eSkootr Championship: Το πρώτο παγκόσμιο πρωτάθλημα με ηλεκτρικά πατίνια (video)

Ένα νέο πρωτάθλημα γεννιέται στα μηχανοκίνητα σπορ, το eSkootr Championship, το οποίο θα πραγματοποιείται με ηλεκτρικά πατίνια από το 2021.

Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί, ως γνωστόν, το μέλλον της αυτοκίνησης, κάτι που ήδη έχει απήχηση και στα μηχανοκίνητα σπορ σε κάθε επίπεδο και σε κάθε κατηγορία σε δύο και τέσσερις τροχούς. Από το 2014 έχει ξεκινήσει να διεξάγεται το πρώτο ηλεκτρικό παγκόσμιο πρωτάθλημα με μονοθέσια, η Formula E, τη στιγμή που το Moto GP έχει την ηλεκτρική του μορφή, τη MotoE, από πέρυσι, τα Touring Cars (WTCC) αναμένεται να πράξουν το ίδιο μέσα στη χρονιά και το World Rally Cross (WRX) θα έχει και ηλεκτρικά αγωνιστικά από το 2021.

Ωστόσο, μία νέα κατηγορία κι ένα νέο πρωτάθλημα έρχεται να κάνει τη διαφορά. Ο λόγος για το eSkootr Championship, όπως θα είναι η ονομασία του, το οποίο θα διεξάγεται αποκλειστικά με ηλεκτρικά πατίνια. Η εκκίνησή του θα δοθεί το 2021, με τους υπεύθυνους του σπορ να επιλέγουν τις πιο κοσμοπολίτικες και προοδευτικές πόλης για να το φιλοξενήσουν.

Το μοντέλο και οι συμμετοχές

Τα ηλεκτρικά πατίνια θα είναι ειδικά σχεδιασμένα γι’ αυτό το πρωτάθλημα και σε πρώτη φάση να έχουν τη δυνατότητα να φτάσουν μέχρι τα 100 χλμ./ώρα, όσον αφορά την ταχύτητα. Μάλιστα, το eSC έχει ήδη εξασφαλίσει τη συνεργασία με αναγνωρισμένο πάροχο υψηλής τεχνολογίας, ώστε να διαμορφώσει τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις των πρώτων ηλεκτρικών πατινιών ή αλλιώς escooter, που θα πάρουν μέρος σε αυτό.

Το πρωτότυπο μοντέλο του εν λόγω σπορ θα παρουσιαστεί αργότερα μέσα στη χρονιά, ενώ θα γίνουν γνωστές και οι ομάδες με τους αναβάτες, οι οποίοι θα λάβουν συμμετοχή. Σε αυτό το σημείο να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Όπως αναφέρουν οι διοργανωτές, στο eSC θα έχουν τη δυνατότητα να λάβουν μέρος πρώην οδηγοί αγώνων των δύο και των τεσσάρων τροχών, ποδηλάτες, skaters, snowboarders, ακόμα και racers των esports.

Τα αφεντικά και ο ρόλος των Ντι Γκράσι, Βουρτς

Σε ό,τι έχει να κάνει με την ιδιοκτησία, το παρθενικό παγκόσμιο πρωτάθλημα με ηλεκτρικά πατίνια είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας δύο ανθρώπων, των Χραγκ Σαρκίσιαν και Καλίλ Μπεσίρ. Ο Σαρκισιάν, που θα είναι ο CEO, έχει ασχοληθεί στο παρελθόν με τα μηχανοκίνητα σπορ ως επιχειρηματίας, ενώ ο Μπεσίρ, που θα είναι ο COO, έχει τρέξει στο A1 Grand Prix από το 2005 έως το 2008 και για κάποια χρόνια έκανε μεταδόσεις αγώνων της Formula 1.

Μάλιστα, το eSC θα έχει κάποια έμμεση σχέση με την κορωνίδα των μηχανοκίνητων σπορ, καθώς ο Λούκας ντι Γκράσι, ο οποίος έχει περάσει από την F1 το 2010 και τώρα τρέχει στη Formula E, όπου έχει κατακτήσει κι έναν τίτλο τη σεζόν 2016-2017, θα είναι Πρεσβευτής για τη Βιωσιμότητα του σπορ (Sustainability Ambassador).

Πρεσβευτής για την Ασφάλεια του νέου αυτού αθλήματος (Safety Ambassador) θα είναι ένας άλλος πρώην πιλότος της F1, ο Άλεξ Βουρτς, που έχει 69 συμμετοχές από το 1997 έως και το 2007, έχοντας τρέξει για Benetton Renault, McLaren και Williams, ενώ έχει σημειώσει και δύο νίκες στις 24 Ώρες του Λε Μαν.

Ο στόχος του eSC

Με τους προαναφερθέντες στο τιμόνι, λοιπόν, στόχος είναι η προώθηση της μετακίνησης με μικρά μέσα (micromobility), κάτι που τα αφεντικά πιστεύουν πως ταιριάζει τέλεια στην εποχή μας, αφού θεωρούν ότι θα προσφέρει απαλλαγή από τη συμφόρηση, τη ρύπανση και την εξάρτηση από τα αυτοκίνητα.

Ταυτόχρονα, θέλουν να κάνουν πιο ασφαλή, πιο έξυπνη και πιο βιώσιμη τη micromobility στο μέλλον, δείχνοντας σε περιοχές με μεγάλο πληθυσμό τον τρόπο, με τον οποίο θα μπορούσαν να φτιάξουν βιώσιμα αστικά δίκτυα για τη χρήση τους από ηλεκτρικά πατίνια και ποδήλατα, προωθώντας παράλληλα και την ηλεκτροκίνηση.

Ντι Γκράσι:«Η αρχή της πραγματικής ανάπτυξης της micromobility»

Ο Λούκας ντι Γκράσι

«Καθώς αυξάνεται η βλέψη του κόσμου στον αθλητισμό για την κυριαρχία στην κοινωνική υπευθυνότητα, βλέπουμε επίσης μία μεγάλη απαίτηση για προσαρμογή, εξέλιξη και ποικιλία των μηχανοκίνητων σπορ. Το κόνσεπτ μίας νέας κατηγορίας και η λειτουργία σε παγκόσμια κλίμακα με επαγγελματίες συμμετέχοντες, ακόμα κι αν τρέχουν με αγωνιστικό μηδενικών ρύπων και προσφέρουν λύσεις για κάτι καλύτερο, είναι μία συναρπαστική ματιά προς έναν πιο προσβάσιμο και βιώσιμο δρόμο για τους αγώνες.

Έχουμε ήδη δει τη Formula E, υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες στο χώρο της ηλεκτροκίνησης, τόσο εντός, όσο και εκτός πίστας. Καθώς μεγαλώνει η κουβέντα γύρω από τη micromobility, το Electric Scooter Championship είναι τέλειο για να ενισχύσει τα οφέλη των καθαρών και βιώσιμων μεταφορών στις καθημερινές μας ζωές. Είναι η αρχή της πραγματικής και σημαντικής ανάπτυξης για τη micromobility στα μηχανοκίνητα σπορ», δήλωσε ο ντι Γκράσι.

Βουρτς: «Χρειαζόμαστε το επόμενο βήμα»

Ο Άλεξ Βουρτς

«Ο κόσμος αλλάζει κατα πάντα στην κοινωνία μας αντικατοπτρίζουν αυτή τη δυναμική αλλαγή, είτε αναμενόμενα, είτε απροσδόκητα. Βέβαια, τα μηχανοκίνητα σπορ δε λείπουν από αυτή τη συζήτηση και έχουμε ήδη δει τρόπους, με τους οποίους έχουν ξεκινήσει να εξελίσσονται για να προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες στους συμμετέχοντες και στο κοινό τους.

Με το eSC, πάει αυτή την κλίμακα στο extreme, δημιουργώντας μία νέα κατηγορία, που θα μπορεί να λειτουργήσει από ένα μικρό αποτύπωμα, αλλά εξακολουθεί να επιταχύνει την ουσιαστική αλλαγή στις κορυφαίες πόλεις του κόσμου.

Ως οδηγός αγώνων, θέλω να δημιουργήσουμε μία σειρά, που θα έχει όλη τη συγκίνηση και την ένταση των μηχανοκίνητων σπορ, με την οποία μεγαλώσαμε όλοι, όμως τα κόστη και η υπευθυνότητα θα είναι οι παράγοντες, που θα το κάνουν προσβάσιμο και ελκυστικό σε όλους. Χρειαζόμαστε αυτό το επόμενο βήμα και είναι η αρχή ενός συναρπαστικού ταξιδιού», είπε από τη μεριά του ο Βουρτς.

Σαρκισιάν: «Έχουμε ένα σκοπό»

Ο Χραγκ Σαρκισιάν

«Η εξερεύνηση του μελλοντικού τοπίου της micromobility μέσω των μηχανοκίνητων σπορ είναι εκπληκτικό κόνσεπτ, ειδικά στην εποχή μετά τον κορονοϊό. Ορίζοντας τους αρχικούς στόχους του Electric Scooter Championship, αντιληφθήκαμε γρήγορα ότι η ιδέα μίας πρωτότυπης, καινοτόμας και πλήρως βιώσιμης κατηγορίας ήταν μία πραγματική και ενδιαφέρουσα πρόταση.

Το eSC θα καθορίσει πώς θα μπορέσουν να λειτουργήσουν μαζί η micromobility και οι αγώνες, όχι μόνο καθιστώντας τη συνεργασία πλήρως βιώσιμη περιβαλλοντικά, αλλά και χρησιμοποιώντας τη σε fast-track κόνσεπτ και ιδέες, που μπορεί να αναδιαμορφώσουν τη mobility για κάθε επίπεδο της κοινωνίας.

Έχουμε ένα σκοπό στους αγώνες επειδή μπορούμε να εξερευνήσουμε τα κόνσεπτ της καινοτομίας και της βιωσιμότητας και επειδή μπορούμε να οδηγήσουμε προς τα μπροστά αυτή τη συναρπαστική νέα συζήτηση», ήταν τα λόγια του Σαρκισιάν.

Μπεσίρ: «Αλλαγή στα μηχανοκίνητα σπορ και στη micromobility για πάντα»

Ο Καλίλ Μπεσίρ

«Αφού είδαμε το υλικό για την ανάπτυξη της micromobility και των escooters, ξοδέψαμε πολλά χρόνια εξέλιξης ενός κόνσεπτ και οράματος για το Electric Scooter Championship. Πιο πρόσφατα ο κορονοϊός προχώρησε περαιτέρω τη συζήτηση για το πώς θα κάνουμε τα πράγματα καλύτερα, για το πώς θα κάνουμε αποτελεσματική και ουσιαστική αλλαγή, που θα έχει θετική επίδραση στις πόλεις μας και στον κόσμο γύρω μας.

Με τη δημιουργία του eSC, θέλουμε να γιορτάσουμε το κόνσεπτ της κινητοποίησης των πόλεων και της απελευθέρωσης των ανθρώπων, που έχουν παγιδευτεί σ’ ένα σύστημα μεταφοράς, το οποίο δε λειτουργεί πλέον. Το βάζουμε αυτό σε μια σειρά με μία νέα κατηγορία μηχανοκίνητου σπορ, το οποίο θα λειτουργήσει για τους συμμετέχοντες και το κοινό.

Νιώθουμε ότι μπορούμε να επιταχύνουμε μία ομαδική συζήτηση για τη mobility, που θα μας πάει μακριά στο μέλλον. Όταν θα ξεκινήσουμε την επόμενη χρονιά, θα σημάνει η αλλαγή στα μηχανοκίνητα σπορ και στη mobility για πάντα», είπε, με τη σειρά του, ο Μπεσίρ.

Αν μη τι άλλο, ένα ενδιαφέρον πρότζεκτ, που θα περιμένουμε να δούμε με μεγάλη αγωνία. Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα νέα, που αφορούν το eSkootr Championship.

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *