Τις δυνάμεις τους θα ενώσουν Δανία και Νορβηγία για να κατασκευάσουν το μεγαλύτερο πράσινο ferry στον κόσμο, που θα κινείται με υδρογόνο.
Την από κοινού απόφαση να δημιουργήσουν ένα ξεχωριστό ferry πήραν οι Δανία και Νορβηγία. Οι δύο από τις χώρες της Σκανδιναβίας θα κατασκευάσουν το μεγαλύτερο πράσινο ferry στον κόσμο, το οποίο θα κινείται με υδρογόνο.
Θα μπορεί να μεταφέρει 1800 επιβάτες και 380 αυτοκίνητα ή 120 φορτηγά από την Κοπεγχάγη μέχρι το Όσλο, σ’ ένα ταξίδι που θα διαρκεί 48 ώρες. Για την κίνησή του με υδρογόνο θα οφείλεται μία κυψέλη καυσίμου 23 MW, που είναι μεγαλύτερη απ’ οποιοδήποτε άλλο σύστημα κίνησης πλοίων αυτή τη στιγμή.
Το εν λόγω ferry θα έχει την ονομασία Europa Seaways και θα λειτουργεί υπό την αιγίδα της DFDS, διεθνής εταιρεία ναυτιλίας και εφοδιασμού από τη Δανία, που είναι πασίγνωστη στη Βόρεια Ευρώπη και από τις πιο γνωστές εταιρείες ναυτιλίας σε όλη τη Γηραιά ήπειρο.
Από τη μεριά του, το EurActiv, ένα ανεξάρτητο πανευρωπαϊκό δίκτυο μέσων, που ειδικεύεται στις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκτιμάει ότι το πράσινο ferry με υδρογόνο θα γλιτώνει 64000 τόνους εκπομπών ρύπων κάθε χρόνο, δηλαδή σα να αποσύρεις από τους δρόμους παραπάνω από 13000 επιβατηγά αυτοκίνητα.
«Τα μεγαλύτερα συστήματα κυψελών καυσίμου παράγουν σήμερα μόνο από 1 έως 5 MW και η εξέλιξη των εγκαταστάσεων κυψελών καυσίμου μεγάλης κλίμακας για ένα ηλεκτρικό ferry είναι ένα αξιομνημόνευτο έργο.
Μπορούμε να πετύχουμε μόνο μέσα από συνεργασίες με εταιρείες, που μαζί μπορούν να συγκεντρώσουν μερικούς από τους καλύτερους γνώστες του πλανήτη στον σχεδιασμό, την κατασκευή τη χρηματοδότηση και τη λειτουργία πρωτότυπων πλοίων», δήλωσε ο CEO της DFDS, Τόρμπεν Κάρλσεν.
Τέλος, να σημειωθεί πως δεν έχει γίνει γνωστό το πότε θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια με το πράσινο ferry υδρογόνου, όμως αυτό αναμένεται να γίνει μέχρι το 2027.