Τα ηλεκτρικά οχήματα των Renault και ΜΑΝ δοκίμασε η ΙΚΕΑ, ώστε να τα προσθέσει στο στόλο της στο άμεσο μέλλον.
Η ΙΚΕΑ είναι μία γνωστή εταιρεία, που ασχολείται με το εμπόριο επίπλων, έχοντας καταστήματα σε 30 χώρες, μεταξύ των οποίων είναι και η Ελλάδα.
Η φίρμα από τη Σουηδία, που έχει έδρα στην Ολλανδία, έχει ένα μεγάλο στόλο οχημάτων για τη διανομή των παραγγελιών από τους πελάτες, τον οποίο θέλει να μετατρέψει σε πλήρως ηλεκτρικό μέχρι το 2025, όπως ανακοίνωσε το 2018.
Γι’ αυτό, ολοκλήρωσε δύο κύκλους δοκιμών σε Παρίσι και Βερολίνο, όπου δοκίμασε ηλεκτρικά οχήματα των Renault και MAN. «Οι δοκιμές έγιναν με body trucks με χώρο 20 κυβικά μέτρα (20000 λίτρα), που δίνουν τη δυνατότητα στην εταιρεία να φορτώσει τις παραγγελίες με παλέτες χαρτοκιβωτίων, ειδικές για την ΙΚΕΑ.
Αυτός ο τρόπος δουλειάς σημαίνει ταχύτερη φόρτωση, καθώς επίσης και μείωση των οχημάτων στους δρόμους, χρησιμοποιώντας πλήρως τον χώρο του κάθε φορτηγού. Τέλος, τα νέα πρωτότυπα έχουν την αυτονομία να φτάσουν στους περισσότερους πελάτες της ΙΚΕΑ από τα καταστήματά της και τις αποθήκες της», ανέφερε η ανακοίνωση της ΙΚΕΑ.
Ωστόσο, ξεκαθαρίστηκε ότι υπάρχει μία δυσκολία στην επιλογή του κατάλληλου βαν ή φορτηγού για τις ανάγκες των διανομών της. «Οι υπάρχουσες ηλεκτρικές λύσεις δεν έχουν βελτιστοποιηθεί για τις ανάγκες του εμπόρου επίπλων, καθώς τα μεγέθη των δεμάτων απαιτούν μεγαλύτερες διαστάσεις του οχήματος», πρόσθεσε η εταιρεία.
«Ο κατάλληλος τύπος και παροχή ηλεκτρικών οχημάτων για διανομές last-mile δεν ήταν διαθέσιμες. Οι δοκιμές με τις Renault και ΜΑΝ μας έδωσαν μία πραγματική επιλογή, όσον αφορά το αν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες μας.
Χρειαζόμαστε οχήματα με καλύτερη χρήση της χωρητικότητας, όχι μόνο για να εξασφαλίσουμε το κόστος, αλλά και για να αποφύγουμε περαιτέρω κυκλοφοριακή συμφόρηση σε μεγάλες πόλεις», είπε ο Ράφαελ Γκιλάρντ, Υπεύθυνος Στρατηγικής Προμηθειών Πελατών (Customer Fulfilment Strategic Sourcing Leader) στην ΙΚΕΑ Retail.
Τέλος, να σημειωθεί πως δεν έγινε γνωστό ποια ηλεκτρικά οχήματα δοκίμασε η ΙΚΕΑ από τις δύο εταιρείες, αλλά εκτιμάται πως ήταν τα Renault Master Z.E. και MAN eTGE.