Smart Cities

Η αγορά της Κίνας μπορεί να είναι ο βασικός λόγος ανάπτυξης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Στην Ευρώπη οι μεγαλύτερες αγορές με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η Αγγλία, η Νορβηγία και η Ολλανδία. Τα ηλεκτρικά μοντέλα που έχουν ζήτηση είναι τα Renault Zoe, Nissan Leaf και το the plug-in hybrid Mitsubishi Outlander ενώ οι συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινηήτων στην Ευρώπη αντιστοιχούν στο μόλις 1% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων, και το ποσοστό αυτό υπερβαίνει το 1% στην Αμερική.

Το περιοδικό Autocar εκτιμά ότι υπάρχουν περίπου 100 μοντέλα ηλεκτρικά και υβριδικά τα οποία πρόκειται να παρουσιαστούν στα επόμενα 8 χρόνια. Και ενώ οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ακόμα δεν αιτιολογούν τις αυξημένες επενδύσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών, τα αίτια της εξάπλωσης ηλεκτρικών οχημάτων μπορούν να αποδοθούν στα αυστηρότερα όρια εκπομπών ρύπων στην Ευρώπη, αλλά κυρίως στην Κίνα και την μεγάλη ζήτηση και προοπτική εκεί εν μέρει λόγω της περιβαλλοντικής μόλυνσης και της προσπάθειας απεξάρτησης από το πετρέλαιο.

Το υπουργείο βιομηχανίας και τεχνολογίας της Κίνας (Ministry of Industry and Information Technology) έχει ήδη σχέδια για ένα μελλοντικό οδηγό μεταφορών σύμφωνα με το οποίο μέχρι το 2025 υπολογίζεται το 20% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων το οποίο εκτιμάται τότε στα 35 εκατομμύρια αυτοκίνητα να είναι νέαε ενέργειας αυτοκίνητα New Energy Vehicles (NEVs), κοινώς κυρίως ηλεκτρικά.

Με απλά μαθηματικά το ποσοστό από τα 2 εκατομμύρια πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο πέρσι αναμένεται να φτάσει τα 7 εκατομμύρια το 2025 μόνο στην Κίνα.
Ταυτόχρονα η Κίνα δίνει έμφαση εξυγίανσης της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτων με συγχωνεύσεις αδύναμων οικονομικά εταιριών με άλλες πιο ισχυρές η και με Δυτικές εταιρίες, ενώ οι εγχώριοι κατασκευαστές έχουν περίπου το 45% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων και οι μελλπντικές προκλήσεις δεν λείπουν.

Υπάρχει το ενδεχόμενο οι εγχώριοι κατασκευαστές να δημιουργήσουν ηλεκτρικά μοντέλα πιο φθηνά ή με μεγαλύτερη αυτονονομία για την παγκόσμια αγορά, κάτι που ήδη η Τoyota και η Honda φαίνονται να υπολογίζουν σοβαρά, με τις 2 Ιαπωνικές εταιρίες να έχουν πλάνα κατασκευής αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.

Βέβαια ο λόγος ίσως να είναι ότι τόσο η Honda όσο και η Τoyota μέχρι πρότνος είχαν υβριδικά αυτοκίνητα και η Κίνα σκέφτεται να καταργήσει τα υβριδικά οχήματα σαν οχήματα νέας ενέργειας (NEVs), μία απόφαση που θα άφηνε τις Ιαπωνικές εταιρίες να υστερούν στην μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως, ένα ρίσκο δύσκολα να αποδεχτούν.

Η ζήτηση των καταναλωτών από την Κίνα είτε τεχνητή είτε περιβαλλοντική φαίνεται ότι θα είναι πολύ σημαντικός παράγοντας στην ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων με μάχη στους Κινέζους κατασκευαστές και τις καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Πηγή

Σταύρος Γεωργιάδης

Πρόσφατα άρθρα

Tesla: Εγκρίνει η Κίνα την ανάπτυξη του Full Self-Driving;

Η μετοχή της Tesla (TSLA) είδε άνοδο το πρωί της Μ. Δευτέρας μετά από αρκετές…

29/04/2024

Polestar 5: Πρωτότυπο όχημα μπόρεσε να φορτίσει από 10 σε 80% σε μόλις 10 λεπτά

Η Polestar συνεργάζεται με τους ειδικούς μπαταριών Storedot με έδρα το Ισραήλ για να βελτιώσει…

29/04/2024

Η Genesis αποκαλύπτει τα concept Neolun και G80 EV Magma

Η Genesis αποκάλυψε δύο εντυπωσιακά πρωτότυπα οχήματα που μας δίνουν μια γεύση από το μέλλον…

28/04/2024

Tesla Autopilot: Συνδέεται με 13 θανάτους και εκατοντάδες τροχαία σύμφωνα με νέα έρευνα

H χρήση του αυτόματου πιλότου του Advanced Driver Assistance System (ADAS) επιπέδου 2 χρειάζεται στενή…

27/04/2024

Mazda EZ-6: Το νέο κομψό σεντάν με έως 1.000 χλμ. αυτονομία

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου παρουσιάστηκε το Mazda EZ-6, ένα σωστό πισωκίνητο, πλήρως ηλεκτρικό ή…

26/04/2024

Honda: Ιστορική επένδυση 11 δισ. δολαρίων για την κατασκευή 240.000 πλήρως ηλεκτρικών το χρόνο

Η Honda εντάσσεται επιτέλους στον αγώνα ηλεκτρικών οχημάτων, αφού ανακοίνωσε μια τεράστια επένδυση 11 δισεκατομμυρίων…

26/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.