Η χώρα μας αναζητά τρόπους για να ενισχύσει τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων μιας και έχει καθυστερήσει σε σχέση με άλλα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η Ελλάδα θέλει να βάλει μπροστά τις μηχανές της ηλεκτροκίνησης καθώς είναι ουραγός στον τομέα αυτόν σε σύγκριση με άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ότι οι χώρες αυτές ψάχνουν πως να διευρύνουν τη χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τη στιγμή που στη χώρα μας αναζητούνται τρόποι διαμόρφωσης ενός δικτύου φόρτισης αυτών των οχημάτων.
Ενδεικτικό της κατάστασης είναι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας, όπου το 2018 πωλήθηκαν 88 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για πώληση 250 ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το τέλος του 2019, δείχνοντας πως χρειάζονται να ληφθούν μέτρα και να γίνουν υποδομές έτσι ώστε η αγορά αυτή να ενισχυθεί.
Για τους καταναλωτές, η μεγάλη πρόκληση προέρχεται από τη μείωση του κόστους που φέρνει η χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπου για μια διαδρομή 100 χιλιομέτρων με ηλεκτρικό αυτοκίνητο κοστίζει κατά μέσο όρο 1 ευρώ ενέργειας, ενώ με τα συμβατικά αυτοκίνητα που βασίζονται στη βενζίνη, το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, το κόστος μπορεί να κυμανθεί από 10 μέχρι και 14 ευρώ.
Σημαντικός ακόμα παράγοντας είναι και το κόστος συντήρησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το οποίο απαιτεί χαμηλότερο κόστος σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα. Στον αντίποδα, αποτρεπτικοί παράγοντες είναι ο χρόνος φόρτισης και η αυτονομία αυτών των οχημάτων αλλά και το υψηλό κόστος αγοράς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Θετικό είναι το γεγονός πως έχει συγκροτηθεί διυπουργική επιτροπή μεταξύ των υπουργείων Υποδομών και Οικονομικών και Ενέργειας για τη δημιουργία κινήτρων σχετικά με την ηλεκτροκίνηση, με σκοπό την ανάπτυξη εθνικού σχεδίου για την ανάπτυξή της μέχρι τις 30 Ιουνίου 2020, καθώς και η δημιουργία προγράμματος με κίνητρα για την προώθηση της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Είναι όμως η χώρα μας έτοιμη για να υποδεχθεί την ηλεκτροκίνηση; Σύμφωνα με μελέτη της LeasePlan, η Ελλάδα δεν τα πήγε καλά στο δείκτη συνολικής ετοιμότητας για την ηλεκτροκίνηση το 2019, συγκεντρώνοντας μόλις 10 βαθμούς και καταλαμβάνοντας την προ-τελευταία θέση στο σχετικό πίνακα. Στην κορυφή βρέθηκε η Νορβηγία με 34 βαθμούς, δείχνοντας πως υπάρχει ακόμα πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει στη χώρα μας για να αναπτυχθεί η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.