
Η εν λόγω έκθεση ξεκίνησε το 2015 και κατατάσσει τις κατασκευάστριες που αναπτύσσουν τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, εκτιμώντας τόσο την τεχνολογική δυνατότητα της εταιρείας και την ικανότητά της να εμπορευματοποιήσει την τεχνολογία.
Οι εταιρείες χωρίζονται σε τέσσερεις κατηγορίες με τους Ηγέτες στην κορυφή, ακολουθούν οι Υποψήφιοι, οι Διεκδικητές και οι Ακόλουθοι.
Η General Motors βρισκόταν στην κατηγορία των Ηγετών και πέρυσι, ενώ η Google Waymo βρισκόταν πιο πίσω στη δεύτερη κατηγορία των υποψηφίων. Όμως στη φετινή έκθεση κατάφερε και ξεπέρασε τις Ford, Daimler και Renault-Nissan καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση. Οι προαναφερθείσες εταιρείες παραμένουν στην κατηγορία των ηγετών. Φέτος στην κατηγορία των Ηγετών υπάρχουν διπλάσιες εταιρείες και συνεργασίες συμπεριλαμβανομένων των General Motors, Google Waymo, Daimler-Bosch, Ford, Volkswagen, BMW-Intel-Fiat Chrysler Automobiles, Aptiv και Renault-Nissan.
Τόσο η General Motors όσο και η Waymo έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο όχι μόνο στην ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων αλλά και στη διάθεσή τους στο κοινό. Από τη μία η Google Waymo πραγματοποιεί μια πιλοτική υπηρεσία ride-sharing στην Αριζόνα και έχει ήδη πραγματοποιήσει δοκιμές αυτόνομων οχημάτων χωρίς οδηγούς. Από την άλλη, η General Motors έχει δηλώσει ότι το 2019 θα λανσάρει ένα αυτόνομο όχημα χωρίς πηδάλια ή τιμόνι και αναμένει τη σχετική έγκριση.
Αν αναρωτιέστε που βρίσκεται η Tesla σε αυτή την έκθεση, η απάντηση είναι στην τρίτη κατηγορία, των διεκδικητών, λίγο πιο κάτω από την Uber. Στην ίδια κατηγορία βρίσκονται και οι Honda και Apple. Η έκθεση καταδεικνύει ότι παρόλο που εταιρείες όπως η Tesla ακούγονται ιδιαίτερα, δημιουργώντας το λεγόμενο «hype», εντούτοις η πρόοδός τους ή η δυνατότητα εμπορευματοποίησης των υπηρεσιών τους υστερεί.