Self-Driving

Δοκιμές αυτόνομης οδήγησης από την Opel

Στο πλαίσιο του γερμανικού ερευνητικού προγράμματος “Ko-HAF” (Kooperatives hochautomatisiertes Fahren) που έχει ως βασικό θέμα την υψηλού επιπέδου αυτόνομης οδήγησης, η Opel παρέχει τη δική της τεχνογνωσία. Το “Ko-HAF” ξεκίνησε το Ιούνιο του 2015 και θα ολοκληρωθεί το Νοέμβριο του 2018.

Συνεργατικά συστήματα προηγμένης, αυτόνομης οδήγησης δεν χρειάζεται να παρακολουθούνται συνεχώς από τον οδηγό. Οι οδηγοί μπορούν να ασχολούνται με άλλα πράγματα, αλλά όταν τους προειδοποιεί το σύστημα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να αναλαμβάνουν τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε ορισμένο χρονικό διάστημα. Επομένως, το όχημα πρέπει να λειτουργεί “επικουρικά”, δηλαδή να “βλέπει” πιο μπροστά με τους δικούς του αισθητήρες.

Στο σημείο αυτό εμπλέκεται το Ko-HAF: οχήματα στέλνουν πληροφορίες για το τρέχον περιβάλλον στο οποίο κινούνται – οδικά έργα, μποτιλιαρίσματα, ατυχήματα – στο Διακομιστή Ασφάλειας (Safety Server). Οι πληροφορίες συλλέγονται και συμπιέζονται από το Διακομιστή Ασφάλειας, για τη δημιουργία ενός χάρτη ακριβείας που θα είναι διαθέσιμος όταν ζητηθεί – σαν ένας εικονικός ορίζοντας με λεπτομερή απεικόνιση του δρόμου μπροστά.

Ο ρόλος της Opel στο “Ko-HAF” επικεντρώνεται στους ψηφιακούς χάρτες και τη διαδικασία αποσύνδεσης του αυτοκινήτου από την κατάσταση αυτόνομης οδήγησης, με τον οδηγό να αναλαμβάνει και πάλι τον έλεγχο. Οι μηχανικοί της Opel έχουν σχεδιάσει την αρχιτεκτονική, τις διεπαφές και τα πρωτόκολλα του Safety Server, που αυτή τη στιγμή δοκιμάζονται στο project.

Μια πρόσθετη βασική λειτουργία είναι η διαδικασία αυτοπροσδιορισμού θέσης για το όχημα. Η Opel έχει σχεδιάσει αλγορίθμους για εικονικούς χάρτες και υπολογισμούς θέσης (στίγμα) που συνδυάζονται με πληροφορίες από χάρτες στο όχημα και το διακομιστή, αισθητήρες κίνησης και το Παγκόσμιο Δορυφορικό Σύστημα Πλοήγησης – Global Navigation Satellite System (GNSS). H διαδικασία υπολογισμού θέσης επαληθεύεται σε ένα ειδικά διαμορφωμένο Opel Insignia στο Κέντρο Δοκιμών της Opel και στη δοκιμαστική διαδρομή του “Ko-HAF” στους αυτοκινητόδρομους γύρω από τη Φρανκφούρτη.

Ο δεύτερος τομέας που εστιάζει η Opel είναι οι ενέργειες του οδηγού. Οι μηχανικοί της εταιρείας έχουν εξελίξει λογισμικό και ένα σύστημα αισθητήρων για την ανίχνευση και κατάταξη ενεργειών του οδηγού, κατά τη διάρκεια της αυτόνομης οδήγησης.

Η Opel δημιουργεί ένα πρωτότυπο που μπορεί να προβάλλει τις σημαντικές λειτουργίες του συνεργατικού συστήματος προηγμένης αυτόνομης οδήγησης στον αυτοκινητόδρομο. Παράδειγμα, αυτόματη είσοδος στον αυτοκινητόδρομο και ανάμιξη με την κυκλοφορία, οδήγηση με προσπέραση και έξοδος από τον αυτοκινητόδρομο αυτόματα. Μία επίδειξη του πρωτοτύπου της Opel σε πραγματικές συνθήκες αυτοκινητόδρομου προγραμματίζεται στην τελευταία παρουσίαση του Ko-HAF το Σεπτέμβριο του 2018.

Λόγω περιπλοκότητας των προηγμένων συστημάτων που υποστηρίζουν τη συνεργατική αυτόνομη οδήγηση, η τεκμηρίωση της τεχνολογίας μέσα από δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες δεν θα ήταν εφικτή λόγω απαιτούμενου μεγάλου αριθμού χιλιομέτρων δοκιμών. Γι’ αυτό, η Opel εξελίσσει μία νέα στρατηγική που θα αντικαταστήσει τις δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες με προσομοιώσεις.

Πηγή

Αλέξανδρος Παππάς

Ο Αλέξανδρος Παππάς συνεργάζεται με το Autonomous από την αρχή της δημιουργίας του site. Καθημερινά αναζητά και καταγράφει τα πιο σημαντικά τα νέα τεχνολογίας για το αυτοκίνητο από την ελληνική αλλά και την διεθνή ειδησεογραφία. Ο Αλέξανδρος έχει σπουδάσει στην Αγγλία και σήμερα διατηρεί ένα από τα μεγαλύτερα βιβλιοπωλεία στην Χαλκιδική.

Πρόσφατα άρθρα

Σε λειτουργία πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 10.000 τόνων – Είναι εξοπλισμένο με πάνω από 50.000 kWh σε μπαταρίες

Η κινεζική κρατική εταιρεία COSCO Shipping εγκαινίασε αυτό που αποκαλεί το «μεγαλύτερο στον κόσμο» ηλεκτρικό…

04/05/2024

Rivian: Παίρνει 827 εκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει το εργοστάσιο για την παραγωγή του R2

Κάθε καινούργια εταιρεία αυτοκινήτων χρειάζεται τεράστιες, μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής, αλυσίδες εφοδιασμού και…

03/05/2024

Volkswagen ID.3: Ανανεώνεται με καλύτερο infotainment και ισχύ για το Pro S

H Volkswagen ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο ID.3, το οποίο συνοδεύεται από ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment, αντιμετωπίζοντας…

03/05/2024

Νέο Kia EV6: Με ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία

Το Kia EV6 ξεχώρισε στη σκηνή το 2021 ως ένα από τα πιο κομψά και…

02/05/2024

Γρήγορη φόρτιση: Είναι επιβλαβής για την μπαταρία του ηλεκτρικoύ σας;

Είναι επιβλαβές για τη μπαταρία του να πηγαίνετε συνεχώς το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο σε σταθμό…

02/05/2024

Συνεργασία Hyundai με Baidu για τεχνολογία self-driving

Η Hyundai Motor Group σχεδιάζει να συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Baidu για την…

01/05/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.