Παρόλο που η τεχνολογία των αυτόνομων οχημάτων εξελίσσεται ραγδαία, το ίδιο δεν ισχύει για τους νόμους και τους κανόνες, οι οποίοι αλλάζουν με αργό ρυθμό, δίχως να συμβαδίζουν με τις ανάγκες της εποχής. Αυτό έχει ανησυχήσει τις ασφαλιστικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο, αφού πλέον θα κληθούν να αντιμετωπίσουν αυτοκινητιστικά ατυχήματα στα οποία, ο οδηγός δεν θα είναι πάντα άνθρωπος.
Για αυτό τον λόγο, ο κλάδος των ασφαλιστικών εταιρειών έχει αρχίσει και γίνεται πιο πιεστικός απέναντι στις αυτοκινητοβιομηχανίες, ζητώντας από αυτές να παρέχουν περισσότερα δεδομένα σε περίπτωση ατυχήματος που πήρε μέρος ένα αυτόνομο όχημα. Σύμφωνα με τις ασφαλιστικές, ο επιβάτης/οδηγός ενός αυτόνομου οχήματος θα πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξει ότι δεν έφταιγε, εφόσον υπάρξει δυσλειτουργία του συστήματος αυτόνομης οδήγησης.
Η Ένωση Ασφαλιστών της Βρετανίας (ABI), θέλουν τα αυτόνομα οχήματα να είναι σε θέση να συλλέγουν ένα βασικό σύνολο δεδομένων, τα οποία θα γίνονται διαθέσιμα σε αυτές μετά από ένα ατύχημα. Τα δεδομένα αυτά θα πρέπει να καλύπτουν μια περίοδο 30 δευτερολέπτων πριν την σύγκρουση και 15 μετά από αυτή. Αυτά θα περιλαμβάνουν την ακριβή θέση του οχήματος, αν ήταν σε λειτουργία αυτόνομης οδήγησης και αν ο οδηγός ήταν στην θέση του οδηγού, φορώντας την ζώνη ασφαλείας.
Αυτόνομα οχήματα και ride-sharing επηρεάζουν τις ασφαλιστικές εταιρείες
Ο Γενικός Διευθυντής της ABI, Huw Evans, αναφέρει, «Τα δεδομένα αυτά θα προσφέρουν δημόσια διαβεβαίωση, προστατεύοντας τους οδηγούς από το να κατηγορηθούν λανθασμένα εάν χαλάσει κάτι στο αυτόνομο όχημα τους, βοηθώντας έτσι την αστυνομία στην έρευνα και την υποστήριξη των εντολών πληρωμών των ασφαλιστικών εταιρειών».
Ο ΟΗΕ, που εκτός των άλλων είναι υπεύθυνος για τους διεθνείς κανονισμούς για την ασφάλεια οχημάτων, σκοπεύει να φέρει νέους κανόνες σχετικά με την συλλογή δεδομένων το 2019, με τις ασφαλιστικές εταιρείες να ελπίζουν να επηρεάσουν με τις αποφάσεις αυτές.
Μακροπρόθεσμα, τα αυτόνομα οχήματα θα κάνουν τους δρόμους αρκετά πιο ασφαλείς, πράγμα που θα κάνει τις ασφαλιστικές σχεδόν περιττές. Ωστόσο, για τα επόμενα χρόνια καθώς τα αυτόνομα οχήματα γίνονται ολοένα και περισσότερα και μέχρι σωστοί διεθνείς κανονισμοί να ενεργοποιηθούν σίγουρα θα χρειαστεί να περάσουμε αρκετές στιγμές επικίνδυνης ασάφειας στους δρόμους.