Self-Driving

Αυτόνομη οδήγηση: Ανάλυση του Επιπέδου 5 (Level 5)

Το Επίπεδο 5 (Level 5) αποτελεί τον ορισμό της αυτόνομης οδήγησης. Απαιτεί state-of-the-art τεχνολογία και άρτιες υλικο-τεχνικές υποδομές που θα μπορούν να το υποστηρίξουν.

Η αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 5 Θα αργήσει να εφαρμοστεί μαζικά, αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι εταιρείες τεχνολογίας εργάζονται πυρετωδώς πάνω σε projects που μέσα στα επόμενα χρόνια θα αρχίσουν να εφαρμόζονται πιλοτικά.

Πάμε να δούμε όμως αναλυτικά ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του Επιπέδου 5 της αυτόνομης οδήγησης.

Αυτόνομη οδήγηση: Ανάλυση του Επιπέδου 4 (Level 4)

Σε αντίθεση με τα Επίπεδα 3 και 4, δεν χρειάζονται ούτε ικανότητες ούτε άδεια οδήγησης (“driver off”), καθιστώντας μη απαραίτητα το τιμόνι και τα πεντάλ.

Αν υποθέσουμε ότι το όχημα διαθέτει τιμόνι και πεντάλ, ο οδηγός θα μπορεί να οδηγήσει μόνον εάν το επιθυμεί, χωρίς να είναι υποχρεωμένος.

Αυτόνομη οδήγηση: Ανάλυση του Επιπέδου 3 (Level 3)

Το όχημα αναλαμβάνει τον έλεγχο όλων των λειτουργιών. Αυτό είναι ιδιαιτέρως περίπλοκο, γι’ αυτό και οι απαιτήσεις που υπάρχουν για τις τεχνικές λύσεις είναι εξαιρετικά υψηλές.

Ιδιαίτερα σε ότι έχει να κάνει με τον τομέα της ασφάλειας, καθώς πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος κυβερνοεπίθεσης. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει τα συστήματα των οχημάτων -στην ουσία πρόκειται για υπέρ-υπολογιστές που διαθέτουν ρόδες και Τεχνητή Νουμοσύνη (AI)-, να θωρακιστούν σε τέτοιο βαθμό ώστε να εκμηδενιστούν οι πιθανότητες επίθεσης από χάκερς.

Αυτόνομη οδήγηση: Ποιο Επίπεδο (Level) υποστηρίζουν τα σημερινά αυτοκίνητα;

Σε πρώτη φάση, τα πλήρως αυτόνομα οχήματα θα λειτουργούν με χαμηλές ταχύτητες σε συνθήκες κυκλοφορίας πόλης. Αρχικά θα χρησιμοποιούνται σε κέντρα πόλεων και οριοθετημένες περιοχές.

Πιθανολογείται ότι τα πρώτα αυτόνομα οχήματα Επιπέδου 5 θα κυκλοφορήσουν παράλληλα με προηγμένα αυτοματοποιημένα οχήματα το χρονικό διάστημα μεταξύ 2020 και 2030.

Τα πρώτα πιλοτικά projects με αυτόνομα οχήματα αναμένεται να λανσαριστούν σε επιλεγμένα κέντρα πόλεων μέσα στη δεκαετία που διανύουμε.

Ωστόσο, προς το παρόν, δεν είμαστε σε θέση να προσδιορίσουμε επακριβώς την ημερομηνία που θα συμβεί αυτό…

Πηγή

Μένιος Κατής

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

View Comments

Πρόσφατα άρθρα

Νέο Kia EV6: Με ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία

Το Kia EV6 ξεχώρισε στη σκηνή το 2021 ως ένα από τα πιο κομψά και…

02/05/2024

Γρήγορη φόρτιση: Είναι επιβλαβής για την μπαταρία του ηλεκτρικoύ σας;

Είναι επιβλαβές για τη μπαταρία του να πηγαίνετε συνεχώς το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο σε σταθμό…

02/05/2024

Συνεργασία Hyundai με Baidu για τεχνολογία self-driving

Η Hyundai Motor Group σχεδιάζει να συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Baidu για την…

01/05/2024

Νέες απολύσεις στην Tesla: “Φεύγει” ολόκληρη η ομάδα Supercharger

Μετά από έναν τεράστιο γύρο απολύσεων, που περιόρισε πάνω από το 10% του εργατικού δυναμικού…

01/05/2024

Xiaomi SU7: Έχουν κατασκευαστεί ήδη 10.000 μονάδες, 32 ημέρες μετά την έναρξη της παραγωγής

Το 10.000ο SU7 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της Xiaomi μόλις 32 μέρες μετά την…

30/04/2024

Mercedes-Benz: Δεν θα αφήσει το Apple CarPlay να “κυριεύσει” όλες τις οθόνες της

H Mercedes-Benz αποφάσισε να μην αφήσει το Apple CarPlay να κυριαρχήσει σε ολόκληρο το ταμπλό…

30/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.