Στην Ευρώπη οι μεγαλύτερες αγορές με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η Αγγλία, η Νορβηγία και η Ολλανδία. Τα ηλεκτρικά μοντέλα που έχουν ζήτηση είναι τα Renault Zoe, Nissan Leaf και το the plug-in hybrid Mitsubishi Outlander ενώ οι συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινηήτων στην Ευρώπη αντιστοιχούν στο μόλις 1% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων, και το ποσοστό αυτό υπερβαίνει το 1% στην Αμερική.
Το περιοδικό Autocar εκτιμά ότι υπάρχουν περίπου 100 μοντέλα ηλεκτρικά και υβριδικά τα οποία πρόκειται να παρουσιαστούν στα επόμενα 8 χρόνια. Και ενώ οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ακόμα δεν αιτιολογούν τις αυξημένες επενδύσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών, τα αίτια της εξάπλωσης ηλεκτρικών οχημάτων μπορούν να αποδοθούν στα αυστηρότερα όρια εκπομπών ρύπων στην Ευρώπη, αλλά κυρίως στην Κίνα και την μεγάλη ζήτηση και προοπτική εκεί εν μέρει λόγω της περιβαλλοντικής μόλυνσης και της προσπάθειας απεξάρτησης από το πετρέλαιο.
Το υπουργείο βιομηχανίας και τεχνολογίας της Κίνας (Ministry of Industry and Information Technology) έχει ήδη σχέδια για ένα μελλοντικό οδηγό μεταφορών σύμφωνα με το οποίο μέχρι το 2025 υπολογίζεται το 20% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων το οποίο εκτιμάται τότε στα 35 εκατομμύρια αυτοκίνητα να είναι νέαε ενέργειας αυτοκίνητα New Energy Vehicles (NEVs), κοινώς κυρίως ηλεκτρικά.
Με απλά μαθηματικά το ποσοστό από τα 2 εκατομμύρια πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο πέρσι αναμένεται να φτάσει τα 7 εκατομμύρια το 2025 μόνο στην Κίνα.
Ταυτόχρονα η Κίνα δίνει έμφαση εξυγίανσης της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτων με συγχωνεύσεις αδύναμων οικονομικά εταιριών με άλλες πιο ισχυρές η και με Δυτικές εταιρίες, ενώ οι εγχώριοι κατασκευαστές έχουν περίπου το 45% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων και οι μελλπντικές προκλήσεις δεν λείπουν.
Υπάρχει το ενδεχόμενο οι εγχώριοι κατασκευαστές να δημιουργήσουν ηλεκτρικά μοντέλα πιο φθηνά ή με μεγαλύτερη αυτονονομία για την παγκόσμια αγορά, κάτι που ήδη η Τoyota και η Honda φαίνονται να υπολογίζουν σοβαρά, με τις 2 Ιαπωνικές εταιρίες να έχουν πλάνα κατασκευής αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.
Βέβαια ο λόγος ίσως να είναι ότι τόσο η Honda όσο και η Τoyota μέχρι πρότνος είχαν υβριδικά αυτοκίνητα και η Κίνα σκέφτεται να καταργήσει τα υβριδικά οχήματα σαν οχήματα νέας ενέργειας (NEVs), μία απόφαση που θα άφηνε τις Ιαπωνικές εταιρίες να υστερούν στην μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως, ένα ρίσκο δύσκολα να αποδεχτούν.
Η ζήτηση των καταναλωτών από την Κίνα είτε τεχνητή είτε περιβαλλοντική φαίνεται ότι θα είναι πολύ σημαντικός παράγοντας στην ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων με μάχη στους Κινέζους κατασκευαστές και τις καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες.