Self-Driving

Αυτόνομη οδήγηση: Για ποιους λόγους τα ασφάλιστρα θα είναι ακριβά;

Οι υπέρμαχοι της αυτόνομης οδήγησης προβάλλουν ως βασικό επιχείρημα γι’ αυτήν την νέα εποχή της αυτοκίνησης, όπου τον έλεγχο θα τον έχουν τα αυτοκίνητα-υπολογιστές, τη δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Τα οχήματα δηλαδή θα είναι τόσο “έξυπνα” που θα μπορούν να προβλέψουν καταστάσεις και να αποφεύγουν ατυχήματα που προκαλούνται από ανθρώπινα λάθη.

Παρ’ όλα αυτά όμως η ασφάλιση των οχημάτων, θα είναι ιδιαίτερα δαπανηρή, τουλάχιστον μέχρι το 2025, όπως αναφέρουν σε έρευνα αναλυτές της Forrester Research.

Οι τεχνολογίες πίσω από τα αυτόνομα οχήματα

Στην έρευνα πήραν μέρος και ειδήμονες της αυτοκινητοβιομηχανίας οι οποίοι αντάλλαξαν απόψεις σχετικά με το πως η τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης θα μεταμορφώσει την εικόνα της αυτοκίνησης.

Σύμφωνα με την έρευνα τα αυτόνομη οχήματα μπορούν να συντελέσουν στην δραματική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, που σε ποσοστό 94% οφείλονται σε ανθρώπινα λάθη.

Θεωρητικά, από τη στιγμή που σχεδόν εκμηδενίζονται οι πιθανότητες ατυχήματος, τα ασφάλιστρα τέτοιων οχημάτων θα πρέπει να μειωθούν.

Είναι όμως έτσι;

H έρευνα σημειώνει πως το κόστος ασφάλισης των αυτόνομων οχημάτων θα είναι υψηλό, καθώς σε περίπτωση εμπλοκής τους σε ατύχημα θα πρέπει να διενεργηθούν λεπτομερείς έρευνες προκειμένου να διαπιστωθεί οι λόγοι του ατυχήματος και να αποδοθούν ευθύνες.

Πέρα από αυτό στην εξίσωση μπαίνει και το κόστος επισκευής, καθώς τα αυτόνομα οχήματα θα διαθέτουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, οπότε η αποκατάσταση των ζημιών θα είναι ιδιαίτερα ακριβή.

Για παράδειγμα, ένας αισθητήρας Lidar όπως αυτός που εξελίσσει η Google Waymo κοστίζει περίπου 7.500 δολάρια ΗΠΑ, γεγονός που οι ασφαλιστικές εταιρείες θα λάβουν σοβαρά υπόψη τους όταν αποφασίσουν το ύψος των ασφάλιστρων.

Οι αιτήσεις για αποζημίωση θα απαιτούν πιο λεπτομερείς έρευνες για τα ακριβή αίτια του ατυχήματος γεγονός που σε συνδυασμό με το κόστος επισκευής των πιο ακριβών οχημάτων, θα κρατήσει το κόστος σε υψηλά επίπεδα”, αναφέρει μεταξύ άλλων η έρευνα.

Πηγή

Μένιος Κατής

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Πρόσφατα άρθρα

Volkswagen ID.3: Ανανεώνεται με καλύτερο infotainment και ισχύ για το Pro S

H Volkswagen ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο ID.3, το οποίο συνοδεύεται από ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment, αντιμετωπίζοντας…

03/05/2024

Νέο Kia EV6: Με ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία

Το Kia EV6 ξεχώρισε στη σκηνή το 2021 ως ένα από τα πιο κομψά και…

02/05/2024

Γρήγορη φόρτιση: Είναι επιβλαβής για την μπαταρία του ηλεκτρικoύ σας;

Είναι επιβλαβές για τη μπαταρία του να πηγαίνετε συνεχώς το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο σε σταθμό…

02/05/2024

Συνεργασία Hyundai με Baidu για τεχνολογία self-driving

Η Hyundai Motor Group σχεδιάζει να συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Baidu για την…

01/05/2024

Νέες απολύσεις στην Tesla: “Φεύγει” ολόκληρη η ομάδα Supercharger

Μετά από έναν τεράστιο γύρο απολύσεων, που περιόρισε πάνω από το 10% του εργατικού δυναμικού…

01/05/2024

Xiaomi SU7: Έχουν κατασκευαστεί ήδη 10.000 μονάδες, 32 ημέρες μετά την έναρξη της παραγωγής

Το 10.000ο SU7 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της Xiaomi μόλις 32 μέρες μετά την…

30/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.