Η Ferrari αποκάλυψε την τεχνολογική της προσέγγιση για τον ήχο του Elettrica, του πρώτου της πλήρως ηλεκτρικού μοντέλου, επιλέγοντας έναν αυθεντικό, ενισχυμένο ήχο από τον ηλεκτροκινητήρα, απορρίπτοντας τις «τεχνητές ηχητικές εμπειρίες» που υιοθετούν άλλοι κατασκευαστές.
Αντί για τεχνητούς θορύβους ή ηχοτοπία κινητήρων εσωτερικής καύσης, η Ferrari συλλαμβάνει και ενισχύει τους φυσικούς κραδασμούς του συστήματος μετάδοσης, αξιοποιώντας ένα υψηλής ακρίβειας επιταχυνσιόμετρο στον πίσω άξονα. Ο ήχος που προκύπτει είναι 100% γνήσιος και συνδεδεμένος με τις επιδόσεις του οχήματος.
Ο επικεφαλής NVH της Ferrari, Antonio Palermo, παρομοίασε τη διαδικασία με τη λειτουργία μιας ηλεκτρικής κιθάρας: «Δεν υπάρχει κοίλο σώμα ή εξάτμιση. Συλλαμβάνουμε τη δόνηση του “οργάνου” και την ενισχύουμε με ακρίβεια».
Η Ferrari επισημαίνει ότι ο ήχος ενεργοποιείται μόνο όταν είναι λειτουργικά χρήσιμος – για παράδειγμα, όταν ο οδηγός ζητά υψηλή ροπή ή κάνει χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων. Σε κανονικές συνθήκες, το όχημα παραμένει αθόρυβο για μέγιστη άνεση.
Η καθυστέρηση στην αναπαραγωγή του ήχου είναι ανεπαίσθητη, προσφέροντας άμεση και ρεαλιστική ακουστική ανατροφοδότηση στον οδηγό.
Το σύστημα έχει αναπτυχθεί εξ ολοκλήρου in-house από τη Ferrari, διασφαλίζοντας μοναδική ακουστική υπογραφή που ταιριάζει με την αγωνιστική της φιλοσοφία – και όχι μια απλή αντιγραφή του παρελθόντος.
Ο ήχος αποτελεί κρίσιμο στοιχείο ταυτότητας για τα σπορ αυτοκίνητα και η Ferrari φαίνεται να βρήκε μια ισορροπία ανάμεσα στην αυθεντικότητα και τη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης – χωρίς να θυσιάζει τον χαρακτήρα της.
Με αυτή την προσέγγιση, η Elettrica ίσως καταφέρει να κερδίσει και τους πιο σκεπτικιστές λάτρεις των θερμικών κινητήρων.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.